Jelen állás szerint a Williams és Robert Kubica év végi szakítása nem lesz a legszebb, eközben azonban nem csak a lengyelnek, hanem újonc csapattársának is olyan gondjai vannak, amelyek egyáltalán nem szokványosak a Forma-1-es csapatok által az esetek többségében képviselt maga szinten. A lengyel veterán a Japán Nagydíj után akadt ki a csapatára több furcsaság miatt, mindeközben azonban George Russellnek is meggyűlt a baja az autójával, egy ponton kész volt feladni a szuzukai futamot. A csapat továbbra is szenved, egyúttal azonban a következő szezonra is gondol, Russell szerint jó úton járnak.
Kubica Japánban azzal vádolta a csapatot, hogy felrúgta az előzetes megállapodásukat és a tudta nélkül vette le az autóról a 2020-as fejlesztéseket segítendő új első szárnyat. A lengyel azt mondta, hogy főnökei átléptek egy határt, de azért reméli, hogy a hátralevő 20 pályára lépést gond nélkül letudják. Ez a szám időközben azonban máris 19-re csökkent,
a Williams ugyanis a Kubica megüresedő helyére a legnagyobb eséllyel pályázó tesztpilótáját, Nicholas Latifit ülteti az FW42-esbe a soron következő három első szabadedzésen,
a kanadai pilóta Mexikóban Kubica, Austinban és Brazíliában Russell helyére ugrik be.
Remélhetőleg nem lesznek olyan gondjai, mint Russellnek, a szuzukai futam rádiózásából ugyanis kiderült, hogy az újoncnak végig fékgondjai voltak, többször látványosan szitált alatta az autó a nagyobb féktávokon,
egyszer pedig azt is közölte a mérnökével, hogy kezd nagyon veszélyessé válni a dolog, ezért ha nem javul, akkor feladja a futamot.
Erre végül nem került sor, Russell végigment. „Néhány verseny óta már fékgondokkal küzdünk, a legutóbbi futamon különösen rossz volt a helyzet,
szinte egyetlen kanyar előtt sem éreztem magabiztosan magam fékezés közben, így aztán ahhoz sem voltam elég magabiztos, hogy támadjam a kanyart,
ez pedig hatással volt a tempómra" – nyilatkozta a problémáról. – A konzisztenciával van a baj, egyes körökben jól működik, máskor nem. Ki kell vizsgálnunk, hogy ez miért van. Egyetlen körön a pilóta ellensúlyozhatja ezt, hosszabb etapon azonban kiegyenlítődnek a dolgok. Egyetlen körön az ember lehet bevállalós és reménykedhet a legjobbakban."
Jelenleg Russell az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki még nem szerzett pontot az idén, az istálló egyetlen egységét a hockenheimi káoszfutamon Kubica gyűjtötte be a két Alfa Romeo utólagos büntetésének köszönhetően. A regnáló F2-es bajnok azonban ezzel együtt pozitívan értékeli a Williams történetének eddigi legcsúfosabb szezonját. „Egyértelműen sokat fejlődött az autó, már csak vezethetőségi szempontból is. Belülről egyértelműen kezesen viselkedik,
nyilván mindig nehéz nagy előrelépéseket tenni, legyen szó bármelyik csapatról, a mostani alapjaink azonban igazán pozitívak a következő idényre nézve.
Hiszek benne, hogy jövőre harcolhatunk. Valószínűleg a mezőny hátsó részében, de remélhetőleg sokkal inkább versenyben leszünk, mint jelenleg."