A rajtpara után Bottas simán legyőzte Vettelt az Osztrák Nagydíjon
2017. július 09. 13:37
A két héttel ezelőtti, kaotikus Azeri Nagydíj után Spielbergben egy jóval nyugodtabb versenyt láthattunk, de a győzelemért és a dobogóért zajló hajszák a verseny utolsó köréig tartogattak izgalmakat. A pole pozícióból induló Valtteri Bottas végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, Sebastian Vettel csak a futam legvégén tudott hozzá vészesen közel kerülni, de arra már nem volt ideje, hogy valódi támadást indítson. Daniel Ricciardo egy dobogóval ajándékozta meg a csapatát a Red Bull hazai pályáján, ezt Lewis Hamilton bánta, akinek a 8. helyről indulva be kellett érnie a 4. pozícióval.
Az előrejelzések alapján komoly esély volt rá, hogy záporok zavarják meg az Osztrák Nagydíjat, s bár néha a csapatok is erre figyelmeztették a pilótáikat a rádión, végül teljesen száraz pályán teljesítették a 71 körös futamot.
Az első kör rögtön több érdekességet tartogatott, például Bottas rajtját, aki ritka tökéletes ütemben kapta el az indítás pillanatát,
a reakcióideje mindössze 2 tizedmásodperc volt. Szemmel láthatóan is előbb indult el mindenki másnál, ami rögtön gyanút keltett a riválisok körében: Vettel és Ricciardo is jelezte a rádión, hogy a finn szabálytalan volt, kiugrott a rajtnál. A tökéletes rajt a sportfelügyelők figyelmét sem kerülte el, kivizsgálták Bottas indulását, de nem találtak szabálytalanságot, így Bottas büntetés nélkül folytathatta a körözést az élen. Az ellenfelek nehezen törődtek bele ebbe, Vettel még a futam után is azt mondta, hogy nem hisz a számítógép adatainak.
Két pilótától már a rajt után el kellett búcsúznunk: Danyiil Kvjat hátulról eltalálta a pár pozíciót javító Fernando Alonso autóját, és egyúttal nekiforgatta a McLaren-Hondát a gyengén rajtoló, ezért a középmezőnybe visszaeső Max Verstappen Red Bulljának.
A két vétlen versenyző, Alonso és Verstappen autója annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt,
az incidenst okozó Kvjat viszont megúszta egy korai bokszkiállással és egy áthajtásos büntetéssel. Verstappen számára különösen fájó lehetett a kiesés: az rendkívül peches holland az elmúlt hét versenyen ötödik alkalommal állt ki idő előtt a versenyből, miközben a csapattársa, Ricciardo zsinórban ötödször állhatott fel a dobogóra. "Már a felvezető körben éreztem, hogy valami nem stimmel a kuplunggal, és a rajtnál sem működött rendesen, ezért indultam rosszul - magyarázta Verstappen. - Az első kanyar felé közeledve csak arra figyeltem, hogy ne keveredjek bele semmibe, de hátulról eltaláltak, és az ütéstől végleg tönkrement a kuplungom."
Bottas a verseny első felében könnyedén tartotta az első helyet, folyamatosan húzott el Vetteltől, a 30. körre már 8 másodpercre növelte az előnyét. Mögöttük Ricciardo haladt, aki a rajtnál egy rámenős manővernek köszönhetően került a másik Ferrari, Kimi Räikkönen elé. A finnt a Haasszal remekül rajtoló Romain Grosjean is megelőzte, de csak három körön keresztül tudta maga mögött tartani a Ferrarit. Hamilton a rajtnál egy helyet lépett előre, de néhány körön belül Sergio Pérezt és Grosjeant is maga mögött hagyta, és az 5. helyről, Räikkönen mögül folytathatta a versenyt.
A spielbergi pálya kíméletes a gumikkal, ezért a csapatok egyöntetűen az egykiállásos taktika mellett döntöttek. A bokszkiállások sorát az élmezőny tagjai közül a szuperlágyakon rajtoló Hamilton nyitotta meg, ő a 32. körben állt ki, és vissza tudott térni az 5. helyre. Ekkor még kérdéses volt, hogy a Mercedesre felrakott ultralágy abroncsok kibírják-e a hátralévő 39 kört, de végül nem lett ebből probléma. A Red Bull rögtön reagált a Mercedes taktikájára, Ricciardót egy körrel később kihívták kerékcserére, így Hamilton előtt tudott maradni. A következő körben Vettel állt ki a bokszba, az ő cseréje is simán lezajlott, ahogy 6 körrel később Bottasé is, bár a Mercedes egy hajszálnyival lassabban dolgozott a szokásosnál.
