MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF71H locks a wheel under braking during qualifying for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2018 in Mexico City, Mexico. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A német pilóta nem volt csalódott, miután csak a 4. lett a Mexikói Nagydíj időmérőjén. Csapattársa is alapvetően jónak tartotta a 6. helyet érő körét.
Mindkét Red Bulltól, és riválisától, Lewis Hamiltontól is kikapott Sebastian Vettel a Mexikói Nagydíj időmérőjén, pedig az utolsó etap előtt még úgy tűnt, Max Verstappen mellől, az első rajtsorból indulhat majd. Ez nem így alakult, mivel az utolsó pillanatban Daniel Ricciardo elorozta a pole pozíciót, valamint Verstappen és Vettel közé Hamilton is beférkőzött.
A német pilóta így csak a 4. helyezett lett, ami rossz hír a számára, hiszen a pályafutása során még sohasem tudott F1-es nagydíjat nyerni az első három rajthely mögül indulva, most pedig mindenképpen győznie kell a világbajnoki reményeinek életben tartásáért. Vettel ennek ellenére nem volt igazán csalódott.
Galéria: A Mexikói Nagydíj szombati napja - Galéria
32/46
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF71H locks a wheel under braking during qualifying for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2018 in Mexico City, Mexico. Dan Istitene/Getty Images/AFP
„Nem volt igazán tiszta kör – összegzett a Sky Sportsnak. – Nagyon keményen próbálkoztam, mert tudtam, hogy legalább 2 tizedmásodpercet találnom kellett. Ez nem jött össze. Nagyon szorosan alakult az eredmény, nem volt rossz a kör, de volt 1-2 megcsúszás itt-ott, és egyszerűen nem állt össze. Egészen elégedett vagyok, mert szerintem többé-kevésbé kihoztunk mindent az autóból.
Nyilvánvalóan nem ok az elégedettségre, ha az ember visszaesik a 4. helyre a 2-ról, de majd meglátjuk, mit tehetünk holnap.”
„A tempónk jó az egyenesben, meglátjuk, mi lesz az 1-es kanyarban, aztán arra építünk. Szerintem eddig a miénk a legjobb megbízhatóság. A Red Bullok nagyon gyorsak, nehéz legyőzni őket, de talán ők megverik saját magukat. Hosszú verseny lesz, amit a stratégia és a gumik döntenek majd el.”
Az élmezőny szempontjából kedvező, hogy mindhárom élcsapat pilótái a tartósabb, ultralágy gumikkal kezdhetik majd a futamot, így lényegében egyenlő esélyekkel küzdhetnek majd. Közülük Räikkönennek kell majd a leginkább kapaszkodnia, hiszen 6 nappal az austini győzelme után csak a 6. helyet érte el.
Szerintem alapvetően oké volt, de az egyik körben az autó jó volt egy adott kanyarban, utána meg nem, ez így nem ideális.
Délelőtt nyilvánvalóan eléggé másak voltak a körülmények, mint tegnap, javult a helyzet, de a korábbinál jobban küszködtünk az alulkormányzottság miatt” – árulta el, majd a rajt kapcsán megjegyezte: „Általában eléggé hektikusan alakulnak ott a dolgok, próbálok majd jól rajtolni, rendes szélárnyékot fogni, aztán meglátjuk, mi lesz.”