A Mercedes versenyzője nem volt kibékülve a döntéssel, a megszakítás alatt még a sportfelügyelőkhöz is felment. A futam után viszont már saját magát tartotta hibásnak. „A kiállásnál nem végeztünk jó munkát – nyilatkozta a Sky Sports műsorában. – Bevallom, nem láttam azokat a táblákat, úgyhogy vállalom a felelősséget, és majd tanulni fogunk belőle.”
Az eseményekkel kapcsolatban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is megszólalt, és az osztrák üzletember kijelentette, a történtekhez az a tény is hozzájárult, hogy a bokszfalról nem lehet látni a jelzést.
Hozzátette, az incidenst az események furcsa láncolata okozta, és bár furcsa döntés született, de minden megegyezett a szabályokkal.
„Az egyik Haas megállt a pálya jobb oldalán, közel a bejárathoz, a Parabolica belső ívén – magyarázta a helyzínen lévő riportereknek. – Ekkor csak szimpla sárga zászló volt, de 11 másodperccel később beküldték a safety cart. Miután ez megtörtént, a bejáratnál látható fényeket pirosra állították, de a külső íven két helyen is sárga jelzés volt. Miközben [Hamilton] már a bokszba tartott, az egyik stratégánk kiáltott egyet a rádión, úgyhogy volt némi zavar. Mi nem látjuk a jelzéseket, Lewis versenyét pedig az események láncolata tette tönkre. Nem vagyunk boldogok, de el kell fogadnunk a történteket.”
Wolff azt is elárulta, hogy valójában csak akkor lett volna esélyük elkerülni a bajt, ha valaki belenéz az FIA által kiadott dokumentumba, ez viszont abban a helyzetben egyáltalán nem volt életszerű.
„Ha a pilóta nem veszi észre a jelzést, és ebben az esetben szerintem ez volt a helyzet, akkor csak az FIA kommunikációról szóló dokumentumának negyedik oldalán tűnhetett volna fel, hogy a bokszutca zárva van. Azonban erre senki nem néz rá, amikor a biztonsági autó bejön, a pilóta pedig kerékcserére készül, hiszen minden a bokszkiállás körül forog. Balszerencsés, és kimondottan szokatlan döntést hoztak.”
Miután Hamilton letöltötte büntetését, közel félperces hátrányban volt az előtte autózó Alexander Albonhoz képest. Ezután viszont előbb utolérte, majd sorra megelőzte riválisait, végül pedig a 7. helyen végzett, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta. A brit pilóta így beállította Michael Schumacher rekordját, és már ő is 221 alkalommal szerzett legalább 1 pontot.