Vágólapra másolva!
A Ferrari spanyol versenyzőjét elöntötték az érzések a Valenciában aratott győzelme után. Úgy véli, négy-öt döntő mozzanat segítette a sikerhez, de a futam végén aggódott a gumik állapota miatt.  

Fernando Alonso robbantott az Európa Nagydíjon, mivel hiába rajtolt csupán a 11. helyről, megnyerte a versenyt, amivel rögtön az élre is állt a bajnoki tabellán, méghozzá húsz pontos előnnyel. A spanyolnak érzelmileg különösen sokat jelentett ez a győzelem, a levezető körben boldogan lengette a kezébe kapott spanyol zászlót, és a dobogón állva láthatóan elérzékenyült. Úgy érezte, ez a helyszínen, illetve otthon szurkoló honfitársainak is örömteli nap volt, hiszen Spanyolország jelenleg nehéz gazdasági helyzetben van. Nem tagadta, hogy több esetben szerencséje volt a futamon - a legnagyobb nyilvánvalóan akkor, amikor az első helyet sokáig magabiztosan birtokló Sebastian Vettel autója elromlott a 34. körben.

"Úgy vélem, négy vagy öt esemény történt a versenyen, ami kihatott az eredményre. A rajtnál és az első körben nagyon agresszívak voltunk, az első kanyarban majdnem összeért az autóm egy másikkal. A 4-es kanyarnál megelőztem két autót a külső íven, ami egész biztosan megváltoztatta a helyzetet, mert (Jenson) Buttonnal még harcoltunk az első kanyarnál, de ő utána visszaesett valahova a 14. hely környékére. Abból a pozícióból nehezebb, szóval nekünk szerencsénk volt" - nyilatkozta Alonso. "Néhány előzéssel is mázlink volt, gondolok itt arra, amikor lehagytam (Pastor) Maldonadót, (Mark) Webbert és Michael (Schumachert) a bokszkiállásunk után."

"(Romain) Grosjean megelőzése nagyon kockázatos volt (a Safety Car utáni) újraindításnál, összeértünk az első két kanyarban. Ezután úgy éreztem, hogy az autómmal valami nem stimmel - az ilyen kisebb koccanások után valamiért mindig úgy érezzük néhány kanyarig, hogy az autóval történt valami."

"Az utolsó etap is kulcsfontosságú volt, mert a gumik már a végüket járták, kordában kellett tartanunk a kopásukat, valamint Grosjeant, (Lewis) Hamiltont, illetve a végén Kimi (Räikkönent) is. Egy kör nyugtunk sem volt."

Forrás: Ferrari

Alonso előnye a táv utolsó harmadában 3-4 másodperc között ingadozott Hamilton előtt, s mint bevallotta, nagyon aggódott, hogy esetleg elbukhatja a győzelmet, ha valamelyik vetélytársa jobban gazdálkodik a Pirellikkel.

"Nyolc körrel a vége előtt szóltam a csapatnak, hogy 'a gumiknak vége, csinálnunk kell valamit.' Közölték, hogy várjuk meg a következő szektort, mert a többiek jelenleg nem gyorsabbak. A következő szektorban szintén ugyanolyan részidőt mentek, mint én. Szóltak, hogy 'várjunk még egy kört, aztán meglátjuk, mennyivel gyorsabbak nálunk.' De a következő kört ismét olyan idővel teljesítették, mint mi. Vártunk még egy kört, aztán még egyet, és még három körrel a vége előtt is ugyanolyanok voltak a köridőink" - elevenítette fel. "Az abroncsok elfogytak, csakúgy, mint Kanadában, de ezúttal mindenkivel ez volt helyzet."

Statisztikai érdekesség, hogy legutóbb éppen Alonsónak sikerült győznie az első tíz helyen kívülről rajtolva (a 2008-as Szingapúri Nagydíjon), és ezzel a Forma-1-ben mindössze a második versenyző lett, aki ezt kétszer is megtette. A másik a brit John Watson volt, ő 1982-ben és 1983-ban aratott ilyen győzelmeket.

Forrás: Rafa Rivas/AFP

Alonso elismerte, hogy a valenciai siker ellenére még nem a Ferrarié a legjobb autó, és ezt a csapat is tudja. "Tisztában vagyunk vele, hogy egy szempillantás alatt megváltozhat minden. Muszáj folytatnunk az autó teljesítményének fokozását, mert még nincs a kívánt szinten" - jelentette ki Stefano Domenicali csapatfőnök. "Elégedettek vagyunk a győzelemmel, de nem hagyjuk, hogy a fejünkbe szálljon a dicsőség."

Felipe Massa bíztatóan induló napja pocsék véget ért: a brazil eleinte közel haladt csapattársához, de később lemaradt tőle, és végül csak 16. lett. Főleg az vetette hátra, hogy Kamui Kobajasi megtorpedózta a Ferraritját, amitől defektet kapott. "Mit mondhatnék, ma semmi sem alakult jól! A 8. körtől kezdve nem éreztem jónak az autó hátulját, és a verseny végén a csapat kiderítette, hogy ott keletkezett egy sérülés, amely megbolygatta a balanszot és a leszorítóerőt" - közölte Massa. "Nagyon szomorú vagyok, mert jó volt a tempóm, tartottam az iramot azzal a csoporttal, amelyikben Fernando is haladt. Utána következett az ütközés Kobajasival, és akkor minden esélyem elillant a pontszerzése."

A japán versenyző egyébként az ütközés miatt öt rajthelyes büntetést kapott a Brit Nagydíjra.