Vágólapra másolva!
A 2003-as Magyar Nagydíjon intették le először az élen, de egy rendezvény miatt nem ünnepelhetett a családjával. Az idei eredményét a vasúti szerencsétlenség áldozatainak ajánlja.

Fernando Alonso 34 pontos hátrányban érkezett meg a Hungaroringre, és elismeri, hogy a Magyar Nagydíjon lélektani okokból is meghatározó lenne jól szerepelnie a Ferrarival. "Egy jó eredmény most különösen fontos, hiszen kezdődik a nyári szünet, és a csapatot is motiválná, ha le tudnánk dolgozni egy kicsit a Sebastiannal (Vettel) szembeni hátrányunkból" - mondta a Ferrari motorhome-jában tartott csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján. "Ha viszont tovább nőne a különbség, az mindannyiunk számára lehangoló lenne."

A várható meleg elvileg kedvez a maranellói istállónak, amely két fordulóval ezelőtt, Silverstone-ban elvesztette a konstruktőri 2. helyet a Mercedesszel szemben, az új gumik azonban bizonytalanná teszik az erőviszonyokat. Alonso mindenesetre a szerdán este történt, 78 halálos áldozatot követelő spanyolországi vonatbalesetben szerencsétlenül jártaknak fogja ajánlani a hétvégén elért eredményét.

"Az ember úgy fekszik le az este, hogy a saját problémái foglalkoztatják, arra gondol, amit el akar érni a pályán, de amikor egy ilyen hírre ébred, rögtön rájön, hogy milyen hülye is volt" - magyarázta. "Magával van elfoglalva, egy ilyen hír azonban ráébreszti, hogy mi az igazán fontos az életben."

Alonso tíz éve aratta első F1-es győzelmét, éppen a Hungaroringen Forrás: AFP

"Ilyenkor átérzi azt az elkeseredettséget, hogy nem változtathat a történteken, az órát nem lehet visszatekerni, bele kell törődni a tragédiába. Sokat gondolok a vonaton utazó áldozatok családjára, és bármilyen eredményt is fogunk elérni a hétvégén, azt az ő emléküknek fogom ajánlani."

Alonso, aki kipihenten, szemlátomást harcra készen jelent meg a Hungaroring paddockjában, kereken tíz évvel ezelőtt éppen a magyarországi pályán aratta első Forma-1-es győzelmét a kék-sárga Renault-val. A sikerét azóta 31 további követte, így már Nigel Mansellt is megelőzve az örökranglista 4. helyén áll, de arról a bizonyos 2003-as Magyar Nagydíjról érdekes módon nem a szép emlékek ragadtak meg benne.

"Nagyon különös emlékeim vannak" - mesélte. "A szüleim teljesen szokványos munkát végeztek Spanyolországban. Az apám a bányákban volt robbantási szakértő, az anyám egy bevásárlóközpontban dolgozott, ezért úgy éreztük, egy Forma-1-es győzelemig eljutni egész életre szóló eredmény lenne. Ők is azt hajtogatták, hogy ha megnyerem a versenyt, nagyon büszkék leszünk rám."

"De emlékszem rá, hogy közvetlenül a futam vége után Flavióval (Briatore) és (Jarno) Trullival repülőre kellett szállnunk, hétfőn reggel ugyanis részt kellett vennünk egy lengyelországi rendezvényen. Nem tudom, miért, de a legmaradandóbb emlékem arról a hétvégéről ez a repülőút, mert nagyon szerettem volna a családommal együtt ünnepelni inkább, és az első győzelmem örömére hazatérni Spanyolországba a barátaimhoz."

A Forma-1-ben immár a 13. szezonját töltő Alonso, aki akkor a sport történetének legfiatalabb nagydíjgyőztese lett, rámutatott, hogy a hungaroringi siker nemcsak személyesen neki jelentett mérföldkövet.
"Nagyon fontos volt, hogy megszerezzük" - mondta. "A csapattal keményen dolgoztunk rajta, és a Renault-nak is szüksége volt rá, mert sokat kritizálták őket a tervezési filozófiájuk miatt: a motorjuk szokatlanul könnyű volt, széles hengerszöggel. Mindenki megkönnyebbült, amikor végre sikerült elérnünk a sikert, és elindultunk a világbajnoki győzelem felé vezető úton."

Alonso a következő szezonban egyszer sem tudott felállni a dobogó tetejére, de 2005-ben hétszer is, amivel megszerezte az első két vb-címe közül - igaz, a Hungaroringen azóta sem sikerült újra nyernie.