Világhírű cég kuponozott először, és most az egyik kereskedelmi lánc itthon is nagy bejelentést tett

Vágólapra másolva!
A kuponok minden vásárló számára ösztönzőleg hatnak. De vajon tudta, hogy mikor adták ki az első, kedvezményre jogosító cetlit? Magyarországon az akciók a mindennapok részei, és van olyan kereskedelmi lánc, ami rendszeresen új akciókat kínál.
Vágólapra másolva!

A Wikipedia szerint a Coca-Cola 1888-ban kiadott „ingyen pohár kóla” akciója volt a legkorábbi dokumentált kupon. A kuponokat postán küldték a potenciális vásárlóknak, és magazinokban helyezték el. 

Becslések szerint 1894 és 1913 között minden kilencedik amerikai kapott ingyen Coca-Colát, ami összesen 8 500 000 ingyen italt jelent.

 1929-ben a Betty Crocker hűségpont-programot indított, és kuponokat adott ki, amelyeket például ingyenes evőeszközökre lehetett beváltani. A kuponokat 1937-ben a csomagok külső oldalára nyomtatták. 

A hűségprogram 2006-ban ért véget állítólag, ezzel ez lett az egyik leghosszabb hűségprogram.

A RetailMeNot kuponos piactér által végzett felmérések a következőket állapították meg:

  • Az Y-generiáció közel 70%-a keres egy akciós ajánlatot, mielőtt vásárolna.
  • Az emberek kétharmada azt állítja, hogy vásárolna, ha lenne egy kuponja, függetlenl attól, hogy eredetileg tervez-e vásárolni valamit.
  • 80 százalékuk bevallja, hogy kipróbálna egy új márkát, ha az kedvezményt kínálna.
  • Az emberek 48%-a kerülni fogja azokat a márkákat, amelyek nem kínálnak akciókat.

Magyarországon valószínűleg kevés bolt vállalná annak a kockázatát, hogy nem akciózik, de a SPAR például rendszeresen alkalmazza a kuponozást. Most például 5000 forintos vásárlásért 2024. április 25-től a SPAR és INTERSPAR üzletekben a kasszánál 300 forintos kedvezménykupont adnak, amelyet a következő heti vásárlások alkalmával lehet beváltani 5000 forint felett. Az akció keretében hat héten át minden héten csütörtöktől szerdáig új kupont ad ki a SPAR, ezeknek az érvényessége a következő hét csütörtöktől számított egy hétig tart. 

A papír alapú kuponokon felül azok a vásárlók, akik 5000 forint feletti vásárlásnál használják a MySPAR applikációban rögzített SuperShop kártyájukat, hetente egy darab 300 forint értékű extra MySPAR kupont is kapnak.  A beváltásnál vásárlásonként egy kupon használható fel, a papíralapú kupont és a MySPAR kupont nem lehet összevonni, derül ki a kereskedelmi lánc sajtóközleményéből.

Ezen felül számos árcsökkentő akció is van a SPAR és INTERSPAR áruházakban, ahol több mint 1000 termék árát tartósan alacsonyan tartják. A  piros árcímkével jelzett termékeket kell keresni. A SPAR 2024. június 30-ig pedig meghosszabbította az Árstop EXTRA promóciót, így háromszáz termék ára garantáltan alacsony marad.