Megrázta a Forma-1-et és a tágabb értelemben vett autósport-közösséget az F2-es Anthoine Hubert halála a múlt szombaton megrendezett belgiumi futamon. Az FIA vizsgálatot indított, Alain Prost további biztonsági fejlesztéseket szorgalmazott, a spái pálya pedig bejelentette, várhatóan átépítik a baleset helyszínét, bár nem annak következményeként.
A korábbi háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart úgy vélte, a pilótáknak lehet, hogy ismét hozzá kell majd szokniuk ahhoz, hogy halálos balesetek miatt elveszítik a versenytársaikat. A skót legenda a sportág történetének legveszélyesebb korszakában szerepelt, sokat tett a biztonság fejlesztése érdekében, és bírálta napjaink versenyzőit.
„Véleményem szerint túl sok baleset alakult ki az előző 24-36 hónap során, mert olyan mértékű megtorlás nem volt, mint a belgiumi hétvégén – nyilatkozta a PA Sportnak a korábbi háromszoros világbajnok. – Láthattuk, hogy letörnek szárnyak, autók emelkednek a levegőbe. Még vasárnap is, amikor Max Verstappen összeakadt Kimi Räikkönennel az első körben."
A pilótáknak fel kell készülniük arra, hogy belássák, talán kevesebb dolgot engedhetnek meg maguknak azt gondolva, hogy golyóállók.
„Nem hihetik, hogy mindig mindent meg fognak úszni. Ez lehet az ébresztő a számukra. A spái sokk és gyász ilyen evidens megjelenése újdonság lehet ennek a generációnak. Hirtelen mindenki felfogja, hogy istenem, ha valami rosszat teszünk, abból tragédia lehet. Ilyen elég hosszú ideje nem fordult elő, de nem kizárt, hogy újra megtörténik."
Stewart elárulta, többször is beszélt Hubert honfitársával és egyik mentorával, a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prosttal a baleset után. „Úgy éreztük, visszamentünk az időben" – mondta Stewart, utalva arra, hogy Prost is elárulta, ismét eszébe jutottak azok a halálos balesetek, amelyek az ő aktív pályafutása alatt történtek.
Lehetséges, hogy a pályának szembe kell néznie e remek kanyar lelassításával, de ha ezzel életeket mentünk, akkor miért ne tennénk meg?
– vetette fel Stewart. Ezt az általában hagyománytisztelő Sebastian Vettel sem zárta ki, fenntartva, hogy szerinte a skót veterán a tapasztalata révén tehet ilyen megállapításokat, míg napjaink versenyzői erre nem alkalmasak, hiszen nem versenyeztek a régi idők Forma-1-ében.
"Mindannyiunkat megérintette ez szombaton és vasárnap, amikor a pályára tartottunk és versenyeztünk, de bizonyos fokig ez a motorsportok része. Veszélyes, de ettől is izgalmas. Az biztos, hogy az elmúlt évek ébresztőt fújtak Jules [Bianchi] és most Anthoine halála miatt. Még mindig van, amit jobban csinálhatunk, amit fejleszthetünk, és amin dolgozhatunk, mert
inkább szeretnék az idők végezetéig unalmas Forma-1-es világbajnokságot, és visszakapni őt. E felől nincs kétség.
Honfitársa, Nico Hülkenberg szerint a juniorkategóriákra inkább jellemző, hogy „a dolgok kissé hektikussá válnak és elszabadulnak", mert „talán kissé túlságosan izgatottak lesznek" a versenyzők, ettől függetlenül úgy vélte, Stewart megállapításainak „egy része nyilvánvalóan helytálló." Felvetette, hogy a versenynaptár egyes kanyarjaira speciális előírások vonatkozzanak.
„Az aszfaltozott bukóterek arra csábítanak minket, hogy nyomjuk, mert nincsenek azonnali következmények. Ezt szerintem felügyelni kell, valahogy meg lehet találni a helyes összhangot. Talán az is szóba kerülhet, hogy egyedi megoldásra lesz szükség, mert az Eau Rouge például eléggé egyedi kanyar, nem is látjuk, amíg fel nem érünk a dombtetőre.