Vágólapra másolva!
A Eurocare nevű szervezet az FIA elnökénél nem járt sikerrel, most a TV-közvetítés elemzésének eredményével érvelnek a szponzoráció és az ittas vezetés összefüggése mellett.

Legutóbb tavaly novemberben szólította fel a Eurocare nevű szervezet az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy tiltsák be az alkoholtartalmú italok hirdetését az F1-ben, de legfrissebb sajtóközleményük szerint a francia szakvezető nem mutatott hajlandóságot az együttműködésre. Egy friss kutatás eredményeire alapozva Mariann Skar, a Eurocare főtitkára ismét az alkoholreklámok betiltására szólított fel.

„Az F1-es környezetben látható, alkohollal kapcsolatos megjelenések mennyisége mindenki megítélése szerint extrém” – jelentette ki. „A motorsport és az ittas vezetés közötti összefüggés vitán felüli. Az F1-es közösség úgy tűnik, nem ismeri fel, hogy felelőssége van, amikor 5 másodpercenként 500 millió nézőnek alkoholos reklámokat mutogatnak. Minden F1-ben érintett testületet ösztönzünk, hogy távolodjanak el az alkohol-szponzorációtól.”

A Eurocare szerint, aki sokat lát ilyet, hajlamosabb lehet ittasan vezetni Forrás: Williams Martini Racing

A sportágban jelenleg a Johnnie Walker, a Martini, a Smirnoff és a Kingfisher van jelen szponzorként, ezek közül több kifejezetten felhívja a figyelmet a felelős alkoholfogyasztás jelentőségére is. Skar kritikájának alapját a Eurocare friss kutatásának eredményei adják.

Ezek szerint a 2014-es Monacói Nagydíj televíziós közvetítésében percenként 11 alkoholmárkára utaló hivatkozás volt, összesen pedig 1352 alkalommal jelent meg valamelyik piaci szereplő, ebből 1177 alkalommal, összesen 109 perc időtartamban a verseny során. Kisebb meglepetést okozhat, hogy ennek oroszlánrészét, 1072 alkalmat pálya széli reklámok jelentették, az autókon elhelyezett hirdetésekből csak 48 megjelenést mértek.

Vettelt a dohányreklám sem érdekli

Néhány nappal ezelőtt látott napvilágot, hogy a dohánytilalmak széleskörű tilalma ellenére a Marlboro meghosszabbította szponzori szerződését a Ferrarival, de a szabályozásoknak megfelelve továbbra sem jelenik meg az istálló környezetében, még olyan pályákon sem, ahol erre a helyi törvények lehetőséget adnának.

Az F1-ben utolsóként jelenlévő gyártó ennek ellenére igyekszik kiaknázni az együttműködésben rejlő lehetőségeket, és Monte Carlo utcáin Sebastian Vettelt ábrázoló reklámokat helyeztek el. Amikor a német pilótát a hirdetéssel kapcsolatos véleményéről kérdezték, kijelentette: „Szerintem úgyis mindenki tudja, hogy ki a legnagyobb szponzorunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!