Nicholas Latifi (CAN) Williams FW44 during the Formula 1 Championship Formula 1 Rolex Emilia Romagna Grand Prix 2022, 4rd round of the 2022 FIA Formula One World Championship Free Practises and Sprint Race on April 23, 2022 at the Enzo e Dino Ferrari Circuit in Imola, Italy (Photo by Alessio De Marco/LiveMedia/NurPhoto) (Photo by Alessio De Marco / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Ezúttal bravúrpont nélkül távozott az Albon-Latifi páros, Imolában azonban a pénteki nehézségek után ismét megmutatták, hogy van potenciál a csapatban. A thai nem is leplezte boldogságát a futamon elért eredménnyel és a taktikával kapcsolatban, és Latifi is érzi a folyamatos fejlődést.
Alexander Albon éppúgy meg van elégedve az imolai 11. helyével, mint a két héttel ezelőtti, melbourne-i 10. pozíciójával. Az időmérős fékproblémák után a futamon előrelépő thai ugyan ezúttal lemaradt a pontszerzéstől, vasárnap megint taktikusan versenyzett a csapat, aminek köszönhetően nem sokkal maradt el Lance Strolltól. Daniel Ricciardo után Albon volt az egyik legelső, aki az intermediate-et slick gumikra cserélte, a gyors bokszkiállással pedig több helyet is nyert a Williams: Gasly és Hamilton elé, a 12. helyre jött vissza. A verseny további részében ezen hármas sorrendje már nem is változott,
a DRS engedélyezése után sem tudta őt megelőzni az AlphaTauri francia pilótája, és a hétszeres világbajnok Hamilton sem.
A kockás zászló tizenkettediknek intette le, de Esteban Ocon veszélyes kiengedés miatti időbüntetésének köszönhetően végül egy hellyel előrébb lett rangsorolva.
„Őszintén szólva nagyon elégedett vagyok, épp olyan jónak éreztem [az eredményt], mint Melbourne-ben – olvasható Albon nyilatkozata az Autosporton. – Kihoztuk a legtöbbet, ami bennünk volt. Néhány autót a jobb tempónk miatt is meg tudtunk előzni, akik pedig gyorsabbak lettek volna, magunk mögött tudtuk tartani. Nyilván
alacsony volt a leszorítóerőnk a hétvégén, ami a többieknek nem kedvezett, minket viszont elöl tartott."
Albon szerint szükségük van az ilyen turpisságokra (mint amilyen a mostani leszorítóerő-beállítás) a szezon során, ha pontszerzésről álmodnak, mert önerőből erre nem igazán van esélyük. Ausztráliában azzal sikerült elérnie a Williamsnek a bravúrpontot, hogy kerékcsere nélkül csinálták végig a futamot.
„Ilyen dolgokkal kiaknázhatjuk a lehetőségeinket, ha már egyszer nem a leggyorsabb autó a miénk. Sajnálom, hogy egy hellyel lemaradtunk a pontszerzésről, de ez is azt mutatja, hogy megragadjuk a lehetőségeket, máshogy csináljuk a dolgokat, és ez ismét majdnem működött – folytatta a thai, majd rátért a DRS bevezetésével kapcsolatos érzéseire. – Már korábban is szerettem volna a [DRS] alkalmazását, hiszen
hat-hét olyan kör volt, ahol gyorsabb voltam, mint az előttem lévők, és tudtam, hogy a leszorítóerő-szintünkkel és DRS segítségével meg tudtuk volna ezeket az autókat előzni.
Frusztrálttá is tett egy kicsit, hogy ilyen sokáig tartott, míg engedélyezték a használatát. Nyilvánvalóan amikor meg bevezették, akkor már azt kívántam, bár ne tették volna."
Albon csapattársa, Nicholas Latifi ezúttal is messze volt a pontszerző helyekről, tizenhatodikként zárt. A kanadai a futamot követően a Forma-1 hivatalos oldalának elmondta, a továbbra sem az igazi FW44 mellett a pálya nehéz állapota sem segítette a nagydíjon, de azért pozitív érzésekkel is távozik Imolából.
„Elég trükkösök voltak a körülmények, de ez mindenki számára így volt, és erre is számítottunk. Az autónk még mindig nem tart ott, ahol kéne, de
a versenytempónk az egyenesekben már egész erősnek mondható. A tavalyi futamhoz képest pedig pláne érzem az előrelépést,
nekem is sokat számít az azóta megszerzett tapasztalat. Úgy érzem, kicsit hamarabb is kiállhattunk volna a slickekért, de érthető az is, hogy nem mi akartunk lenni az elsők, akik kipróbálják."