1968-tól a pilóták az M8-as típussal versenyeztek, ennek az egyik változata volt az M8D, aminek a megváltozott szabályok miatt sokkal alacsonyabban volt a hátsó szárnya. A sikerek mellett azonban szomorú esemény is fűződik a kocsihoz, ugyanis Bruce McLaren ebben az autóban vesztette életét egy goodwoodi tesztelésen.
MP4-13 – 1998
Adrian Newey 1997-ben érkezett a McLarenhez, és ugyan az MP4-12-es tervezésébe nem tudott beleszólni, év végére ütőképes autót faragott belőle.
1998-ban pedig nyilvánvalóvá vált, hogy ő alkalmazkodott a legjobban a keskenyebb kocsikhoz és a barázdált gumikhoz.
A trükkös fékpedált ugyan az első verseny után betiltották, de a gyors pályákon az MP4-13-as így is verhetetlen maradt. A technikásabb helyszíneken a Ferrari került fölénybe, de Mika Häkkinent ez sem akadályozta meg abban, hogy a Mercedes-korszakban először világbajnokságot nyerjen a csapatnak. A mai napig ez a McLaren utolsó konstruktőri győzelme.
MP4-14 – 1999
Az 1999-es McLaren aerodinamikai szempontból még az előzőnél is jobbnak bizonyult, a Mercedes erőforrása pedig továbbra is a legerősebb volt a mezőnyben. Ennek ellenére a vb végig nagyon kiélezett volt, elsősorban megbízhatósági, illetve vezetői hibák miatt. Végül Häkkinennek sikerült a címvédés, csapatszinten azonban a Ferrari győzedelmeskedett.
MP4-20 – 2005
A csalódást keltő 2004-es idény után Newey és Mike Coughlan teljesen új autót tervezett. Az aerodinamikát és a felfüggesztést átalakították, hogy megfeleljenek az új szabályoknak.
A leglátványosabb újítás a légbeömlő mögött elhelyezkedő ún. Horn-szárny volt, amivel az elvesztett leszorítóerő egy részét kívánták visszaszerezni.
Az autó a szezon jelentős részében a mezőny leggyorsabbja volt, de a rengeteg megbízhatósági hiba miatt nem Kimi Räikkönen, hanem Fernando Alonso és a Renault szakította meg Michael Schumacher, illetve a Ferrari sorozatát.
MP4-23 – 2008
A 2007-es kémbotrány után az FIA fokozottan figyelte, hogy az MP4-23-ason nincsenek-e olyan alkatrészek, melyeknek az ötletét a Ferraritól szerzett dokumentumokból vehették. Az ügyet aztán véglegesen lezárták, így a némileg átalakított autó zöld utat kapott.
Az MP4-23-asnak hosszabb lett a tengelytávja, eltávolították a légbeömlő nyílás mögötti kis szárnyacskákat, valamint a hátsó szárnyon is módosítottak.
Az idény során a Ferrari és a McLaren végig fej-fej mellett volt, végül Lewis Hamilton a drámai Brazil Nagydíjon szerezte meg a csapat eddigi utolsó egyéni vb-címét.
MP4-24 – 2009
2009-re drasztikus szabályváltozások léptek életbe, amire a McLaren nem reagált jól. Már a teszteken is látszott, hogy az autó lassú, és ez később a versenyeken is megmutatkozott, az első kilenc futamon csupán 15 pontot gyűjtöttek.