A finn gyorsan megelőzte a Ferrarival sokáig kint maradó honfitársát, Räikkönent, aki Hamiltonnal szemben is elbukta a 4. helyet a bokszkiállások során.
A kerékcserék után visszaállt a rajt utáni sorrend a dobogós helyeken, Vettel üldözte az élen álló Bottast, Ricciardo pedig a harmadik helyen haladt a Red Bull-lal. Vettel ekkor közelebb volt Bottashoz, mint a kiállások előtt, 4 másodperces hátrányból kezdte meg a felzárkózást, és a szuperlágy gumikon folyamatosan közelített a Mercedes felé. Az utolsó körökben már a finn nyomában haladt, egy másodpercen belülre csökkent köztük a különbség, de
arra már nem maradt ideje, hogy támadást indítson Bottas ellen,
és 6 tizeddel kikapott a Mercedestől. "Nagyon közel kerültem hozzá, és keményen hajtottam, ezért kicsit csalódott vagyok - mondta Vettel, aki a 2. helyének köszönhetően 20 pontra növelte az előnyét a világbajnokságban. - A második etapban sokkal jobban működött az autóm, a szuperlágy gumikon nagyon gyors voltam, bár a lekörözések miatt vesztettem némi időt.
Szerintem még egy körre lett volna szükségem."
Bottas szerint is a lekörözöttek tették "trükkössé" a verseny végét, és az utolsó etapban a gumik hólyagosodása is megnehezítette a dolgát, de magabiztos vezetéssel megszerezte pályafutása második győzelmét. A finn ráadásul
a világbajnokságban is közel került Hamiltonhoz, mindössze 15 pont választja el a második helyen álló csapattársától,
így ő is bajnoki esélyesnek számít. "Még a szezon fele sem telt el, ezért nem igazán gondolok erre, de persze hiszek magamban, és a csapat is hisz bennem - mondta, amikor erről kérdezték. - Most még mindig az a legfontosabb feladatom, hogy a csapattal együtt én is fejlődjek."
A vártnál jobb tempót diktáló Ricciardo a leintés után hangos diadalüvöltéssel nyugtázta, hogy sikerült maga mögött tartani az utolsó körökben már támadási pozíciót kereső Hamiltont, és zsinórban ötödször is dobogós helyen ért célba. "Szórakoztató verseny volt. A futam kulcspillanata számomra a rajt volt, szerencsére sikerült Kimi elé kerülnöm - mondta. - Lewis az utolsó előtti körben támadott a legkeményebben, jobban sikerült kigyorsítania és a DRS-t is használhatta, de végül szerencsére nem történt semmi."
Hamilton csalódottan és meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a 4. helye után. "Mindent beleadtam, amit csak lehetett. Ezen (a hétvégén) túl kell lépni. Jól érzem magam, de nehéz hétvégénk volt. Most lazíthatok néhány napig, aztán várom, hogy láthassam a hazai közönséget" - mondta a háromszoros világbajnok, aki elismerte,
a 20 pontos hátránya már "jelentősnek" számít a világbajnokságban.
Miután Räikkönen a bokszkiállások után Hamilton mögé került, már nem tudott mit tenni, Hamilton egyértelműen gyorsabb volt nála az ultralágy gumikon, így a finnek be kellett érnie az 5. hellyel. Mögötte a Haas idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjean végzett, aki értékes pontokat gyűjtött a tabellán a Renault elől menekülő csapatának. "Remek versenyem volt, és nagyon örültem, hogy a futam elején az élcsapatok versenyzőivel is játszadozhattam - mondta boldogan a francia. - Persze esélyem sem volt rá, hogy Kimit és Lewist magam mögött tartsam, de a Force Indiákat le tudtam győzni, ennek nagyon örülök."
