A Pirelli ultimátumot adott a Forma-1-nek, belengetve azt a lehetőséget, hogy a következő szezonra olyan gumikat fognak készíteni, amelyekkel gond nélkül teljesíthetők lesznek a versenyek egyetlen bokszkiállással. Hogy ne így legyen, ahhoz el kellene fogadni a gyártó javaslatát, miszerint az autóknak kötelező lenne legalább kétszer kimenni kerékcserére a futamokon.
Az ügy azért fontos, mert ha nem kerül be a szabályzatba a Pirelli követelése, az egykiállásos stratégiák könnyen unalmassá tehetik a versenyeket, ahogy az a hétvégi USA Nagydíjon is történt. "Austinban nem történt nagy kockáztatás a gumikkal, és a futam is elég lapos volt" - ismerte el a Red Bullt irányító Christian Horner az Autosportnak. "A lényeg, hogy megtaláljuk az egyensúlyt. Fontos, hogy a Pirellit ne hozzuk túl nehéz helyzetbe abban, hogy megtalálják a megfelelő arányt a gumik kopása és megbízhatósága között."
"A következető hetekben sarkalatos pont lesz ez a téma, mert nem kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy a konzervatív döntés miatt a versenyek ne legyenek fordulatosak" - magyarázta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali. "Biztos vagyok benne, hogy a Pirelli kidolgozza a helyes megoldást, mert ez nem arról szól, hogy egyik-másik csapatnak kedvezzenek, hanem arról, hogy mindez fontos a sportágnak és a látványosságnak."
A gumigyártó főleg azon akadt ki, hogy tőlük olyan abroncsokat kértek, amelyeket nem egyszerű jó állapotban tartani hosszú ideig, mégis sokan panaszkodnak, ha túl sok a kerékcsere, csakúgy, mint amikor a másik véglet következik be a szükségszerűen óvatos gumiválasztás miatt - utóbbi annak a következménye, hogy a csapatok nem teszik lehetővé a Pirellinek a tesztelést egy modern autóval.
"Csak szeretnénk, ha pontosan megmondanák, hogy mit várnak tőlünk" - közölte a vállalat sportprogramjának főnöke, Paul Hembery a hétvégén. "Tiszta és világos útmutatásokat várunk, mert a kritikákból úgy tűnik, az emberek mostanra elfelejtették, hogy mire kértek minket."
A vállalatot az is a konzervatív választás felé terelheti, ha nem kapnak elég felkészülési lehetőséget a 2014-ben érkező turbómotorokra, amelyek jelentősen növelni fogják a hátsó abroncsok terhelését.
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor pont az új szabályok, köztük az új erőforrások és az üzemanyag-mennyiség korlátozása következtében izgalmas versenyekre számít. "Én nem aggódnám túl az ügyet a gumik konzervatívabbá tételével" - mondta. "Szerintem sok akciót várhatunk jövőre az autóktól. Nem hiszem, hogy a megbízhatóságuk száz százalékos lesz, ezért sok esemény fog történni."
"Ha a versenyek újra elkezdenének pangani, akkor talán majd foglalkoznunk kell a gumikkal, de úgy sejtem, hogy a jövő évi autók teljesen ki fognak elégíteni bennünket."
A Pirellit a 2010-es tapasztalatok alapján kérték meg rövidebb élettartamú gumik gyártására. Az volt a Bridgestone utolsó szezonja a Forma-1-ben, és a termékeikkel az autók szinte mindegyik versenyen csak egyszer álltak ki a bokszba.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!