Összefoglalónk a versenyről ide kattintva olvasható, percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt található!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a WTCR idei utolsó versenynapja alkalmából. Michelisz Norbert a pole pozícióból kezdi a szepangi első futamot, de talán ennél is fontosabb, hogy 15 pontnyi előnnyel indul Esteban Guerrieri előtt, aki csak a 9. helyről kezd, így jó esély van arra, hogy Michelisz újabb lépést tegyen a hőn áhított világkupa-győzelem felé.
A Hyundait vezető magyar versenyző mindkét pénteki időmérő edzésen a leggyorsabb volt, így az első és majd a magyar idő szerint délután zajló harmadik futamot is az élen kezdheti. Elárulta, a szabadedzések után változtattak az autója beállításain, ez sokat javított a versenyképességén.
Matematikailag még a pontverseny első négy helyezettje, Michelisz, Guerrieri, Muller és Björk is megnyerheti a világkupát, de a Lynk & Co pilótáinak erre már csekély az esélye a hátrányuk és a gyenge rajthelyeik miatt. A magyar versenyző szénája jól áll argentin ellenfelével szemben, de még mindig 75 pontot lehet gyűjteni.
A győzelmekért egyenként 25 pont jár, az utolsó pontot a 15. helyezett kapja minden futamon, így a lényeg röviden az, hogy a harmadik futam végén Michelisznek több pontja legyen Guerrierinél vagy a második futam végén az előnye legyen legalább 26 pont.
Pénteken a WTCR mezőnye megúszta szárazon, szombaton viszont a motorversenyt esőben rendezték, és nedves volt a pálya az első vasárnapi F3-as futamon is. Akár mindhárom futamot befolyásolhatja az időjárás.
„Jó hosszú nap lesz, reméljük, jól is sikerül. Az esőnek nagyon örülök, ráhajtunk – nyilatkozta Esteban Guerrieri szombaton a WTCR online magazinműsorában, az All Access Live-ban. – Nehéz lesz kitalálni, milyen íveken menjünk, kiszámíthatatlannak ígérkezik, de egy kis eső csak fokozza az izgalmakat.”
---- separator ----gallery-content-type:9fb3f49c-eb76-4bcb-8822-ebc245dd0472---- separator ----„Lesznek pilóták, akik egyszerűen csak nyerni akarnak majd, és nem érdekli őket, hogy kik hajtanak a bajnoki címre, például [Mikel] Azcona. Ő egy fiatal srác, jól akar szerepelni. Egy bajnoki döntő mindig izgalmas, mert az év végén már rengetek különböző helyzet előállhat. Arra összpontosítok, hogy mindhárom versenyen megelőzzem Norbit, mert utol kell érnem őt.”
Zajlik a rajtceremónia, úgy tűnik, egyelőre száraz a pálya, de várható, hogy érkezik az eső, kérdés, hogy mikor és melyik futamo(ka)t érinti majd.
Michelisz Norbert a pole pozícióból kezdheti az első futamot Malajziában, mellőle a francia Aurélien Panis rajtolhat, a korábbi F1-es futamgyőztes, Olivier Panis fia. Érdekesség, hogy Aurélien korábban a Zengő Motorsportnál is versenyzett, ez pályafutása legjobb rajtpozíciója a WTCR-ben.
Michelisz korábbi WTCC-s csapattársa, Tiago Monteiro a szombati All Access Live-ban elárulta, a magas hőmérsékletek miatt nehéz tiszta köröket futni Szepangban.
„A forróság nagyon befolyásolja a gumik tapadását. Az itteni volt az egyik legforróbb időmérő az évben, nagyon könnyű megcsúszni, ha egy kicsit túl nagy tempóval vesszük be valamelyik kanyart, plusz sok a gumitörmelék is a pályán. Ez normális, de amint egy kicsit szélesen fordulunk, még rosszabb lesz a helyzet. Nagyon pontosan kell menni az íven, a megfelelő tempóval.”
Esteban Guerrieri autójára esőgumikat szereltek, ez kockázatos választás. Így cselekedett Augusto Farfus is a 6. helyen, Yvan Muller a csapatrádión elárulta, hogy kissé pánikban vannak a gumiválasztás miatt, ő személy szerint slickeket kért az első tengelyre és esőgumikat hátra.
Esőre készülnek a BRC Hyundai N Squadra Corse csapatánál is.
A 7. rajtkocka helyett csak a 12. helyről indulhat Nicky Catsburg, miután az első időmérő edzésen a sárga zászló hatálya alatt nem lassított, ráadásul előzött is. Ez azt jelenti, hogy a pole pozícióból induló Michelisz Norbert nagy riválisa, Esteban Guerrieri nyer egy pozíciót, és a 9. kockából kezdhet.
Yvan Muller és az egész Cyan Racing gyengén szerepelt a malajziai időmérőkön, ezzel 21 pontra nőtt a francia pilóta hátránya Michelisz Norberttel szemben. A négyszeres WTCC-világbajnok a Touringcartimes-nak azt mondta, a márciusban kihagyott malajziai teszt miatt kerültek hátrányba, de kiemelte, hogy a Hyundaihoz viszonyított 30 kg-os plusz súly sem segít.
„Az időmérő után már nem a saját kezünkben van a sorsunk, úgyhogy szerintem a pilóták bajnoksága számunkra véget ért. Most az a cél, hogy küzdjünk a csapatbajnokságban, de még az is nehéz lesz. Megvizsgáltunk mindenféle eshetőségeket, kemény dolgunk lesz, de továbbra is küzdünk.”
Muller a 16. helyről kezdheti a futamot.
