Vágólapra másolva!
34 évvel ezelőtt, 1988. június 24-én a németországi Norisringen tragikus balesetben halt meg az autóversenyző Kesjár Csaba. Harle Tamás újságíró idén abból az alkalomból írt könyvet a sportoló életéről, hogyha élne, Kesjár idén lenne 60 éves. A Sportrádió péntek reggeli műsorában nyilatkozott a könyv szerzője.

"Egy olyan fiatalemberről van szó, aki a Forma-1-be is eljuthatott volna. Elképesztő az az intenzitás, hogy az embereknek mennyire a szívében és lelkében él Kesjár Csaba. Amíg a születésének 60. évfordulójára írt könyvet készítettem tavaly, akkor rengeteg ember sírt szó szerint, amikor Csabáról beszéltünk. Ez mindent elmond arról mennyien szerették őt" - mondta Harle Tamás azzal kapcsolatban, mennyire sokat jelentett az embereknek a tragikusan fiatalon meghalt autóversenyző.

Kesjár Csabát a reménység hercegének nevezték az 1980-as években, ugyanis egy évvel az első magyarországi Forma-1-es verseny - 1986-ban volt először Hungaroring - után megvolt rá az esélye, hogy a legjobbak között versenyezzen.

jellemezte a tehetséges pilótát Harle, akit annak idején teljesen megdöbbentett Kesjár Csaba halála, ezért is döntött úgy, hogy már akkor könyvet ír róla. "Az utolsó 26 óra" című alkotás másfél hónappal a versenyző halála után jelent meg, és egy hónap alatt 40 ezer példányt adtak el belőle.

Kesjár Csaba elképesztően tehetséges autóversenyző volt Forrás: A felvételek Harle Tamás: Kesjár Csaba 60 - A teljes történet című könyvéből valók, azokat szerzői jog védi.

hiszen a nagyapja és az édesapja is fantasztikus versenyzők voltak" - mondta Harle Tamás, miért döntött úgy, hogy újabb könyvet ír a 26 évesen elhunyt Kesjár Csabáról.

A külseje miatt a magyar Alain Delonnak is becézett versenyző szörnyű halálának körülményeiről is beszélt a műsorban a könyv írója. "24 órával a halála előtt az akkori csapattársával megérkeztek a norisringeni pályára és a tűzpiros Hondájával végigcammogtak a pályán, hogy megvizsgálják a kanyarokat.

A "Kesjár Csaba 60 - A teljes történet" című könyvében (a könyv a Magyar Sportújságíró Szövetség Nagy Béla Program támogatásával jött létre) a "Halálkanyar" elnevezésű fejezetben Harle az összes lehetséges szemszögből megvizsgálta Kesjár halálának körülményeit, de egyértelmű állást nem foglalt.

árulta el.

1987-ben, a második Hungaroring idején az egyik Forma-1-es csapat, a Zakspeed felajánlotta a fiatal versenyzőnek, hogy több kört is mehessen az autójával. Arról, hogy mennyire volt reális Kesjár Csaba számára, hogy induljon a Forma-1-ben, és hogy ez mekkora terhet jelentett számára, Harle Tamás a következőket mondta: "Ezt a terhet ő boldogan viselte, és ez abszolút jogos remény volt vele kapcsolatban. 1987. augusztus 9-én, amikor véget ért a második Magyar Nagydíj, akkor 100 ezer néző hatalmas ovációja közepette első magyar emberként beült egy Forma-1-es autóba.

Kesjár Csaba a Forma-1-ben is indulhatott volna Forrás: A felvételek Harle Tamás: Kesjár Csaba 60 - A teljes történet című könyvéből valók, azokat szerzői jog védi.

"Ő a Forma-3-ban versenyzett, amely az előszobája volt a Forma-1-nek.

tette hozzá Harle.

Kesjár Csaba igazi aranyifjúként élt és élvezte az életet, mindemellett egy nagyon tehetséges versenyző volt, aki egy szörnyű tragédia miatt nem válthatta valóra élete legnagyobb álmát, de a mai napig ott él a magyar emberek emlékezetében.