Általában kemény büntetés egy F1-es pilóta számára, ha 5 hellyel hátrébb sorolják a rajtrácson valamilyen kihágás miatt, de Marcus Ericsson eredményét ez nem befolyásolja a Kínai Nagydíj alkalmával, mert a Sauber volánja mögött csak az utolsó helyet érte el. A svéd pilótának azonban nem jön jól a szabálysértés, mert három büntetőpontja később akár vissza is üthet.
Ericsson a Q1-ben vétett az előírások ellen, amikor a célegyenesben pont csapattársa, Charles Leclerc próbálta összeszedni magát és újra irányba állni egy megpördülés után. Leclerc miatt dupla sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben, ekkor a pilótákra komoly veszély leselkedik és fel kell készülniük az esetleges megállásra is.
Az elmúlt évek során az FIA nagyon szigorúan figyeli, hogy a pilóták eléggé lelassítanak-e, Daniel Ricciardo még egy ártatlan, piros zászlós helyzet miatt is háromhelyes rajtbüntetést kapott az Ausztrál Nagydíj előtt, ezért nem meglepő, hogy Ericssonnak is kiosztottak 5 helyet, miután valós veszélyhelyzetben nem mérsékelte kellően a sebességét, sőt az FIA szerint
kifejezetten arra készült, hogy javítson a korábbi időeredményén.
Ericsson ezzel megsértette a sportszabályzat 12.1.1 i. pontját és az ebben az esetben irreleváns, öthelyes rajtbüntetés mellett három büntetőpontot is kapott, így már öt van a rovásán. Amennyiben egy pilóta egy 12 hónapos periódus alatt 12 büntetőpontot kap, egy futamra eltiltják, azonban ez egyelőre Ericssont nem fenyegeti.
A Sauber versenyzője az előző, Bahreini Nagydíjon remekül szerepelt és pontot szerzett a mezőny egyik legjobb autójával, ennek megismétlése a vasárnapi Kínai Nagydíjon, az utolsó helyről indulva bravúr lenne.