A Red Bullnak van tippje arra, hová tűnt a Ferrari tempója

Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Ausztrál Nagydíj
Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) is challenged by Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 17, 2019. (Photo by WILLIAM WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, nem az elhibázott aerodinamikai koncepció vezetett a Ferrari szezonnyitón látott szenvedéséhez.

A hétvégi Bahreini Nagydíj nagy kérdése lesz, hogy a Ferrari visszatalál-e a téli teszteken mutatott formájához, vagy folytatja az Ausztrál Nagydíjon látott szenvedést. A vörösök melbourne-i vesszőfutásáról több teória is kering a paddockban, egyesek szerint a csapatok elé különleges elvárásokat támasztó Albert Parkban elterülő pálya, mások szerint motorgondok, megint mások szerint pedig a legtöbb csapatétól eltérő első szárny volt a ludas a tempóvesztésben. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója most egy újabb elméletet dobott be a közösbe.

Verstappen simán megelőzte Vettelt az idénynyitón Forrás: AFP/William West

Az ausztráliai versenyen a kerékcserék után Max Verstappen, a Red Bull pilótája demonstrálta, hogy mennyire is szenvedett Sebastian Vettel az autójával, mert javuló Honda motor ide vagy oda, ezzel együtt játszi könnyedséggel előzte meg a Ferrarit.

– nyilatkozta Marko az Autosportnak. – A Haas egyszer csak lassabb lett a mezőny többi részéhez képest a hosszú etapokon.”

Az adatok alapján csupán a visszafojtott motorral nem lehet magyarázni a Ferrari tempóját, az csak a gondok egy részét jelentette.

Tudja ezt Marko is, aki szerint az is egyértelműen látszott, hogy a beállításokkal is szenvedtek, ezáltal a gumikat is jobban koptatták.

„Az egyik jele ennek, hogy Charles Leclerc gyorsabb volt a kemény gumikkal, mint Vettel a közepesekkel. Eszerint valami nem volt rendben. Vettel összesen három valamennyire gyors kört ment, utána visszaesett a tempója. A Ferrari nem jelentett veszélyt a közepes keveréken a hőmérséklet és a gumikopás miatt. Ezzel szemben nekünk egyáltalán nem volt gondunk a kopással, még csak a határon sem voltunk vele.”

A Red Bull jobban bánt a gumikkal Forrás: 2019 Getty Images/Quinn Rooney

Mark Hughes szakújságíró elsőként vetette fel, hogy a Ferrari esetleg a nem szokványos első szárnyának köszönhette, hogy nem tudta megfelelően beállítani az autót, és míg Barcelonában működött az elem, a lassú kanyarokkal tűzdelt Melbourne-ben csődöt mondott. Marko ezt nem tartja valószínűnek.

Több koncepciót láthatunk a mezőnyben, versenytempó terén azonban egyedül Bottas emelkedett ki, a Ferrari és a Red Bull ugyanazon a szinten volt.”

A tanácsadó még egy fontos dologra rávilágított, nevezetesen arra, hogy tavaly a Ferrari az egyenesekben nyert kirívóan sokat, arra azonban, hogy ezt pontosan milyen megoldással tették, nem jöttek rá az ellenfelek. Hónapokon át azzal támadták a Scuderiát, hogy az akkumulátorával trükközik, az FIA azonban nem talált szabálytalanságot, noha egy extra szenzort is beszereltek a vörös autókba.

A maranellóiak ezen előnye azonban az idei évre a Red Bull szerint megszűnt, ami tovább nehezíti a helyzetüket.

„Az FIA nagyon jól reagált, és több kiskaput is bezárt, vagy legalább csökkentette azok méretét. Ez azt jelenti, hogy a tempóelőny, amellyel a Ferrari az egyenesek utolsó 25-30%-ában rendelkezett, többé nem létezik. Ez jó.”