AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2018 in Austin, United States. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Mercedes elismerte, hogy a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt náluk az USA Nagydíjon, ugyanakkor Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak sem tetszett a saját versenystratégiája.
Hiába rajtolt az első helyről, Lewis Hamiltonnak végül meg kellett elégednie a 3. pozícióval az USA Nagydíjon, így egyelőre nem tudta bebiztosítani ötödik világbajnoki címét. A brit pilóta a futam után nem értette csapata stratégiáját, Toto Wolff szerint azonban nem csak azon ment el a győzelme, hanem egyszerűen nem volt meg a tempójuk a Ferrarival szemben.
Galéria: A legjobb képek az USA Nagydíjról - Galéria
2/26
AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP waves to crowd on the drivers parade before the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2018 in Austin, United States. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Elsőre jó döntésnek tűnt, a futam későbbi szakaszában azonban kiderült, hogy mégsem volt az Lewis Hamiltont kihozni a virtuális biztonsági autós fázis alatt a verseny elején. A Mercedes négyszeres világbajnokának másodszor is a bokszba kellett hajtania az elfogyó gumik miatt, majd
hiába zárkózott fel a vezető kettősre, mint elmondta, addigra ismét rosszabb állapotban voltak az abroncsai, mint az előtte haladó Verstappennek.
„Először is hatalmas gratuláció Kiminek, remek munkát végzett ma, nem hibázott, jól rajtolt és végig kontroll alatt tartotta a versenyt – dicsérte a 2013-as szezonnyitó óta első győzelmét ünneplő Räikkönent. – Verstappen is jó munkát végzett, egy kicsit jobb gumin volt a végén nálunk, így természetes, hogy kissé szenvedtem. Jó, hogy legalább egy kicsit tudtunk versenyezni. Nagyon szűk volt az intervallum, amikor megejthettük a kiállást, a 12 másodperc azonban túl nagy különbség volt. Meglepett [a taktika], de nem lehet mindig eltalálni a helyeset. Amint kiálltam a 11. körben, tudtam, hogy lesz még egy kiállás. Magunkat hoztuk nehéz helyzetbe."
Galéria: A legjobb képek az USA Nagydíjról - Galéria
10/26
AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 leads Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2018 in Austin, United States. Charles Coates/Getty Images/AFP
„Csak bizonyos ideig tartanak ki az új gumik, ennyi idő alatt kell kiautózni a különbséget, de így is örülük, sikerült az első háromban zárni, a Ferrari újra gyors, úgyhogy keményen kell nyomnunk a következő versenyen."
Toto Wolff egyetértett abban, hogy nem a legjobb startégiát választották, de kiemelte, hogy a tempójuk sem volt meg a Ferrarival szemben.
„Nem volt meg ma a tempónk. Korábban azt mondtam, hogy nem szabad lefutottnak tekinteni semmit, a Ferrari továbbra is nagyon gyors. Kimi győzelme nagyszerű eredmény neki és a Ferrarinak, mi továbblépünk a következő futamra.
Nagyon nehéz itt előzni, de szerintem a stratégia rosszabb volt. Át kell gondolnunk, hogy csinálhattunk-e volna valamit jobban.
Például, hogy nem jövünk ki a virtuális biztonsági autó alatt."
A Mercedes csapatfőnökének szavait támasztja alá, hogy az egy kiállással végigmenő Valtteri Bottas sem tudta a végén tartani Vettelt, úgy tűnik tehát, hogy a Mercedes egyik taktikával sem lett volna gyorsabb a Ferrarinál.
Az egykiállás nem működött, a második etap túl hosszú volt, az utolsó öt körben már túlélésre játszottam
– nyilatkozta Bottas a Sky Sportsnak. – Úgy éreztem, hogy tehetetlen vagyok Sebastian ellen. Nem látom át még a teljes képet, úgyhogy nem tudom, mit csinálhattunk volna másképp."
Bottas is elismerte, hogy a Ferrari ismét versenyképes, és nem a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a versenyen. „Úgy tűnik, hogy gyorsabbak, mint az elmúlt futamokon, úgyhogy találhattak valamit, akár régi, akár új megoldásról van szó. Ma nem a mienk volt a leggyorsabb autó a versenyen."