Vágólapra másolva!
Az elromló kinetikus hibrid rendszer és a fékek túlmelegedése őt is sújtotta, mint csapattársát, de neki sikerült eljutnia a célig Kanadában. Nem mérgelődik amiatt, hogy csupán két kör választotta el a győzelemtől.

Daniel Ricciardónak és a Red Bullnak sikerült megtörni a Mercedes 2014-es győzelmi sorozatát Kanadában, ahol az idényt eddig uraló csapat műszaki hibákba botlott: mindkét autójukban elromlott a kinetikus hibrid rendszer, az MGU-K, amitől a hátsó fékek teljesítménye is romlott. Nico Rosberg és Lewis Hamilton így hiába állt az első két helyen a táv kétharmadáig, a brit a 47. körben beparkolt a garázsba, Rosbergnek pedig sok üldöző ellen kellett védekeznie, s Ricciardo támadásával szemben végül tehetetlen volt.

"Nem igazán tudtam, hogy mi történik, csak annyit éreztem, hogy nagyon lecsökkent a motor ereje" - mondta. "Hűtenem kellett a fékeket, ráadásul az egyenesekben csökkent a sebességem is."

"Próbáltam időmérős köröket futni, hogy ezt ellensúlyozzam valamennyire." Az 50. körtől egy pillanatnyi nyugta sem volt, ugyanis Sergio Pérez, Ricciardo és Sebastian Vettel felsorakozott mögötte, és pár másodpercre tőlük Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Felipe Massa és Fernando Alonso is potenciálisan veszélyes volt rá.

Nico Rosberg maga mögött tartotta üldözői nagy részét Forrás: AFP

Közülük azonban végül csak Ricciardo tudott elmenni a versenyben maradt Mercedes mellett. "Sikerült magam mögött tartanom az üldözőbolyt két körrel a leintés előttig, szóval ez még így is szép eredmény" - mondta Rosberg a 2. helyről. "Annyi minden történt, hogy meg kellett kérdeznem a mérnökömet, hogy hol értem célba. Azt hittem, hogy 5. vagy 6. lettem, ezért nagy örömmel hallottam, hogy enyém a 2. hely!"

A Mercedes mérnöke, Paddy Lowe méltatta a német teljesítményét. "Nico hihetetlenül jól tartotta a pozícióját a 37. körtől a 67.-ig, az első és a második szektorban növelve az előnyét, hogy tudjon védekezni a harmadikban, ahol jelentős hátrányban volt a motorerővel." A Mercedes állítása szerint Rosberg motorja 160 lóerővel gyengült az MGU-K hibája miatt, és a német körönként valószínűleg több mint egy másodpercet vesztett.

"A fékerő elosztását nagyon előre kellett tekernem, ezért az első kerekek blokkolásával is gondom volt" - tette hozzá Rosberg, akinek az előnye 22 pontra nőtt a bajnokságban Hamilton előtt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!