A meghívós nyílt bétázást követően az elmúlt hetekben váratlanul a széles közönségnél is elkezdett feltünedezni a Google következő generációs, generatív mesterséges intelligenciával összeállított találatokat is mutató verziója. A termék egyelőre nem vizsgázott túl jól, az MI-s válaszaiban időnként támadó webhelyeket ajánlgat az internetezők számára.
A Financial Times információi szerint a keresőmotor újdonságának fejlesztése már annyira előrehaladott állapotban van, hogy állandó diskurzus tárgyává vált a generatív keresési élmény széles körű elérhetővé tételének módja. A források szerint komoly esély van rá, hogy várttal ellentétben végül nem válik ingyen és univerzálisan elérhetővé a Google keresőmotor összes felhasználója számára.
Helyette valamelyik drágább Google One havidíjas előfizetés része lehet, ráadásul a prémium funkcióvá tétele ellenére biztosan reklámokat kell majd elviselniük a használóinak.
A helyzet mögött elsősorban a generatív mesterséges intelligenciás keresési élmény óriási szerveroldali erőforrásigénye áll, a rendkívüli üzemeltetési költségek miatt üzletileg vállalhatatlannak tűnik, hogy a Google minden felhasználója ingyen elérhesse a technológiát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!