Vágólapra másolva!
Mivel túl gyorsan koptatták az abroncsokat, módosítottak az autójukon, de ez az új Pirellikkel visszaütött.

A Mercedes ugyan nagyot fejlődve megszerezte a 2. helyet a 2013-as konstruktőri összetettben, de a szezon folyamán nem teljesítettek kiegyensúlyozottan. Monacóban és Silverstone-ban például 37 pontot gyűjtöttek, előzőleg, Barcelonában, és legközelebb, a Nürbrurgringen viszont nem tudták hatékonyan menedzselni a kényes Pirelliket.

„Az ember utólag mindig hajlamos leegyszerűsíteni a történteket" – mondta a Mercedes ügyvezető-igazgatója, Toto Wolff. „A szezon első felében akadt néhány jó pillanatunk. Ugyanakkor Bahreinben borzasztóan nehéz versenyünk volt, a Nürburgringen, ahol visszaestünk, szintén, utána azonban jól mentünk – szóval nem alakult egyértelműen az első félidőnk sem."

„A nyári szünet után kerültünk tévútra igazán, amikor bevezették az új gumikat."

A túlzott gumikoptatás miatt a Mercedes változtatott az autóján és a beállítási filozófiáján is, variálva például a hátsó leszorítóerővel, ami azonban Wolff szerint a Pirelli által a Magyar Nagydíjtól kezdve bevetett új slickeken visszaütött.

A Mercedes rosszul reagált a gumikkal kapcsolatos problémáira Forrás: Mercedes

„Az autónk túl keményen bánt a hátsó gumikkal. Helyes irányt választottunk a fejlesztések terén, hogy jobban menedzseljük a gumikat, de amikor bevezették az újakat, alighanem túlzásba estünk" – ismerte el Wolff. „Az autónk ettől szinte Lotus-szerű lett, azaz túl finoman bánt a gumikkal, ezért nem tudtuk megfelelően felmelegíteni azokat."

„Ezek útkereszteződésnek számítanak a fejlesztések folyamatában, és előfordul, hogy vissza kell térni hozzájuk. Ami nem egyszerű feladat, és javulnunk is kell ezen a téren."

A módosítások után a Mercedes látványosan lassabb lett az időmérőkön, a Red Bull viszont Wolff szerint nem csupán azért került fölénybe, mert véletlenül kedveztek nekik az új Pirellik. „Egyszerűen intelligens döntéseket hoztak" – vélte. „Azokat a gumikat kapták vissza, amelyekkel tavaly megnyerték a világbajnokságot. Ismerték őket, a helyes utat választották velük, jó döntéseket hoztak."

„Ha egy csapat annyira teljes, mint a Red Bull, akkor minden jön magától."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!