A versenyirányítás úgy döntött, hogy a biztonsági autó felvezetésével kezdődik a verseny. Ez az izgalmaknak nem tesz jót, de Michelisz szempontjából kedvező a döntés, mert neki biztonságosabb lesz így az indulás.
Egyre sötétebb felhők gyülekeznek a pálya fölött, a kamerákon is esőcseppek jelentek meg. A körülmények jelenleg nem indokolják a Safety Car bevetését, de lehet, hogy hirtelen fog leszakadni az ég.
A 2. kör kezdetétől lehet majd versenyezni, a biztonsági autó elhagyja majd a pályát. Lényegében repülőrajttal indul majd a futam, amelynek távját megtoldották egy körrel.
A magyar versenyző gond nélkül eljött a repülőrajttól, csúszós a pálya, de a rádión azt mondta, versenyzésre alkalmasak a körülmények. Björknek szóltak, hogy várhatóan romlani fog az időjárás.
Michelisz legfőbb ellenfelének nagyon rosszul jött a biztonsági autós rajt, de Guerrieri nagy lendülettel kezdett versenyezni, feljött a 7. helyre. Michelisz előnye 1,8 másodperc az élen Panis előtt.
Tovább igyekszik az argentin versenyző, az 1-es kanyarban keményen beszúrt Augusto Farfus mellé, kissé megtámasztotta a Hyundait, de egy koccanással utat tört magának. Ez még belefér a túraautózásba. A különbség jelenleg 30 pontra nőne a két bajnoki éllovas között.
Michelisz magabiztosan vezet Panis előtt, az előnye már 2,4 másodperc, a 3. helyezett Néstor Girolami már 7,2 másodpercre van tőle. Gabriele Tarquini feljött a 4. helyre Mikel Azcona megelőzésével, majd a spanyol versenyzőt le is terelték a pályáról, így megelőzte Guerrieri is, akit Girolami rögtön el is engedett. Muller közben a 7. helyen halad már.
Guerrieri hátránya pillanatnyilag 27 pontra nőne.
A pontverseny 3. helyezettje megelőzte Girolamit és feljött a 6. helyre, és üldözőbe vette Oliveirát is az 5. helyen. Björk autóján közben gumit kellett cserélni, slick gumikra váltottak.
Michelisz előnye 2,1 másodpercre csökkent Panis előtt, de a különbség továbbra is megnyugtató. Muller viszont a forgalomban autózva is 0,3 másodperccel gyorsabb a magyar versenyzőnél, utolérni nem fogja, de látszik, hogy a gyenge edzések ellenére a Lynk & Co sincs teljesen elveszve a pályán.
Az argentin pilóta lassul, a mögötte érkező, szintén hondás Oliveira közben a verseny leggyorsabb körét futotta és 1 másodpercet faragott a hátrányán, Muller is próbál menni utánuk. A 4. hely sorsa még nyitott, de a 3. pozícióban Tarquini magabiztosan halad. Michelisz előnye 1,9 másodpercre csökkent.
Néhány körös csökkenés után Michelisz ismét 2,3 másodpercre növelte az előnyét, közben mintha erősödne az eső (miután Björk és Farfus esőgumikat kapott). Ezzel Muller rögtön felzárkózott Oliveira mögé. Tassi Attila közben nagy csatában van, a 12. helyen halad.
Romlik az időjárás, de a sorrendet ez egyelőre nem befolyásolja. Michelisz 2,4 másodperccel vezet Panis és 10 másodperccel Tarquini előtt. Guerrieri hátránya 12,909 másodperc, mögötte Oliveira és Muller halad. A Lynk & Co nem tud előzni.
Továbbra is változatlan az élcsoport sorrendje, ezzel Michelisz 27 pontos előnyt alakíthat ki, ha az élen zárja az utolsó kört is az első malajziai futamon.
A magyar versenyző rajt-cél győzelmet ért el az első malajziai futamon, ez az idei ötödik sikere. Guerrieri a 9. helyről csak a 4. pozícióig tudott felzárkózni, Muller pedig a 6. lett (de Oliveira nem gyűjt pontokat az összetettben, így Muller a nettó 5. helyezett), ezzel a magyar versenyző 27 pontra növelte az előnyét az összetettben. A további két futamon már csak 50 pontot lehet szerezni.
Björk matematikailag is kiesett a bajnoki címért zajló küzdelemből.
„A korábbiaknál nagyobb lépést tettünk előre, de egyáltalán nem volt könnyű verseny. A körülmények messze voltak az ideálistól, el akartuk kerülni ezt, de hihetetlenül boldog vagyok az autó- és saját magam teljesítményével is. Szerencsére minden nagyon jól ment – nyilatkozta Michelisz a leintés után. – Láttam, hogy magam mögött Aurélien elég jól szerepel. Az elején próbáltam elhúzni, mert sohasem tudni, mi történik, ha erősödni vagy enyhülni kezd az eső. Nem volt könnyű futam, mert az első 3-4 körben muszáj volt ellépni, hátha később hibázok vagy a többiek hátulról sokkal gyorsabbnak bizonyulnak, de végül is minden jól ment, tökéletesen alakult a futam.”
„Gabriele a 3. helyen ért célba, ez a csapatbajnokságban is nagyon fontos. Teljes támadásba kellett lendülnünk. Jól ismerem őt, az esetek 99 százalékában képes erre, mindig nagyon örülök, hogy mellettem lehet.”
Michelisz nagy lépést tett a világkupa-győzelem felé és Tarquini 3. helyének köszönhetően a BRC Hyundai N Squadra Corse is jelentősen lefaragott a hátrányból a Cyan Racing Lynk & Co mögött. A különbség 31 pont. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára folytatjuk a második futammal.