Yvan Muller nyert a Hungaroringen, Michelisz hetedik
2012. május 06. 11:18
A Chevroletek eljöttek, Michelisz visszaesett.
A sorrend: Müller, Huff, Menü. Wéber jól rajtolt, a 10. helyen halad, Michelisz kettővel mögötte megy.
Wéber Gábor mögé feljött Michelisz, és a sikán előtt megelőzte csapattársát a második körben. Most a 10.
Michelisz már a 9. helyen halad.
Két kanyar alatt kettőt előzött, már a 7. helyen halad, Wéber alig van lemaradva tőle. A nézőtér őrjöng a célegyenesben.
A féktávon a rajtnál meglökte a magyar versenyző autóját egy Chevrolet, és Michelisz ezért lökött ki egy Seatot és ezért csúszott le az ideális ívről.
Az egyetlen gyári csapat elhúzott hét másodpercre a mezőnytől, Menü keményen támadta Huffot. Wéber Nast-t támadja, gyorsabb a Ford Focusnál a BMW-je.
A kék Seat jobban gyorsított ki a célegyenesre, ezért nem jött össze az előzés az egyes kanyarban. Michelisz rátapad, várja a lehetőséget.
Az egyetlen Lada, James Thompson autója kiállt a bokszba, valószínűleg műszaki hiba miatt.
A három Chevrolet már hatalmas előnyt épített ki, Yvan Müllertől úgy néz ki, nem lehet elvenni a győzelmet. Mögöttük viszont szoros a verseny, a 4. Bennani és a 7. Michelisz között csak 3,5 másodperc van.
A célegyenes végén, szélárnyékból ment el a kék-fehér Seat mellett a narancs-fekete BMW. Szép előzés volt, Michelisz a 6. Fél körrel később Coronel is elment Oriola mellett, és üldözi Micheliszt.
Wéber is pontszerző helyen halad, jelenleg a 10.
Szinte letolja a pályáról az ex-Forma-1-es portugál Seatját a magyar versenyző, jó lenne az 5. hely.
Az első tíz helyezett sorrendben: Müller, Huff, Menü, Bennani, Monteiro, Coronel, Michelisz, Oriola, MacDowell, Wéber.
Az Alesi kanyarban a magyar kissé lesodródott, ez elég volt a rutinos hollandnak az előzéshez.
Michelisz Norbert a rajtnál történt ütközései miatt a 12. helyről zárkózótt fel, az utolsó körben már 6. is volt, de a végén be kellett érnie a 7. hellyel. Wéber Gábor egy fantasztikus rajtot követően jött fel a 17.-ről a 10. helyre, és ott is maradt a verseny végéig, ezzel idén másodszor szerez pontot.
Egyedül a francia tudott 1:56 alatti (1:55.937) kört futni a versenyen. Michelisz legjöbb körénél egy másodperccel volt jobb Mülleré, igaz, a magyar folyamatosan csatázott a pályán.
Rogán mosolyogva köszöntötte a három Chevrolet pilótát, és a marokkói Bennanit, aki a legjobb privát versenyző díját kapta.
53 pontot szerzett eddig Michelisz, ezzel a 8. a világbajnokságon. Wéber Gábor a 3 ponttal a 20. helyen áll.
Michelisz az 5. helyről fog indulni a délután 14:35-kor kezdődő második futamon. Az álló rajtos lesz, ami kedvez a hátsókerék-meghajtású autójának.
Az első futamon úgy tűnt, mindkét magyar pilótának jó a versenytempója, kis szerencsével Michelisznek a dobogó is elérhető lehet.
Hamarosan részletes szöveges beszámolóval és eredménylistával jelentkezünk az első futamról.
Verőfényes napsütésben, rengeteg néző előtt rendezték meg a WTCC idei kilencedik futamát a Hungaroringen. Az első helyről induló Yvan Muller megtartotta a vezetést az első futamon a repülőrajtot követően, de mögötte hatalmas tumultus alakult ki az első kanyarban. Michelisz Norbert már Alain Menüt is megelőzte, de a Mehdi Bennanival küzdő svájci az első kanyar féktávján meglökte a magyart, aki emiatt Daryll O'Young Seatjába csúszott bele. Michelisz lesodródott, de folytatni tudta a versenyt. O'Young amikor visszajött a pályára, ütközött Franz Engstlerrel, emiatt mindketten kiálltak.
