Vágólapra másolva!
Öt kilométer után ennyi volt az előnye a célvonalon, és elismerte: nem számított rá, hogy a Mercedest így meg fogják szorongatni a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén. Az utolsó körét már az elején elrontotta, ezért a pole-ról majdnem lemondott.

A Mercedes a papírformának megfelelően elfoglalta az első rajtsort a Szingapúri Nagydíjra, a sikerük azonban az utolsó pillanatig nem tűnt biztosnak: a Q1-ben és a Q2-ben is megszorongatták őket, a Q3 első fordulójának végén pedig csak a 6-7. helyen álltak. Lewis Hamilton aztán az utolsó pillanatban megkaparintotta a pole-t, de mindössze 7 ezredmásodpercet vert világbajnoki riválisára, Nico Rosbergre. A Mercedes szerint az 5065 méter hosszú pálya végén, a célvonalon 33,5 centiméter volt a különbség a két csapattárs között.

Hamilton a kör elején hibázott, elfékezve magát az első kanyarnál, ezért azt hitte, már nem lesz esélye. „Az egész időmérő alatt nem volt tiszta köröm. Még az utolsó sikerült a legtisztábban" – mondta. „Az 5-ös kanyarhoz érve már 2 tizeddel le voltam maradva, és azt gondoltam, ezt már nem lehet visszanyerni. De az előző körömben vesztettem néhány másik ponton, ahol most össze tudtam szedni magam."

Rosberg gratulál Hamiltonnak az elmúlt évek legszorosabb időmérője után Forrás: Daimler

Az utóbbi időszak egyik legszorosabb időmérőjén mindössze 6 tized választotta el egymástól az első kilenc helyezettet, és Daniel Ricciardo 0,173 másodpercre megközelítette a gyorsabb Mercedest is. A Q1-et pedig éppúgy a Ferrari nyerte meg, mint az első és a harmadik szabadedzést, s Hamilton elismerte, hogy nem számított ilyen kemény ellenállásra.

„A többiek előreléptek, ez nagy meglepetés" – mondta. „Arra sem számítottam, hogy a Ferrari ilyen ütőképes lesz egy mért körben, amit jó volt látni, akárcsak a Williams és a Red Bull tempóját. A versenyzés szempontjából ez csodálatos. Régóta ez volt a legizgalmasabb időmérő számomra. Tökéletes teljesítményt kellett nyújtani, és nekem majdnem sikerült."

„A fenébe!"

Rosberg 7 ezredmásodperces veresége azt jelenti, hogy a mai a legszorosabb küzdelem volt a pole pozícióért a 2010-es Német Nagydíj óta, amikor Sebastian Vettel 2 ezreddel utasította maga mögé Fernando Alonsót. A hajszálnyi különbség hallatán a német versenyző kifakadt a rádióban: „A fenébe!"

„7 ezred! Ha visszagondolok a körömre, az egyszerűen semmi" – mondta később. „Még egy kicsi itt vagy ott elég lett volna. Lewis szép munkát végzett, úgyhogy minden tiszta. Oké, az 1. hely jobb lett volna, de a verseny hosszú lesz. Minden rendben."

Rosberg a Q2-ben két garnitúra szuperlágy gumit is elhasznált, és a fékeket okolta amiatt, hogy az időmérő során csak fokozatosan gyorsult be. „Előtte kicseréltük a fékeket, és még az előző szettel rázódtam bele a ritmusba" – magyarázta. „Számítottunk rá, hogy ez kihívás lesz, de időbe telt, mire belejöttem. A balansz is megváltozott, mert lehűlt az aszfalt, és alkalmazkodnom kellett a beállításokhoz."

A Mercedes mindkét versenyzője tisztában van vele, hogy a várhatóan három kerékcsere miatt vasárnap komoly taktikai küzdelem vár rájuk. Rosberg hozzátette, hogy a gumik „nagyon kopnak, de magabiztos vagyok, mert tegnap erős hosszú etapokat futottam."

Mivel a hátránya a monzai győzelem után 22 pontra csökkent, Hamilton Szingapúrban elvileg át is veheti a vezetést az összetettben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!