Vágólapra másolva!
Főleg a befújt diffúzor végleges eltűnése jöhet jól a maranellóiaknak, mivel azt a technológiát nem tudták tökéletesen elsajátítani. A technikai igazgató, James Allison szerint ezúttal tényleg van okuk az optimizmusra.

Miután a Michael Schumacher, Jean Todt és Ross Brawn által fémjelzett korszakban öt szezonon át uralta a pályát, a Ferrari 2007 óta nem nyert világbajnokságot. Az utóbbi években rendre megígérték, hogy eljön az ő idejük, de a letaglózó formában lévő Red Bull-lal végül nem tudtak mit kezdeni, sőt tavaly már vereséget szenvedtek az egyre erősebb Mercedestől is.

Az egyik gyenge pontjuk az volt, hogy az idény közbeni fejlesztések terén nem tudták tartani a lépést a közvetlen riválisaikkal. Mivel azonban végre elkészült a saját szélcsatornájuk felújítása, ez többé nem fogja hátráltatni őket, és a technikai igazgatójuk, a Lotustól hozzájuk visszatérő James Allison szerint ezúttal egyébként is van okuk igazi optimizmusra. Ő úgy véli, különösen az kedvez a Ferrarinak, hogy a kipufogót 2014-től egyetlen csővel, az autó középvonalában kell kivezetni, ezért a Red Bull fölényének egyik kulcsfegyvere, a befújt diffúzor végleg eltűnik a csapatok arzenáljából.

„A (2013-as) generációjú autókkal kapcsolatban két feladat volt borzasztóan nehéz" – mondta. „Az egyik a gumik alakjának meghatározása a szélcsatornában, a másik pedig az, hogy pontosan megjósoljuk a kipufogógáz útját. A csapatok váltakozó sikerrel találták el a korrelációt. A Ferrari nem volt rossz ezen a téren, de tudom, hogy lehetett volna jobb is."

Most vajon indokolt lesz a Ferrari optimizmusa? Forrás: AFP

„A Ferrari óriási erőfeszítéseket tett a szélcsatornával kapcsolatban, és abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennek a fejlesztésnek leszüretelhetjük a gyümölcseit. A következő években már csodálatosan fog működni, nagyon elégedett vagyok vele."

Allison úgy véli, a mérnökigazgató, Pat Fry által kezdeményezett átszervezések előnyei is idén kezdenek majd megmutatkozni. „Szerencsés vagyok, mert olyan időszakban érkezhettem a Ferrarihoz, amikor örökölhetem mindazokat az alapokat, amelyeket az elmúlt évek során Pat fektetett le" – mondta Allison. „Ő létrehozta azokat az eszközöket, és kiépítette azt az infrastruktúrát, amelyek révén a Ferrari képes lesz a rajtrács legelején harcolni."

Az istállót irányító Stefano Domenicali figyelmeztetett rá, hogy a Fernando Alonso-Kimi Räikkönen sztárpárossal felálló Ferrarinak idén maximálisan ki kell használnia a kínálkozó lehetőségeket. „Rengeteg fejlesztést hajtottunk végre a berendezéseinken, hogy minden feladatot meg tudjunk oldani" – állította. „Tudjuk, hogy kemény kihívás vár ránk, de a többiek számára is kemény lesz."

A Ferrari a csapatok közül másodikként, szombaton mutatja be idei autóját, melynek nevét szavazással a közönség választhatja ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!