Vágólapra másolva!
Jean Todt szerint nem az FIA hatásköre eldönteni, hogy megjelenhetnek-e az alkoholgyártó cégek logói az F1-es autókon. Szerinte az alkoholfogyasztást úgysem lehet megállítani, de megbízhatóbb sofőrökre van szükség.

Régóta téma a Forma-1-ben, hogy a dohányreklámok 2006-os betiltása után az alkoholgyártó cégek logóitól is meg kell-e szabadulni. Legutóbb az Eurocare nevű szervezet szólította fel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot, hogy tiltsák be az alkoholreklámokat is, hiszen szerintük a Forma-1-es közvetítésekben „extrém" mennyiségben jelennek meg az ilyen hirdetések, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy sokan ittasan ülnek autóba.

Todt az FIA élén régóta harcol az ittas vezetés ellen, számos országban szerveznek különböző programokat, amelyekben a felelősségteljesebb autóvezetésre hívják fel az emberek figyelmét. Ennek ellenére kijelentette, a Forma-1-es autókról a jövőben sem fognak eltűnni az alkoholmárkákat reklámozó matricák.

A Martini a Williams főszponzora Forrás: AFP

„Az alkoholreklámok használatát nem az FIA szabályozza, ez az egyes országokon múlik" – mondta a francia. „Én teljes mértékben ellenzem, hogy az emberek ittasan vezessenek, de ezt a problémát minden országnak magának kell megoldania."

„Az alkoholt egyébként is lehetetlen lenne betiltani, viszont felhívhatjuk az emberek figyelmét arra, hogy ne üljenek ittasan autóba" – tette hozzá Todt. „Ezen az ügyön nagyon keményen dolgozunk, mindenképpen foglalkoznunk kell vele."

A Forma-1-ben jelenleg három csapat autóin látható alkoholreklám: a Martini a Williamst, a Smirnoff és a Kingfisher a Force Indiát, a Johnnie Walker pedig a McLarent támogatja. Az alkoholgyártó cégek egyébként maguk is rendszeres felhívják a figyelmet a felelős italfogyasztásra.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!