AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke szeretné, ha Sebastian Vettel is beleszólhatna az USA Nagydíj küzdelmeibe. Bottas szerint a szimuláción dől el a hétvégi siker, nem a pályán.
Mindkét szabadedzést Lewis Hamilton zárta az élen az USA Nagydíj pénteki napján, ráadásul legnagyobb ellenfele, Sebastian Vettel rajtbüntetést is kapott, mert nem lassított eléggé a piros zászlók láttán. Hamilton bő 1 másodperces előnybe került mindkét tréningen, az esőben, Toto Wolff azonban óva intett az elbizakodottságtól.
„Nem megfelelő lelkiállapot, amikor az ember úgy kezdi a hétvégét, hogy a leggyorsabbnak gondolja magát. Jól mentek a dolgok mostanában, de szerények vagyunk ezzel kapcsolatban. Próbálunk minden hétvégén úgy igyekezni, mintha különálló verseny lenne, hogy begyűjthessük a szükséges pontokat” – mondta a Sky Sportsnak.
Galéria: Szakadó esővel indult az USA Nagydíj hétvégéje - Galéria
2/23
AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Sean Gelael of Indonesia driving the (38) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda leaves the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X8HS3G211W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Wolff elismerte, hogy szükség esetén ismét a pontokra fog hajtani, így elképzelhető, hogy újra csapatutasítást alkalmaznak majd. Erre azonban várhatóan nem lesz nagy szükség, mert Vettel hátrasorolásával a Mercedes lépéselőnybe kerül.
A bajnokság szempontjából nem jó, ha Sebastian büntetést kap, mert jobban szeretnénk, ha ő is ott lenne mellettünk, és remek műsort csinálnánk”
– mondta Wolff, majd a kérdéses szabály kapcsán megjegyezte, hogy – „szerintem beszélnünk kell erről, mert a sportbírók biztonsága szuper fontos, és az is, ha egy autó a falnak ment. A szabályokat viszont át kell néznünk, mert meg akarunk szabadulni a büntetésektől, de ezek egyesítése nem triviális.”
Hamilton az edzések után azt mondta, spórolniuk kell az esőgumikkal, és egyébként sem tudnak sok adatot gyűjteni a nedves pályán. Úgy érezte, az austini pálya buckásabb lett, és szerinte az esőgumik gyorsan elkopnak, de úgy vélte, intermediate gumikkal is jó volt a tapadás, és azt tartja a legfontosabbnak, hogy megtalálják a gumicsere tökéletes időpontját.
Bottas már néhány kör után le tudta szűrni, hogy az autója szárazon és esőben is jól működik
„A holnapi beállítások trükkösek lesznek, hiszen senki sem ment száraz pályán, de gondolom, kiderül majd, hogy milyen jók a szimulációink, mivel a teljes beállításunkat erre, és a gyárban dolgozók kemény munkájára kell alapoznunk, nem a pályán tapasztaltak alapján” – összegzett a finn pilóta, aki úgy véli, jó időmérős szereplés után sem lesz garantált a sikerük a versenyen.