Vágólapra másolva!
Colin Kolles és az egyszer már hiába próbálkozó Stefan GP nem feltétlenül komoly jelentkező, de a NASCAR-ban induló Gene Haasnak mindene adott ahhoz, hogy sikeres legyen.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még december közepén hirdette meg, hogy új csapatok jelentkezését várja a Forma-1-be. A szabályok jelenleg tizenkét istállónak biztosítanak indulási lehetőséget, de a HRT kiesése óta csak tizenegy van a rajtrácson. Az érdeklődőknek január 3-ig kellett tájékoztatniuk az FIA-t a részvételi szándékukról, és az Auto Motor und Sport szerint hárman fel is tűntek a láthatáron.

A legkomolyabb jelentkező az a Gene Haas, aki 2002 óta a NASCAR-ban is versenyeztet egy csapatot. A 61 éves kaliforniai üzletembernek az anyagi lehetőségei és az infrastrukturális háttere is adott ahhoz, hogy sikerrel szálljon be, mivel az övé a világ legnagyobb, CNC marógépeket gyártó vállalata, valamint a tulajdonában van a csúcstechnológiájú, észak-karolinai Windshear szélcsatorna, amelyet már F1-es csapatok is használtak.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Haas 2015-től a saját alakulatát indítaná az F1-ben. Az autókat az ő mérnöki gárdája tervezné, de kezdetben a Dallara gyártaná, míg a motorokat és a sebességváltókat a Ferraritól szereznék be. Mivel Haas szeret a háttérben maradni, az irányítást a Jaguar Racing egykori főnökére, Günther Steinerre bízná. A világbajnoki sorozatnak rendkívül fontos lenne egy amerikai csapat jelenléte, a legutóbb próbálkozó USF1 ugyanis megfelelő anyagi források híján már a felkészülés közben elbukott.

Az F1-hez legutóbb 2010-ben csatlakoztak új csapatok Forrás: AFP

A másik két jelentkező kevésbé ígéretes. Colin Kolles 2005 és 2009 között már dolgozott Midland/Spyker/Force India, majd a HRT főnökeként, és a DTM-ben, valamint az LMP2-ben is érdekelt, de kétséges, hogy az F1-es induláshoz szükséges fedezetet elő tudja teremteni. Ez még inkább érvényes a szerb üzletemberre, Zoran Stefanovicsra, aki 2010-ben és 2011-ben Stefan GP nevű fantomcsapatával már megpróbált jelentkezni a Forma-1-be, ám a szándékai komolyságát akkor is megkérdőjelezték.

A Forma-1-hez legutóbb - 2010-ben - csatlakozó új csapatok, a Caterham (eredetileg Lotus), a Marussia (eredetileg Virgin) és a HRT közül már csak az első kettő létezik, de pontot eddig azok sem tudtak szerezni. Az FIA azt ígérte, most február 28-ig szűri ki azokat a jelentkezőket, amelyek részt vehetnek a szelekciós folyamat további részében.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!