A második helyért is hatalmas csata dúlt, Gabriele Tarquini Seatja összekoccant Robert Huff Chevroletjével, ettől az olasz kiállni kényszerült. Huff sem úszta meg, autójának elállítódott a bal hátsó futóműve, amivel az egész versenyen küzdött. Hasonlóan járt Alain Menü is, akinek a felnije sérült meg, de így is végig tudott menni, Monteirót és Bennanit is megelőzte rossz rajtja után. Wéber Gábor nagyszerűen rajtolt, és 17.-ről a 10. helyre jött fel, amit a verseny végéig megtartott. Tarquinin, O'Youngon és Engstleren kívül még Stefano D'Aste és Tom Boardman is kiállni kényszerült a rajtbalesetek miatt.
Az első öt helyen nem voltak előzések a versenyen, az izgalmas csaták hátrébb alakultak ki. Külön ligában játszott a három gyári Chevrolet, körönként közel egy másodpercet adtak a mezőnynek, és könnyedén szerezték meg az első három helyet. Ugyan Alain Menü a hatodik körben keményen támadta Robert Huffot a második helyért, de megelőzni nem tudta.
Michelisz az első kanyar után a 12. helyen találta magát, de nem adta fel, és sorban előzte meg ellenfeleit, így például Wéber Gábort is, aki nem nehezítette meg csapattársa dolgát, és elengedte. Michelisz szinte mindenkin hamar áthámozta magát, csak a hatodik helyen haladó Pepe Oriola jelentett nehéz feladatot, mivel a kék-fehér Seat nagyon gyors volt a legjobb előzési helyen, a célegyenesben. Végül az utolsó előtti körben sikerült őt is megelőznie Michelisznek egy szélárnyékból történő kifékezés segítségével az egyes kanyarban.
Sajnos a hatodik helyet nem tudta megtartani, mivel a 21. (!) helyről feljött Tom Coronel megelőzte a kisodródó magyart az Alesi kanyarban az utolsó körben, így Michelisznek meg kellett elégednie a hetedik hellyel.
A 16. helyről rajtoló Lada Granta nem fejezte be a futamot, mivel túlmelegedett a motorja. James Thompsonnak és a Ladának az első versenye volt ez idén, így nem csoda, hogy az autó még nem megbízható.
Eredmények:
1. Yvan Muller (Chevrolet) 23:23.462s
2. Robert Huff (Chevrolet) + 1.259s
3. Alain Menu (Chevrolet) + 1.759s
4. Mehdi Bennani (Proteam BMW) + 10.983s
5. Tiago Monteiro (Tuenti SEAT) + 15.206s
6. Tom Coronel (ROAL BMW) + 15.786s
7. Michelisz Norbert (Zengo BMW) + 16.480s
8. Pepe Oriola (Tuenti SEAT) + 16.971s
9. Alex MacDowall (bamboo Chevrolet) + 18.106s
10. Wéber Gábor (Zengo BMW) + 20.950s
11. James Nash (Arena Ford) + 24.446s
12. Pasquale di Sabatino (bamboo Chevrolet) + 26.296s
13. Alberto Cerqui (ROAL BMW) + 26.493s
14. Aleksei Dudukalo (Lukoil SEAT) + 30.396s
15. Tom Chilton (Arena Ford) + 31.116s
16. Charles Ng (Engstler BMW) + 31.897s
17. Stefano D'Aste (Wiechers BMW) + 3 laps
Kiesők:
James Thompson (Lada Granta Sport)
Franz Engstler (Engstler BMW)
Darryl O'Young (Special Tuning SEAT)
Gabriele Tarquini (Lukoil SEAT)
Tom Boardman (Special Tuning SEAT)