Valószínűleg most állt a legközelebb Max Verstappen ahhoz, hogy minden idők legfiatalabb rajtelsője legyen, a mexikói időmérőn azonban be kellett érnie a 2. hellyel csapattársa, Daniel Ricciardo mögött. A holland pilóta mindössze 0,026 másodperccel maradt le Ricciardótól, aki szenzációs utolsó körével új pályacsúcsot is állított.
Az edzés előtt még az volt a fő kérdés, hogy a Red Bull a Q3-ban is tudja-e majd tartani a lépést a Ferrarikkal és a Mercedesekkel, végül Lewis Hamilton tudott a legközelebb kerülni hozzájuk, ő az Ezüstnyíllal a 3. helyezett lett. Hamilton ezzel újabb lépést tett pályafutása 5. világbajnoki címe felé, hiszen egy 7. hely is elég neki ahhoz, hogy behozhatatlan előnyre tegyen szert.
Legnagyobb riválisa, Sebastian Vettel a 4. helyről indulhat, ez gyenge eredmény a számára, mivel eddig még sohasem tudott F1-es nagydíjat nyerni az első három rajtkocka mögül indulva, vasárnap pedig mindenképpen győznie kellene, hogy életben tartsa az idei világbajnoki reményeit. Most várhatóan csapattársa sem tud majd segíteni neki, mert
a büntetés nélkül megúszott motorcsere után Valtteri Bottas lett az 5. helyezett, Kimi Räikkönen pedig az austini győzelem után néhány nappal csak a 6. lett az időmérőn.
Az élmezőny szempontjából a legfontosabb eredmény, hogy a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari pilótái ultralágy gumikkal rajtolhatnak, miután az ultra- és a hiperlágy gumik közti szokatlanul nagy tempókülönbség ellenére is elég gyorsak voltak a Q3-at érő köridők elérésére. Ez nehéz helyzetbe hozza a 7-10. helyről induló versenyzőket.
Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Charles Leclerc és Marcus Ericsson kénytelen lesz hiperlágy gumikkal indulni, így a 11. helyezett Esteban Ocon dörzsölheti majd a tenyerét, mivel ő már szabadon választhat majd tartósabb gumikat a rajthoz. Ebből a szempontból a 12. helyezett Fernando Alonso is elégedett lehet, főleg, miután a Q1-ből is alig jutott tovább, mert törölték az első mért körét pályaelhagyás miatt.
Az időmérő negatív meglepetése a Haas autóinak gyenge eredménye volt, Romain Grosjean és Kevin Magnussen is kiesett a Q1-ben Stoffel Vandoorne és a két Williams mellett.
A rajtsorrend az időmérő eredményéhez képest várhatóan csak egy helyen változik majd, a 15. helyezett Pierre Gasly a mezőny végére kerül motorcsere miatt. Csapattársára, Brendon Hartley-ra nem vet jó fényt, hogy csak Gasly-t tudta megelőzni a Q2-ben, pedig a francia pilóta nem is tett meg mért kört.
Bár a 21 éves és 27 napos Max Verstappen nem tudta megdönteni Sebastian Vettel rekordját a legfiatalabb pole pozíciós eredmény terén (a német versenyző 21 éves és 72 napos volt), a Red Bull így is ünnepelhet, mert az új turbókorszak 2014-es indulása óta először tudták kisajátítani az első rajtsort.
„Tudtam, hogy megvan az autóban a tempó, Max megmutatta ezt korábban – mondta Ricciardo az autóból kiszállva. – Nem volt a legtisztább a köröm, most egy kicsit le kell nyugodnom. Monacóban tudtam egyedül eddig pole pozícióba kerülni, nem emlékszem, mikor volt olyan, hogy a [két] Red Bull az első sorból indulhatott.”
Verstappen láthatóan bosszús volt az elszalasztott lehetőség miatt, ezúttal is az autójának motorját hibáztatta a vereség miatt. „Ugyanazokkal a gondokkal küzdöttem, mint a második szabadedzésen, az egész időmérő nem volt jó, de azt gondoltam, hogy ez is elég lesz. Nem vagyok benne biztos, hogy ki tudjuk javítani a problémákat holnapra” – összegzett a rajtrácson.
Lesipuskásként a 3. helyezett Hamilton is elégedett lehet, hiszen a rajtnál profitálhat majd a két Red Bull szélárnyékából. „Nehéz napunk volt tegnap, sokat javultunk mára, nem számítottam rá, hogy ennyire elöl leszünk. Boldog vagyok Daniel miatt, remek munkát végzett, nem rossz közvetlenül a Red Bullok mögött végezni” – vélte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét kívánunk Kedves Olvasóinknak a Mexikói Nagydíj időmérője alkalmából! Max Verstappen nagy napja lehet a mai, most áll a legközelebb ahhoz, hogy pályafutása első rajtelsőségét szerezze meg, ezzel ő lenne minden idők legfiatalabb versenyzője, aki az élről indulhat egy F1-es nagydíjon.
Ha a Mercedes egyik pilótája szerzi meg a pole pozíciót, akkor konstruktőrként a 100. első rajtkockás indulásukat ünnepelhetik ma.
A Mercedes a harmadik szabadedzésen hibásodott meg, motort kellett cserélni az autóban, de volt egy tartalékban, így Bottas megúszta a hibát büntetés nélkül.
A francia pilóta hiperlágy gumikkal 1:17.876-ot futott a Toro Rossóval. Jön már az élmezőny is a nyomában.
A két Ferrari állt az élre, Vettel már most gyorsabb a tavalyi pole pozíciós körnél, 1:16.089-cel. Csapattársa 0,454 másodperccel lassabb nála hiperlágy gumikon, a Mercedesek a többiektől eltérően ultralágyakkal kezdtek.
