Vágólapra másolva!
Jean-Eric Vergne nemrég annyira legyengült a diétája miatt, hogy kórházba kellett mennie, az FIA elnöke szerint azonban egy fogyókúrának önmagában nem lehet ilyen hatása. A mezőny legnehezebb pilótája, Adrian Sutil attól tart, hogy a szezon későbbi részében súlyosbodhatnak a problémák.

A Forma-1-ben legutóbb a hőskorban lehetett pocakos versenyzőket látni, az utóbbi több generációknak már folyamatosan figyelnie kell a súlyára, hogy a felesleges kilókkal ne veszítsenek időt a pályán. Az idei szezonra hiába növelték az új erőforrások és a nehezebb Pirellik miatt 642-ről 692 kg-ra az autók pilótákkal együtt mért minimális tömegét, a csapatok helyzete nem lett könnyebb: a Sauberek például bevallottan fölötte van a határértéknek. Ez azért is hátrány, mert így nem tudják optimalizálni az autó beállítását.

A versenyzők már extrémnek tekinthető fogyókúrát folytatniuk. A magas Jenson Button például az eleve forró és párás Malajziai Nagydíj hétvégéjén is szaunába járt, Adrian Sutil autóban lévő italadagolójába legfeljebb néhány deci folyadékot töltenek, Nico Rosberg pedig december óta teljesen mellőzi a cukor bevitelét. Nemrég ráadásul kiderült, hogy a 67 kilósra lefogyó Jean-Eric Vergne annyira legyengült, hogy kórházba kellett mennie az első két verseny között, sőt egy olyan hír is elterjedt, hogy Malajziában valaki elájult - bár lehet, hogy ez az értesülés Vergne-re vonatkozott.

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ugyanakkor nem aggódik a mezőny egészségi állapota miatt. "Nem hiszem, hogy valaki csak azért kerül kórházba, mert diétázik" - közölte Bahreinben. "Úgy gondolom, általában követhető egy jó diéta, és a nagy súlyveszteség miatt nem feltétlenül kell kórházba kerülnie senkinek."

Jean-Eric Vergne is keményen fogyókúrázik Forrás: Red Bull

A csapatok mindenesetre megállapodtak arról, hogy kezdeményezni fogják a jelenlegi 692 kilogrammos tömeghatár 701-re emelését. A mezőny legmagasabb és legnehezebb tagja, Sutil attól tart, hogy a szezon későbbi része komolyabb veszélyeket tartogathat.

"Kezdek kritikus ponthoz érni a fogyással, de igyekszem ura maradni a helyzetnek, és mindig megfelelő formában lenni a célba éréshez. A versenyek előtt azonban már érzem, hogy nem vagyok csúcsformában" - nyilatkozta. "Az autók kicsit lassultak, ezért nem muszáj kirobbanó kondícióban lenni, de továbbra is másfél órán át kell keményen hajtanunk, s mivel nem eszünk eleget a rajt előtt, az alacsony vércukorszint miatt visszazuhanhatunk abba a tartományba, amelyben már nem vagyunk képesek jól teljesíteni."

"Ezzel a veszéllyel nézünk szembe. A szezon hosszú, és a rengeteg utazás is sok energiát ki fog venni belőlünk. Minél több tartaléka van valakinek, annál tovább bírja."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!