A Red Bull és a Honda között 2019 óta áll fenn partnerség, ez idő alatt a kapcsolat három egyéni világbajnoki címet, két konstruktőri pontversenyt és 54 futamgyőzelmet eredményezett számukra. Az idei szezonban 22-ből 21 futamot nyert meg a Max Verstappen, Sergio Pérez páros, ami arányosan a valaha volt legtöbb – megdöntve ezzel Ayrton Senna és Alain Prost 1988-as rekordját a McLaren-Hondával.
„A 2019-es első versenyünk óta, ahol a debütálásunkkor egy dobogót, majd három győzelmet szereztünk,
mostanra több győzelmet értünk el a Hondának, mint a McLaren a fénykorában. Max a Honda eddigi legtöbbet nyerő pilótája,
tehát ez egy nagyszerű partnerség volt köztünk. Nagy szerepük volt abban, amit az elmúlt években és különösen idén el tudtunk érni" – dicsérte a Hondát Christian Horner.
A McLaren a Senna-korszakot követően a 2010-es évek második felében is összeállt a Hondával, ám a Fernando Alonso fémjelezte csapatnak rendkívül sikertelenek voltak azok a szezonok. Az eredménytelenséget követően a két fél szerződést bontott, a Renault-tól megszabaduló Red Bull pedig lecsapott a lehetőségre, és megállapodott a Hondával – amely 2026-tól az Aston Martint fogja támogatni.
„A McLaren elutasította a Hondát, a Sauber pedig elállt a Hondával kötött megállapodástól, így stratégiailag számunkra logikusnak tűnt, hogy
a Hondát a Toro Rosso mellé helyezzük, aztán ez lehetőséget adott a Red Bull Racingnek a kiértékelésre
– mondta Horner. – Volt egy döntési pont 2018 júniusában, amikor válaszút elé kerültünk, és döntenünk kellett. Az elkötelezettség alapján, amit láttunk, a szellemiségen, a Honda által alkalmazott erőforráson,
nyilvánvaló volt számunkra, hogy a Honda útja a helyes út."