Sergio Pérez és Esteban Ocon ezúttal is végig egymás mögött haladt a futamon, de most fegyelmezetten vezettek, és nem keverték bajba egymást. A dupla pontszerzéssel elégedettek lehetnek, de a tempójuk némileg elmaradt a várttól: lekörözöttként végeztek a 7-8. helyeken, és Ocont a verseny végén a williamses Felipe Massa is támadta. A Williams remek versenyt futott azok után, hogy az időmérőn mindkét autójuk kiesett a Q1-ben, Massa és Lance Stroll is pontszerző helyen értek célba.
Ma jól viselkedett az autónk az időmérőhöz képest, a gumikkal is jól bántunk.
Fantasztikusan rajtoltam, és az első köröm is remekül sikerült, sikerült elkerülnöm az incidenseket - magyarázta Massa. - A tempónk is nagyon jó volt - a futam végén nem volt rá lehetőségem, hogy megelőzzem Ocont, de gyorsabb voltam nála."
A Renault-val az idei évben küszködő Jolyon Palmer ezúttal is lecsúszott a pontszerzésről, a 11. helyen ért célba, de az autójával végig bajlódó Nico Hülkenberget így is sikerült megelőznie. A McLaren a bakui 9. hely után nem gyarapította a pontjainak számát, Alonso első körös kiesése után Stoffel Vandoorne-nak be kellett érnie a 12. hellyel. Az eredménylistát a két Sauber és Danyiil Kvjat zárta, az orosz nem tudta előreverekedni magát az extra bokszkiállása és az áthajtásos büntetése után. A futamot négyen adták fel: a rajtbaleset áldozatain, Verstappenen és Alonsón kívül Kevin Magnussen és Carlos Sainz állt ki idő előtt a versenyből, ők műszaki hiba miatt.
Köszöntjük Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj élő közvetítésében! Bottas és Vettel indul az első sorból, Hamilton pedig a 8. helyről próbál majd előretörni. Ebben a fenyegető eső is a segítségére lehet.
12 ezer holland szurkoló utazott el a versenyre, a többségük az 1-es kanyarnál foglalt helyet. Nagyon jó a hangulat.
A Motorsport.com találkozott, és beszélgetett Zoran Stefanoviccsal, aki 2009 végén, a Toyota kivonulásakor megvásárolta a csapat eszközeinek nagy részét, köztük a 2010-es szezonra szánt autók terveit is és megpróbálta benevezni azokat a 2010-es világbajnokságba Stefan GP néven. Akkor nem kapott indulási jogot, ezért az ötlet kútba esett, most viszont Parma mellett kezdett új istállót építeni egy igazi F1-es veterán, Enrique Scalabroni részvételével. A 2019-es szezonra szeretnének felkészülni, de az FIA korábban azt mondta, csak életképes csapatokat engednek ki a rajtrácsra.
Infografikát készítettek a jelenlegi és a legendás pilóták különböző kihágásairól. Fentről lefelé haladva a piktogramok a médiában történő üzengetést, a fizikai lökdösődést, a beszólást, a szándékos ütközést, a fizikai fenyegetőzést, az agresszív vezetést és végül a csapatutasítást megszegését jelöli.
Vettelnek és Sennának sok van már a rovásán, Hamilton viszont jó fiú.
Christian Horner szerint valószínűleg nem csak Damon Hillnek jutott az eszébe a Monty Python.
A Sky Sportsnak azt mondta, ha Vettel lerajtolja Bottast, nehéz lesz utolérni őt. Nem tart attól, hogy megismétlődik Hamilton fékhibája, szerintem megoldották a problémát.
Kvjat a Sky Sportsnak azt mondta, 50-50%, hogy esni fog-e a versenyen. Nehéz megjósolni, mi fog történni a futamon az időjárással.
Jos Verstappen a Sky Sportsnak megerősítette, hogy fia jövőre "biztosan" marad a Red Bullnál. Ez valószínűleg tényleg így lesz, mert a hétvégén már arról kezdtek pletykálni, hogy Max csak 2019-re igazol a Ferrarihoz.
Le Mans-i autókat állítottak ki a Red Bull Ringen, ez F1-es nagydíj hétvégéjén. Bernie Ecclestone ettől valószínűleg félrenyelné a kávét, de a sport új tulajdonosait ez egyáltalán nem zavarja.
A háromszoros világbajnok szuperlággyal rajtol a 8. helyről, valószínűleg ultralágyra vált majd, ha közben nem jön meg az eső.
A McLaren szerezte a legtöbb győzelmet az Osztrák Nagydíjon, de a Ferrari beérheti őket, a Mercedes pedig feljöhet a győzelmek ranglistáján a dobogóra.
