Felipe Massa félhivatalosan az Olasz Nagydíjig kapott időt a Ferraritól, hogy teljesítményével kiérdemeljen egy újabb szerződéshosszabbítást. A brazil versenyző hónapok óta a legjobb formáját nyújtotta Monzában, a 4. helyen ért célba, alig négy másodperccel végezve Fernando Alonso mögött, de nem biztos, hogy sikerült meggyőznie a csapatát - az előző két futamon egy-egy 7. és 8. helyet jegyzett.
Stefano Domenicali csapatfőnök az Olasz Nagydíj után arról beszélt, hogy a sok híreszteléssel ellentétben a Ferrari még nem hozott döntést a 2014-es felállásról. "Ezt a megfelelő időben akarjuk meghozni, hogy a legjobb legyen" - mondta. "Akkor teszünk bejelentést, ha véglegesítettük a megállapodást. Nem egyszerű döntenünk."
"A tény, hogy még nem döntöttünk, azt jelenti, hogy az összes érvet össze kell vetnünk. Mindent figyelembe akarunk venni, mielőtt választunk."
Noha a BBC tudósítója, Andrew Benson szintén úgy értesült, hogy még nem született döntés, más (elsősorban német) források már tudni vélik, hogy a Ferrari megállapodott Kimi Räikkönennel. Az RTL, az Auto Motor und Sport, a Bild, a Spiegel és a Welt egyaránt biztosra veszi a finn visszatérését a maranellóiakhoz, és a csapat elnöke, Luca di Montezemolo szerdán közölheti Massával, hogy az év végén távoznia kell. A Spiegel úgy tudja, a Santander és a Shell közösen állná Räikkönen nagyjából 20 millió eurós bérét, míg a Bild információja szerint eddig még nem azért véglegesítették a szerződést, mert Räikkönen menedzsmentjének egyik tagja, David Robertson rákbeteg, és az Egyesült Államokban van gyógykezelésen.
Noha a Red Bull már bejelentette a 2014-es versenyzőpárosát, a pletykák itt nem érnek véget: a Bild és a Welt továbbszőtte a történetet, amelybe további csavart hozhat az, hogy Alonso állítólag bepöccent Räikkönen szerződtetésén, mert így veszélybe kerülne pozíciója az első számú pilóta szerepében. A spanyolnak ugyan 2016-ig van érvényes szerződése a Ferrarival, de abban valószínűleg van valamilyen záradék, amelynek értelmében távozhat. A német források szerint Alonso a Lotushoz térhet vissza, ahol - a korábban Renault-nak hívott csapatnál - első sikereit elérte. Ez azért nem elképzelhetetlen, mert az átigazolásával páhuzamosan a Renault állítólag szorosabbra vonná az együttműködését a Lotusszal, ami egyébként Räikkönen követelései között is szerepelt.
Az átigazolások Nico Hülkenberg jövőjét is érinthetik, akit mind a Ferrarival, mind a Lotusszal hírbe hoztak.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!