Vágólapra másolva!
Räikkönen nem csak a legutolsó körében hibázott a bakui időmérőn, előtte a Q2-ből való továbbjutása is veszélybe került, és ekkor csapattársa szélárnyékkal segítette volna. Vettel szombatra elkapta a fonalat, miután átvette Räikkönen beállításait.

A Ferrari zsinórban harmadszor is megszerezte a pole pozíciót, és jó esélyük volt rá, hogy Azerbajdzsánban ismét az övék legyen a teljes első rajtsor, de Kimi Räikkönen hibája ezt megakadályozta. A finn az utolsó kísérleténél két szektor után több mint 2 tizeddel állt jobban az élen végző Sebastian Vettelnél, ám

a hátsó egyenesre fordulva annyi időt vesztett az autó megtáncoltatásával, hogy a Mercedes és a Red Bull pilótái közül sem tudott senkit megelőzni.

"Megvolt a tempóm, de keresztbe álltam az utolsó kanyar kijáratánál, így elvesztettem a lendületet az egyenesben" – nyilatkozta Räikkönen.

Räikkönen 1. lehetett volna, de csak 6. lett az időmérőn Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

A Ferrari sajtótájékoztatóján nem tudott magyarázattal szolgálni a hibára, széllökést sem okolt érte. "Elcsesztem. Hibáztam – mondta, "fájdalmasnak" nevezve a megcsúszást. – Nem vezettem másképp, egyszerűen így alakult. Nem volt gond, a kanyar bejáratánál még óvatosabb is voltam[, mint korábban], mert a szél egész nap cselessé tette."

Az időmérőn nem ez volt az első bakija: a Q2-ben is megingott az egyik féktávon a szuperlágy gumis sprintjén, ezért kénytelen volt felrakni az ultralágy keveréket és azon bejutni a Q3-ba – ez azt jelenti, hogy a kevésbé tartós abroncsokon kell rajtolnia, ellentétben az előle induló öt riválisával.

– tette hozzá a finn. Főnöke, Maurizio Arrivabene a Sky Sportsnak röviden annyit mondott, hogy "remélem, legközelebb jobban megy majd neki. Jó csata volt."

A rádióforgalom alapján Vettel egyébként a Q2-ben felajánlotta a csapatnak, hogy a 2 kilométer hosszú egyenesben szélárnyékot ad Räikkönennek, hogy a korábbi hibája után biztos továbbjusson, bár ezzel végül nem éltek.

Vettel összebarátkozott az autóval

Az 1. helyet Vettel azután szerezte meg, hogy pénteken még nem érzett rá az autóra, és a Sky Sports úgy tudja, szombatra átvette csapattársa beállításait.

Vettel pénteken még küszködött, de amikor kellett, összeállt nála minden Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

"Éreztem a Q1-ben és a Q2-ben, hogy jó a kocsi, ezért tudtam, hogy megkapom tőle azt, amit akarok. Az első körömmel nagyon elégedett vagyok, szerencsére az is elégnek bizonyult [a pole-hoz] – mondta Vettel. – Tegnap nem bíztam meg teljesen az autóban, nem éreztem a ritmust, de ma minden összeállt, innentől magától jött minden."

Az utolsó körében ő is hibázott, de végül ez is belefért. "Az első köröm tetszett a Q3-ban. Egy kis időt talán ott hagytam a középső szektorban, a 6-os és a 11-es kanyarnál kicsit mohó voltam és szélesebben fordultam a kelleténél – magyarázta. – Tudtam, hogy a második kísérletnél javíthatok ezeken a helyeken.

"A bukkanón állóra fékeztem az első kereket és a bal elsőn foltos lett a gumi. Akkor még bosszankodtam, mert ellőttem az esélyt a javításra, és nem tudtam, a többiek mire jutnak majd."

Vettel 179 ezred előnnyel kaparintotta meg az első rajtkockát Lewis Hamiltonnal szemben.