Légiparádé, motoros akrobaták, Le Mans-bemutató, nagyszínpad, hazai csapat, még Ross Brawn is ritkán lát ilyen gazdag és szórakoztató programot.
Csak 19-en állnak fel a rajtrácsra, de ez a sorrendet nem befolyásolja, mert Wehrlein egyébként is csak az utolsó lett az időmérőn. Tavaly a sereghajtó Manorral pontot szerzett itt, ez most igen nagy bravúr lenne.
Vettel nem indult jól, de megtartotta a 2. helyét, Ricciardo feljött a 3. helyre Räikkönen kiszorításával, majd a finn pilóta Grosjean mögé is beszorult. Pérez a 6. helyezett, Hamilton a 7. helyen jön, pedig volt 6. is. Verstappent kiforgatták, és defekttel araszol vissza a pályára.
Még a rajtnál történt, eljutott a bokszig, de ott dühösen kénytelen volt kiszállni az autóból. Vettelé a leggyorsabb kör 1:10.149-cel. Verstappent megkérték, hogy álljon félre a sérült autóval.
Räikkönen megelőzte Grosjeant, Vettel pedig azt jelentette, hogy szerinte Bottas kiugrott a rajtnál. A Mercedes valóban remekül indult, de az FIA egyelőre nem vizsgálja.
Bottas 1:09.940-nel a leggyorsabb a pályán, a visszajátszáson látható, hogy Sainz ütötte ki Alonsót, Verstappen pedig majdnem állva maradt a rajtnál, később, az 1-es kanyarnál őt is eltalálta Alonsó megpördülő autója.
Egyelőre vizsgálják az esetet, közben Bottas 1:09.379-cel már zsinórban a 2. leggyorsabb kört futja, és az előbb 1 másodpercet vert Vettelre.
Az új leggyorsabb kör 1:09.024, Vettel 2,9 másodperc hátrányban van, Hamilton feljött a 6. helyre Pérez megelőzésével. Már Grosjeant üldözi. Kvjatot vizsgálják a sportfelügyelők.
A 4-es kanyar előtt egyszerűen körbeautózta a Haast, és feljött az 5. helyre. A hátránya kb. a 3-as és a 4-es kanyar közötti egyenes Vettelhez képest, de nem áll rosszul, mert ő a szuperlággyal megy.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, Verstappen autójában elromlott a kuplung a rajtnál.
15 másodpercre van a versenyt vezető Valtteri Bottas mögött, de ha nem jön meg az eső, akkor ő még felteheti az ultralágy gumit a következő etapban.
Bottas viszont 1:09.000-val újra a leggyorsabb, 6 tizedet vert Vettelre, aki nem tudja tartani a lépést vele. Kvjat áthajtásos büntetést kapott a rajtbaleset okozásáért.
Az FIA szerint Räikkönen 0,2 tizedmásodperc alatt reagált a rajtnál, Vettel csak 0,3 alatt, és a finn 1 tizeddel gyorsabban, 4,6 másodperc alatt érte el a 200 km/órás tempót. Bottasról egyelőre nincs adat, de 4,8 másodperc előnnyel vezeti a versenyt.
Mérnökével perlekedik a kormány beállításaival kapcsolatban, Hamilton pedig azt jelentette, hogy nagyon túlkormányzott az autója. Hülkenberg lecserélte a kerekeit, Vettel pedig gyorsítani kezd, hogy Bottas ne lógjon meg tőle teljesen.
Ez pedig még a rajtnál történt Verstappennel:
A jobb hátsó sokkal rosszabbul néz ki, mint Räikkönen ultralágy abroncsa, viszont Hamilton körönként 4-5 tizeddel így is gyorsabb a Ferrarinál, és már csak 1,7 másodperc a hátránya. Bottas 5-tel vezet Vettel előtt.
A bal első elkezdett szemcsésedni az autóján, valószínűleg a túl meleg aszfalt miatt. Most Hamilton a leggyorsabb az élcsoportban, az ultralágyak már kezdik megadni magukat, pénteken viszont látszott, hogy a szuperlágy sokkal jobban bírja a strapát. Ericsson ugyanazzal küzd, mint Räikkönen.
