Noha az első szabadedzésen – Max Verstappen feltartásának is köszönhetően – a két Ferrarihoz közel jártak helyezésben és időeredményben is a Mercedesek, a második gyakorlásra megnőtt az időhátrányuk az élmenőkhöz képest, ráadásul Lando Norris is eléjük került a McLarennel. Noha a hétvégét megelőző nyilatkozatokban kevésbé voltak magabiztosak az Ezüstnyilak, mint a hasonló karakterisztikájú belgiumi helyszínen, a váratlan visszaesés után mégis volt néhány megjegyzése az egyébként is a mezőny végéről induló Lewis Hamiltonnak arra, hogy a csapat miket produkált a két szabadedzés között.
Néhány beállításon változtattunk az FP1 és az FP2 között, ám végül vagy mi mentünk sokkal lassabban, vagy a többiek mentek sokkal gyorsabban.
Egyszerűen nem éreztük magunkat gyorsnak a második edzésen – nyilatkozta Hamilton értetlenül állva a probléma előtt, majd rátért büntetlen csapattársára, akinek segíthet az időmérőn. – Tudom, hogy George-nál [Russellnél] ki lett próbálva valami az autón, de ez elvileg engem nem érintett. Most majd George döntheti el, hogy elsőnek vagy másodiknak akar próbálkozni, de valószínűleg mögöttem akar majd menni. Szóval
én a szokásos programot futom majd, ő pedig szélárnyékot fog kapni."
Russell ugyanis Charles Leclerc mellett az egyetlen lesz a három élcsapat versenyzői közül, akikre nem vár rajthelybüntetés, így jó eséllyel indulhat az első sorból a vasárnapi futamon. Azonban a 24 éves brit pilóta is érzi, hogy az időmérő továbbra sem az erősségük, és hogy a második szabadedzésre visszaestek a mezőnyben, ezeket pedig mindenképpen ki kell javítaniuk a folytatásban.
„Elég furcsa nap volt: az FP1-et erősnek éreztük, de aztán
az FP2-n úgy tűnt, hogy a Ferrari és a Red Bull egy lépést előre tesz, mi viszont hátra,
úgyhogy dolgoznunk kell azon, hogy ezt pontosan megértsük. Hiányzik a megfelelő energialeadás: ebből a szempontból hasonlóan állunk, mint a Red Bull, de a Ferrarihoz képest le vagyunk maradva. Ez nehezítheti a dolgunkat versenykörülmények között, de kénytelenek leszünk megbirkózni vele – mondta Russell, majd Hamiltonnak ellent mondott a szélárnyékozással kapcsolatban. – Ha sikerül eltalálni [a megfelelő távolságot], akkor az egyértelmű segítség, viszont a kockázata még nagyobb, emiatt pedig nem helyezünk rá akkora hangsúlyt.
Az időmérő egyébként is a leggyengébb pontunk, hiszen még mindig tanuljuk az autó és a gumi kezelését.
Szóval úgy gondolom, inkább mindketten a szokásos programot futjuk majd."