Akárcsak a McLaren Carlos Sainz esetében, a Renault sem tervez másként bánni Daniel Ricciardóval azért, mert már a szezon kezdete előtt eldőlt, hogy jövőre másik csapatban folytatja. Cyril Abiteboul csapatfőnök kijelentette, hogy sem Esteban Oconnal szemben, sem a fejlesztések terén nem fogják hátrányba hozni az ausztrált. A franciák fejlesztéscunamival készülnek a július 5-i szezonnyitóra, összesen három futamnyi fejlesztést pakolnak fel az RS20-ra.
Nem megszokott, hogy egy versenyző úgy vág neki az idénynek, hogy tudja, jövőre már nem abban a csapatban versenyez. Az idén a Renault-tól két szezon után távozó Ricciardóval viszont ez a helyzet, ami miatt akár arra is gondolhatna az ember, hogy a hétszeres futamgyőztesnek nem lesz leányálom az idei évi. A Renault azonban nem fogja a jövőre is szerződéssel rendelkező Ocont favorizálni.
Nem lesz megkülönböztetett bánásmód Esteban és Daniel között utóbbi döntése miatt, mert nem ez a csapat irányelve
– jelentette ki Abiteboul. – Legyünk őszinték, mindez nem is szükséges, hiszen nem a világbajnoki címért harcolunk. Semmi értelme nem lenne, valamint Danielt az autó fejlesztésébe is be fogjuk vonni."
Abiteboul többek között azért nem aggódik amiatt, hogy Ricciardo túl sok mindent "visz magával" a McLarenhez, mivel az új szabályok értelmében korlátozták a nem aerodinamikai fejlesztéseket, az FIA engedélyével minden csapatnak csak két jokere lesz, a McLarennek pedig ezt arra kell majd felhasználnia, hogy a Mercedes-motort megfelelően be tudja építeni jövő évi autójába. „A jelenlegi szabályok értelmében a fejlesztések többé-kevésbé be vannak fagyasztva az ideiről a következő évre,
a McLarennek pedig minden zsetonját el kell majd használnia a motorszállító-váltásra, úgyhogy nem fognak tudni a teljesítménybeli fejlesztésre koncentrálni
– magyarázta a csapatfőnök. – Ez megadja nekünk a lehetőséget, hogy hihetetlenül normálisan dolgozzunk Daniellel. Az egyetlen dolog, amibe nem vonjuk be, az a 2022-re történő felkészülés, de abba egyébként sem vonnánk, mert versenyzői szempontból még elég messze van, még úgy is, hogy a munkaerőnk lényeges része már azzal foglalkozik."
A csapatfőnök azt is elárulta, hogy a Renault komoly fejlesztési csomaggal utazik az első versenyre, miután Vietnámba, Hollandiába és Spanyolországba is újításokat tervezett, ezeket pedig most egy füst alatt fogja bevetni.
A fejlesztések érkeznek. Óriási erőfeszítés volt elkészíteni a harmadik, az ötödik és a hatodik versenyre szánt csomagot, ami ott lesz az autóinkon Ausztriában.
Ezek a futamok elmaradtak, a teljesítménynövekedés azonban látható lesz Spielbergben."
Hogy mindezzel mire lehet képes a Renault, azt Abiteboul inkább nem kezdte le jósolgatni, helyette kiemelte, hogy milyen nagy teljesítmény volt tőlük, hogy minden új elemből megfelelő mennyiséget tudtak legyártani.
„Szeretném lehűteni a kedélyeket, mivel tudjuk, hogy Ausztriában tavaly nagyon-nagyon rossz volt az autónk. Reménykedünk benne, hogy az idén kicsit jobb lesz. Még mindig nem vagyunk teljesen biztosak benne, hogy mennyire voltunk versenyképesek a téli teszteken, úgyhogy most még nem akarok sokat mondani. Egyértelműen nagy elégedettséggel tölt el azonban, hogy megfelelő mennyiséget gyártottunk az új alkatrészekből, mivel tudjuk, hogy ez a pálya keményen bánhat az autókkal, még akkor is, ha néhány kerékvetőt eltávolítottak."