A hátránya 16,8 másodperc Bottas mögött, de csak 11-re van Vetteltől, aki 5,4-re követi Bottast, de csak ritkán tud gyorsabb lenni az ellenfelénél. A német pilótának azt mondta a mérnöke, hogy az "A" tervet követik, ami minden bizonnyal az 1 kerékcserét jelenti.
Pedig kellene. Utolérte Räikkönent, és abszolút leggyorsabb 1-es szektort futott. Ricciardónak azt mondták, hogy Hamilton csak körönként 1 tizeddel gyorsabb nála, de azt nem tették hozzá, hogy forgalomban.
Közben érkezett egy kép a rajtbalesetről:
Egyelőre csak egy ijesztésre futotta, Bottas közben 1:08.959-cel újabb leggyorsabb kört futott, fél másodpercet adott Vettelnek. Hamiltont a fékhőmérséklet emelkedésére figyelmeztetik, erre a legjobb ellenszer Räikkönen megelőzése lenne.
1:08.777 a leggyorsabb kör, Vettel újabb 6 tizedet kapott. Az állás 18 kör után:
A sportfelügyelők nem büntetik meg, viszont az ő abroncsai is szemcsésedni kezdtek. Hamilton már 1 másodpercen belül van Räikkönenhez képest.
A Bottas-döntés után rögtön futott egy abszolút legjobb utolsó szektoridőt, de egyéni legjobb kört nem tudott elérni. Lehet, hogy rájöttek, most már Bottast a pályán kell legyőzni. Ez azonban nehéz lesz, mert a Mercedes 7,9 másodperccel vezet.
Abszolút legjobb 3-as szektort futott, de Hamilton még így is 1 másodpercre van mögötte. Vettel 7,6-ra van Bottastól.
A Haas le is lassul, minden bizonnyal vége a versenyének. Ez aggasztó jel, mert Ferrari motor és váltó üzemel az autójában. A bokszutcáig azért el tud jutni. Jelentette, hogy nem működött a szervókormánya, és megtiltották neki, hogy sebességet váltson.
Ez érdekes döntés, kimentették Räikkönen mögül, mert az élcsoport túlhasználja az ultralágy gumikat. Most ő is megkapta őket, valószínűleg száguldani fog, mert vadonatúj abroncsai vannak, és szabad előtte a pálya.
Hamilton azonnal két abszolút legjobb szektorral kezdett. Furcsa a Ferrari nyugalma, Hamilton így simán eléjük fog kerülni a kerékcserék után. Räikkönen egyéni legjobb időt futott, de ez kevés lehet.
Räikkönennek azt mondták, hogy Hamilton meg fogja előzni őt, de ez nem zavarja őket. Valószínűleg arra számítanak, hogy a Mercedesen nem bírják majd a gumik. A leggyorsabb kör Hamiltoné, 1:07.867-tel.
Természetesen ő is a szuperlágy gumit kapja, visszaér a 3. helyre Bottas és Räikkönen mögé, kényelmesen Ricciardo és Hamilton elé.
Mármint, ha Bottas és Räikkönen csoportnak tekinthető. Érdekesség, hogy Hamilton egyelőre csak 3 tizedet hoz rajtuk körönként, mert küszködik a lekörözésekkel, bár most Bottas is nagyon megszenvedett az egyik Force Indiával.
Räikkönen káromkodva mérgelődött Vandoorne miatt, Pérez viszont ennél is problémásabb módon "védte" a belső ívet az őt leköröző Bottas elől. Vandoorne-t vizsgálják a sportfelügyelők, Hamilton szerint a hátsó gumik nem működnek az autóján, és túl meredek az első szárnyának állása.
Azt hitte, hogy őt vizsgálják Vandoorne helyett, de mérnöke megnyugtatta, hogy nem ez a helyzet. Közben fű alatt futott egy körrekordot.
Nem volt gyors a csere, Räikkönen vezeti a versenyt, de még nem volt kint, Vettel is közelebb került Bottashoz. Úgy tűnt, a jobb első rögzítésével volt gond.
Hamilton figyelik, a finn pilóta mérnöke szerint nem jó Hamilton autójának balansza és eddig "semmi különöset nem csinált."
Räikkönen abroncsai már nem voltak elég jók a védekezéshez, a kör végén ki is hozták kereket cserélni. Az 5. helyre áll vissza, Hamilton mögé, szuperlágy gumikkal.
