Az idei év legjobb újoncának harangozták be, pontszerző bemutatkozásával pedig Ross Brawnt is lenyűgözte, Cunoda Juki első F1-es szezonját azonban mégsem lehet sikertörténetnek nevezni. A japán versenyzőnek ugyan olykor sikerül villantania valamit a tehetségéből, de egyelőre rengetegszer hibázik és töri össze az autóját. Elmondása szerint ezt a Red Bull sem nézi jó szemmel, ezért minél hamarabb változtatnia kell, az energiaitalosok korábbi pilótáját azonban nem ez, hanem a 21 éves pilóta szerződéshosszabbítása utáni nyilatkozata dühítette fel.
Miután az Alpha Tauri bejelentette, hogy jövőre is a Cunoda-Gasly kettőssel állnak rajthoz, a japán pilóta meglepettségének adott hangot amiatt, hogy 2022-ben is a mezőny tagja lehet. „Ami engem illet, egy kicsit meglepődtem, hogy jövőre is itt leszek. Folyamatosan összetörtem az autót, ami rengeteg pénzbe került a csapatnak. Nem ez volt a jó módja befejezni a szezon első felét."
Cunoda elárulta, Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke, valamint Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is arra kérte, hogy következetesebben és fegyelmezettebben vezessen, különösen a szabadedzéseken, hiszen ilyenkor még nagyobb felelőtlenség összetörni az autót.
Noha sokan üdítőnek tartják Cunoda nyers őszinteségét, a 2005 és 2008 között a Red Bullnál versenyző, az energiaitalos csapattal a mai napig szoros kapcsolatban álló David Coulthard nem tartozik ezek közé. A Channel4 televíziós szakértőjeként a skót pilóta szerint ilyen hozzáállással a japánnak semmi keresnivalója nincs a Forma-1-ben.
Melyik bolygóról érkezett? Szerintem most össze kellene csomagolnia a kis táskáját és haza kellene mennie, mert egy autóversenyző nem mond ilyet
– jelentette ki Coulthard. – »Sokkolt, hogy megtartanak, mert folyamatosan balesetet szenvedek«. Én a helyében foglalnék egy repülőjegyet, és szépen és olcsón megúsznám, mert a következő év után már nem lesz a Forma-1-ben."
A skót expilóta szerint tehát az ülését sokak szerint nemcsak tehetségének, hanem a Hondának is köszönhető japán legkésőbb 2022 végén kiesik a Red Bull kegyeiből. Ez persze elképzelhető, Franz Tost egyelőre azonban kitart a sokat balesetező újonc mellett. „Juki minden nap tanul. A mérnököktől érkező visszajelzések azt mutatják, hogy minden információt magába szív és fejlődik. Újoncként még csak az út elején tart, ezért jó, hogy folytathatja, amit együtt elkezdtünk" – biztatta a japánt.