A hőmérsékletek jelentősen visszaestek tegnaphoz képest, és magas a páratartalom is.
A vasárnapi futamra nézve kulcsfontosságú lehet, hogy az élmezőny tud-e a tartósabb ultralágy gumikon rajtolni, vagyis ezekkel bejutni a Q3-ba. Hamilton és Bottas tempója alapján egyelőre úgy néz ki, a Mercedesnek ez sikerülhet.
A 11-es kanyarban oda kell figyelnie, mert pályaelhagyásért törölhetik a pilóták eredményét. Most a mérnöke szólt neki, egyelőre nem büntetik, de ez később még fontos lehet. Vettel elfékezte magát, ezt jelezte a mérnökének.
A holland pilóta 1:15.756-tal átvette a vezetést csapattársától, Vettelnek 0,333 másodpercet adott. A Red Bullok megjelenése előtt Ferrari-motorok vezették a traffipax-listát.
Elvették a körét pályaelhagyás miatt, 5 és fél perccel a Q1 vége előtt így egyelőre nincs mért köre, és az utolsó helyen szerepel.
A visszajátszás szerint Alonso a 11-es kanyarba keresztbe csúszva érkezett meg, majd padlógázzal jött vissza a bukótérből, így a sportfelügyelők valószínűleg úgy gondolták, a megcsúszással együtt is előnybe került.
Hamilton korábban szintén kihajtott ott a bukótérbe (elkerülendő az előtte haladó, lassabb autókat), de utána lelassított, ezzel úszta meg a büntetést.
Bottas és Hamilton állt az élre 1:15.580-nal és 0,093 másodperces hátránnyal, miután megkapták az autóikra a hiperlágy abroncsokat. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a Q3-tól tartanak igazán, amikor mindenki feltekeri a motorját.
Egy mért körre volt ideje, ezzel a 14. helyen éppen továbbjutott a Q2-be. A kiesők között meglepő nevek is szerepelnek:
16. Romain Grosjean
17. Stoffel Vandoorne
18. Kevin Magnussen
19. Lance Stroll
20. Szergej Szirotkin
Kockáztatnak az élcsapatok, mind a négy pilótájuk a lassabb, de tartósabb ultralágy gumikkal próbál továbbjutni a Q3-ba, és rajtolni a holnapi futamon.
Ricciardo és Verstappen is ultralágyakat kapott, ők a Mercedes és a Ferrari példáját követik, Pérez és Ocon viszont szuperlágyakat, vagyis a hétvégi legkeményebb (legkevésbé lágy) abroncsával kezd, ők ezek szerint nem hajtanak a top 10-re.
Max Verstappen 1:15.640-nel egyelőre a leggyorsabb, mögött Hamilton mindössze 0,004 másodperccel, Vettel 0,075 másodperccel következik, de Ricciardo, Bottas és Räikkönen is gyorsabb a 7. helyezett Hülkenbergnél, aki 1:16.222-t ért el hiperlágyakkal.
Verstappent megnyugtatták, hogy elég jó a köre.
Furcsa helyzet alakulhat ki, mivel a 7-10. helyezett Hülkenberg, Sainz, Leclerc és Ericsson hiperlágy gumikkal továbbjut ugyan, de valószínű, hogy ha így marad, a futamon a 11. helytől indulók a szabad gumiválasztás révén gyorsan eléjük kerülnek majd. Ebből a szempontból egyelőre a 11. helyezett Hartley áll a legjobban.
Mindenkit kiküldtek a pályára, akit csak lehet, a biztonság kedvéért hiperlágy gumikkal szerelve. Ez biztonsági tartalék, az élmezőny pilótái csak akkor fogják befejezni a köreiket, ha kiesés fenyegeti őket.
Elvehette mindenki a lábát a pedálról az élmezőny tagjai közül, így a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull pilótái ultralágy gumikkal indulhatnak a futamon. Hülkenberg, Sainz, Leclerc és Ericsson bejutott a Q3-ba, de hiperlággyal kell majd rajtolniuk, így a 11. helyezett Esteban Ocon a szabad gumiválasztás révén nagy veszélyt jelent majd rájuk.
11. Esteban Ocon
12. Fernando Alonso
13. Sergio Pérez
14. Brendon Hartley
15. Pierre Gasly (+ rajtbüntetés miatt a mezőny végére kerül)
Monzához hasonlóan itt is jelent némi előnyt a szélárnyék, ebből a szempontból érdekes, hogy ezúttal Vettel megy Räikkönen mögött.
A holland pilóta hatalmas körrel 1:14.785-öt ért el, ezzel ideiglenesen ő az 1. helyezett, megelőzve az 1:14.970-et elérő Vettelt és Hamiltont, aki 1:15.022-t futott elsőre. A további sorrend: Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Leclerc, Hülkenberg, Sainz, Ericsson.
Verstappen az első etapok után 0,185 másodperccel vezet Vettel előtt. A pálya folyamatosan javul, és a négyszeres világbajnokoktól is várható előrelépés, de a holland versenyző elsőre alaposan letette a névjegyét.
Utolsó körével, és elsősorban az utolsó két szektorával Daniel Ricciardóé a pole pozíció 1:14.759-cel a Mexikói Nagydíj időmérőjén, Max Verstappen indulhat a 2. helyről 0,026 másodperces hátránnyal. A második sor Lewis Hamiltoné és Sebastian Vettelé, mögöttük Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen indulhat. A Q3 további sorrendje: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Charles Leclerc és Marcus Ericsson.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!