A 12. helyen nem sok vizet zavar, de Räikkönen nem hiába méltatlankodott Vandoorne miatt, aki a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért áthajtásos büntetést kapott. Sainz kiesett, behívták a bokszba.
A Ferrari az utóbbi körben gyorsabb volt a Mercedesnél, Vettel mérnöke szerint Hamilton kezdi elkoptatni az abroncsait. Meglepő lenne, ha Hamilton végig futná így a versenyt, de már csak 22 kör van hátra.
A különbség szemmel láthatóan kisebb, mint korábban volt, de nem látszik, hogy Vettel meg tudná nyerni ezt a versenyt. Most viszont csak 3,4-re van a Mercedestől.
Új leggyorsabb kört futott a német pilóta, 1:07.713-mal üldözi Bottast, a gond csak az, hogy ő is tud 1:07.850-et, így a különbség csak minimálisan csökken.
A mérnöke tudomásul vette, ebből újabb kerékcsere lesz. A visszajátszás szerint a jobb hátsója és a bal elsője is elég rosszul néz ki.
Az előző körben elbukta azt, amit sziszifuszi munkával ledolgozott az előző körökben, ráadásul Bottas abroncsai sokkal újabbak is. Vettel mérnöke viszont azt mondta, hogy a verseny végén eső jöhet.
1:07.680-nal az övé a leggyorsabb kör, továbbra is Hamiltont üldözi. 6,7 másodpercre van a Mercedestől.
Az 1-es kanyarban próbált belülről elmenni Palmer mellett, de ráhajtott a gumitörmelékre és a bukótérből jött vissza. Ez 3 másodpercébe került, és várhatóan romlik majd a tempója, mert a gumik egy ideig nem lesznek ideális állapotban.
A lekörözések függvényében csökken vagy nő a távolság, de alapvetően 3,6 másodperc körül ingadozik.
1:07.608-cal új leggyorsabb kört futott, pedig korábban első szárny-állítást kért, és az autó balanszára is panaszkodott. A visszajátszás szerint Vettel is majdnem kicsúszott a 3-as kanyarban, Ocon lekörözése közben.
1:07.571-gyel folytatja Räikkönen lerázását. Honnan jött ez a tempó a Mercedesből?
Massa a 9. helyen üldözi Ocont, és Stroll is pontszerző helyen halad. Mindkét Force India előttük megy, de a szombati teljesítményük után az is csoda, hogy nem a vert mezőnyben mennek.
2,3 másodperc a különbség, szerinte szemcsésednek a gumijai, de a mérnöke azt mondja, hogy nem kell aggódni. 1:07.511-gyel újra az övé a leggyorsabb kör.
Körönként 6 tizedet hoz Ricciardón, és mindjárt DRS-távolságon belülre kerül, 1,2 másodperc a különbség, sőt már csak 1. Most nincs köztük lekörözendő sem.
Szemre eléggé rossz bőrben vannak Hamilton abroncsai, de a tempója kiváló. Az etap elején valószínűleg nagyon óvatosan vezetett, és most próbál mindent kisajtolni belőlük.
Kvjat szinte lemenekült előle a pályáról, 1:07.424-gyel Hamiltoné a leggyorsabb kör. Pérez szerint a 9-es kanyarban megjelent egy esőcsepp, a Sky Sports szerint azonban a célegyenesben kisütött a nap.
"Mindenre szükségem van most" - üzente mérnökének, hogy az időmérős beállításokat kéri Ricciardo legyűrése érdekében.
A különbség 1,2 másodpercre csökkent, de már csak 3 kör van hátra, nem valószínű, hogy Vettel komoly támadást tud indítani. Bottas bal hátsója azonban elég rosszul néz ki.
Ricciardónak nehéz pillanatai lesznek, már csak 4 tizedre van tőle a Mercedes. Lekörözés is lehet még a leintésig.
1:07.411-gyel a Mercedes újabb leggyorsabb kört futott. Ricciardónak mindenre szüksége volt, hogy egyelőre visszatartsa Hamiltont a 4-es kanyarban.
A végére beérte Bottast, de támadni már nem tudta, és maradt a 2. helyen. Hamilton nagyon megszorongatta Ricciardót, de lemaradt a dobogóról, és a 4. helyen ért célba a 8. kockából indulva. Räikkönen bejött az 5. helyre Grosjean, Pérez, Ocon, Massa és Stroll előtt.