Már a teszteken látható volt, hogy az idei év sem a Williams felzárkózásáról fog szólni, de az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon valószínűleg minden előzetes várakozást alulmúlt a szereplésük. Az időmérőn az újonc Szergej Szirotkin már a Q1-ben kiesett az utolsó előtti, 19. helyen, Lance Stroll pedig csak a 14. lett, szintén az utolsó előtti a Q2-ben.
A futamon Szirotkin már az 5. körben kiesett egy bizarr hiba miatt. „Nem hiszik el, mi történt: egy szendvicses nejlonzacskó beszorult a jobb hátsó fékhűtőbe. A zacskó egy része még mindig a karosszérián van. A 3-4. körben történt, ezért alaposan túlmelegedtek a fékek és tönkrementek, aztán teljesen elszállt a pedál. Mindenhol falak vannak, még szerencse, hogy az autó egyben maradt.”
Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint „az elmélet” a verseny után közvetlenül „nem nyert bizonyítást”, de „egy szétszakadt zacskónak tűnő maradványok vannak az autón.” Lowe elárulta, Stroll is látta a zacskókat az 1-es kanyarnál, majd azt vették észre, hogy „a féktárcsák hőmérséklete hirtelen a plafonon volt, a pályán pont ott. Ez is alátámasztja.”
Szirotkin sajnálta, hogy nem tudta megtenni a versenytávot a számára még mindig új autóval, szerinte a kiesés a későbbi futamokon is hátráltatni fogja őt.
Lowe „őrült balszerencsének” nevezte, hogy Szirotkin ezért adta fel a versenyt, de nem csak ő járt pórul, Stroll autójával is gond volt a pénteki nap során. „Ezzel az autóval nem megyünk semmire, ez ilyen egyszerű” – panaszkodott a Journal de Montreal hasábjain, miután a futamon összesen a lekörözött Toro Rosso-Hondát tudta megelőzni.
„A csapat pénteken, a szabadedzésen hibázott, ezért a pálya szélén kellett leparkolnom az autómat. Értékes időt vesztettünk, aztán vasárnap sem ment simán semmi, pont ellenkezőleg – utalt arra, hogy nem találta az autóban a megfelelő motor-üzemmódot. – