Megtört Vettel pole-sorozata, Hamilton indul az élről Barcelonában
2018. május 12. 14:51
Fordulatos időmérőn Lewis Hamilton körrekorddal megszerezte idei második pole pozícióját és Valtteri Bottasszal szoros küzdelemben ő indulhat az élről a vasárnapi Spanyol Nagydíjon. Hamilton ezzel folytatta a Mercedes makulátlan sorozatát, hiszen 2014, az új turbókorszak kezdete óta csak az Ezüstnyilak autói indulhattak az élről a katalán versenypályán.
Az időmérő első két harmadában úgy tűnt, ez a sorminta megváltozhat, hiszen hiába zárták mindhárom szabadedzést az élen a Mercedesek, a Ferrarik felgyorsultak, főleg Sebastian Vettel futott meglepően jó köröket a Q2-ben. Ebből viszont a mindent eldöntő Q3-ra már szinte semmi sem maradt, sőt, a Ferrarik kifejezetten gyengék voltak a szuperlágy gumikkal.
Az első mért körök után Vettel és Kimi Räikkönen csak az 5. és a 7. helyen állt a Q3-ban, miután Räikkönen (feltehetőleg egy széllökés miatt) elrontotta az 1-es és a 2-es kanyart, majd Daniel Ricciardóhoz hasonlóan, szokatlan módon lágy gumikra váltottak, így feljöttek a 3-4. helyre, de Hamiltonra igazán egyikük sem volt veszélyes.
Vettel az első két szektorban még tudta tartani a lépést Hamilton legjobb körével, de a 3-as szektorban lemaradt a Mercedes mögött,
így idén először nem tudott bejutni az első rajtsorba és kénytelen volt beérni a 3. hellyel az új motorral hajtó Räikkönen előtt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes idén először kisajátította az első rajtsort az autógyártó helyszínen tartózkodó vezérei, Dieter Zetsche és Ola Källenius szemeláttára.
„Mindig nagyszerű a hangulat itt, sok a brit szurkoló, valamint a spanyolok is szurkolnak nekem. Nagyon szoros volt és boldog vagyok, kellett már ez a pole pozíció, hiszen egy ideje nem indultam már az első rajtkockából" – nyilatkozta Hamilton.
Az első körömet elrontottam a Q3-ban, úgyhogy csak egy esélyem volt.
– tette hozzá a 2. helyezett Bottas. – Sajnos négy század hiányzott, de még hátra van holnap a verseny. A csapat szempontjából mindenesetre tökéletes eredményt értünk el. Keményen meg fogunk küzdeni egymással és megpróbálunk kettős győzelmet aratni, ahogyan azt már Bakuban is megérdemeltük volna."
Vettel az előző három versenyhétvégén megszerezte a pole pozíciót és idén először kiszorult az első rajtsorból, pedig azt mondta, elégedett volt a körével.
„A végéig jól is éreztem magam, aztán felnéztem az eredményjelzőre és láttam, hogy a nevem nem a legtetején van. Akkor már nem voltam annyira boldog. Számítottunk rá, hogy nagyon erős lesz a Mercedes, úgyhogy holnap izgalmas versenyünk lesz."
A lágy és a szuperlágy gumik szokatlan viselkedése miatt a taktikázás már a Q2-ben megindult, hiszen a három élcsapat pilótái a sárga jelzésű lágy abroncsokkal jutott tovább, még úgy is, hogy Hamilton és Ricciardo a végén megjelent a pályán egy-egy szuperlágy szettel, de szándékosan nem akartak javítani a köridőikön.
Fernando Alonso viszont vállalta a szuperlágy abroncsokat, így idén először bejutott a Q3-ba,
bár már a Q2-ben alaposan lemaradt a közvetlen ellenfeleitől, végül a 9. helyet érte el, a három élcsapat és a Haas versenyzői mögött. A top 10 utolsó helyét Carlos Sainz szerezte meg, miután Nico Hülkenberg a 2015-ös Spanyol Nagydíj óta először már a Q1-ben kiesett a benzinpumpa hibája miatt.
Szintén a Q1-ben búcsúzott Brendon Hartley, mivel nem maradt elég idő a harmadik szabadedzésen szinte totálkárosra tört autójának megjavítására, így vasárnap ő rajtol az utolsó helyről, de Lance Stroll sem lehet boldog a 19. rajtkockával. Főleg azután, hogy a Q1-et is a kavicságyban fejezte be, de a Williams valószínűleg ma is csak ennyit tudott, hiszen Szergej Szirotkin is csak a 18. lett.
Balesete után Hartley azért is bosszús lehet, mert csapattársa, Pierre Gasly a 12. lett a Toro Rossóval,
így közvetlenül a két McLaren mögül, de a két Force India elől rajtolhat. A silverstone-iak mindkét autója elbúcsúzott a Q2-ben, Esteban Ocon és Sergio Pérez közé az ismét tisztességesen helytálló Charles Leclerc ékelődött be. Büntetések várhatóan csak kis mértékben befolyásolják majd a sorrendet, hiszen egyelőre csak Szirotkin hozott át háromhelyes hátrasorolást Bakuból.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Lewis Hamilton idei második pole pozíciójára hajt, az első még az idénynyitón jött össze, azóta Sebastian Vettel sajátította ki az 1. rajtkockát.
Sőt, a turbókorszak kezdete óta lehet, hogy egyenesen vakmerőség. Vajon a Ferrari elő tud húzni valamit a tarsolyából?
Helyszíni beszámolók szerint 40% az eső valószínűsége az időmérő során. Ez alaposan megkavarhatja a kártyákat.
A Toro Rosso pilótája még a harmadik szabadedzésen bukott hatalmasat. A hírek szerint a Toro Rosso megpróbálja újraépíteni az autót, de ennyi idő alatt ez szinte csoda lenne. A pálya kórházában megvizsgálták Hartley-t, őt versenyzésre alkalmasnak nyilvánították.
Le-Go Max, a barátságos holland oroszlán valószínűleg a Hungaroringre is ellátogat majd. Most is elkél a szurkolás, mert a Red Bullnál szorgosan dolgoznak Verstappen autóján a harmadik szabadedzésen történt elektromos hiba után.
Az elmúlt 27-ből 24-et a pole pozícióból rajtoló pilóta nyert Barcelonában. Bár ez nem utcai helyszín, előzni igen nehéz.
Lance Stroll után Szergej Szirotkin hajtott ki, majd Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is kilátogatott, mindannyian szuperlágy abroncsokkal. Esteban Ocon lágyakkal kezd.
A Toro Rosso pilótája már át is öltözött utcai ruházatba, a szabadedzésen történt balesete után nem tud részt venni az időmérőn.
Közepes keverékű gumikkal kezdenek, önbizalomra vall, ha ezzel akarnak tovább jutni a Q2-be. Egyelőre Stroll vezet 1:20.623-mal, de mire leírom, Szirotkin és Räikkönen is megelőzi, utóbbi 1:17.806-tal.
A Sky Sports kommentátorai szerint rosszul áll Brendon Hartley szénája a Toro Rossónál és akár már Kanadától a Mercedes protezsáltja, Pascal Wehrlein ülhet a helyére. Ez már tavaly is felmerült, de Helmut Marko ellenezte.
Folyamatosan változik a széljárás, most éppen szembeszél fúj a célegyenesben.
Räikkönen vezet 1:17.483-mal, Hamilton és Bottas feljött mögé, Vettel egyelőre a 4. helyezett, miután a német pilóta kissé kiszélesítette a pályát.
Verstappen autójának javítása elkészült, már ő is a pályán koptatja az abroncsait.
A spanyol pilóta az ideiglenes 6. helyezett közepes keverékű gumikkal is, így valószínűleg tovább tud jutni, Vandoorne helyzete már nem ennyire kedvező, de a 14. helyen még ő is reménykedhet, hogy a közepesekkel is elég gyors tud lenni.
Közben Vettel átvette a vezetést 1:17.031-gyel, bő 4 tizedet verve Räikkönenre. Feltekerték a Ferrarit?
Váltás közben nagyon beteg Hülkenberg váltójának hangja, pedig a hétvége előtt cserélték ki újra. A német pilóta egyelőre a kieső, 19. helyen áll, csak Hartley van mögötte, aki ma már nem ül autóba.
Christian Horner azt mondta a Sky Sports-nak, hogy nincs messze az eső a pályától, de szerinte nem fogja elérni a pályát az időmérő végéig. Úgy vélte, nem meglepetés a Ferrari tempója, ők elsősorban a versenyre összpontosítanak. Verstappen feljött Vettel mögé a 2. helyre.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint nem a sebességváltó, hanem a benzinpumpa rendetlenkedik az autóban, de az utolsó etapra megoldhatták a nehézségeket, mert Hülkenberg befurakodott a 14. helyre.
A Williams pilótája nem jutott tovább, a 19. helyen kiesett a Q1-ben. Nem esett nagyot, de szokatlan helyen hibázott, a 3-as szektorban.
16. Nico Hülkenberg
17. Marcus Ericsson
18. Szergej Szirotkin (+3 hely)
19. Lance Stroll
20. Brendon Hartley
A német pilóta a 2015-ös Spanyol Nagydíjon esett ki utoljára a Q1-ben. Holnap küzdelmes versenye lesz.
A pénteki panaszok után nem meglepő, hogy a két Mercedes és a két Ferrari is lágy gumimkkal lépett pályára, sőt, a két Red Bull is követi a példájukat. A szuperlágy a Q3-ra maradhat.
Vettel és Räikkönen jött ki a legjobban a Q2 első mért köreiből. A német pilóta 1:16.802-vel vezet, Räikkönen 1:17.071-et, Bottas 111-et, Hamilton 166-ot tudott. Ettől Verstappen sem marad el sokkal, ő 266-nál jár.
Csökkent a pálya hőmérséklete, most csak 26 fokos, Hamilton pedig a hátsó gumik tapadására panaszkodik a rádión. Majdnem 4 tizeddel van Vettel mögött.
Úgy látja, nem takarították fel rendesen az aszfaltot a balesetek után, ezért a törmelékek láttán veszélyesnek tartja azt. Bő 7 perc van hátra, Alonso és Sainz a 9-10. helyen az első két pilóta, akik nem lágy gumikkal érték el az eredményeiket. Ők szuperlággyal mennek, de Vandoorne például nem. Ő valószínűleg nem számít továbbjutásra.
A Mercedes használt szuperlágyakkal küldte ki őt a pályára, valószínűleg adatot gyűjtenek a jelenlegi körülmények közepette. Nem valószínű, hogy ezzel szeretne rajtolni.
A 2-es szektor végénél csak 0,1 másodperc volt a hátránya, de inkább elvette a lábát a pedálról a célegyenesben. A Red Bullok is szuperlágy gumikra váltottak.
Ez idén először sikerül neki, csapattársa, Vandoorne viszont az első kieső lett.
11. Stoffel Vandoorne
12. Pierre Gasly
13. Esteban Ocon
14. Charles Leclerc
15. Sergio Pérez
Alonso szuperlágy gumival is alaposan kikapott Sainz-tól és Magnussentől is. Lehet, hogy a 11. helyezett Vandoorne jobb helyzetben van nála, hiszen lágy gumikkal rajtolhat majd.
Meghallották Hamilton panaszát, és a pole pozíció sorsáról döntő, 12 perces harmad előtt serényen söprik az aszfaltcsíkot.
Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és Ola Källenius, a személyautó üzletág vezetője is a helyszínen figyeli az eseményeket. Megkezdődtek a felvezető körök.
A brit pilóta 1:16.491-gyel az élre ugrott, mögötte Verstappen és Ricciardo áll, Bottas és Vettel egyelőre csupán a 4-5. helyre ér oda. Alonso, Räikkönen, Grosjean, Sainz, Magnussen a további sorrend.
Lehetséges, hogy egy széllökés tréfálta meg, mert a célegyenes végén hibázott, így a 2-es kanyarból sem tudott rendesen kijönni. Sok időt hagyott ott.
A sárga jelzésű abronccsal engedték ki Daniel Ricciardót, Christian Horner szerint "eléggé lehetséges", hogy a Red Bull pilótája ezzel is gyorsabb lehet a szuperlágy gumis körénél, de ez nem jött be neki, marad a 3. helyezett. Verstappennel nem is kísérleteznek, őt szuperlággyal küldik ki.
Hamilton viszont szuperlágyakkal további 3 tizedet javított és Bottas is szorosan mögé ért. Eddig Mercedes első sor Barcelonában.
Valtteri Bottas megszorította, de a Ferrarik nem tudtak vele mit kezdeni, a Mercedes pilótája idei második pole pozícióját szerezte meg a katalán pályán.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!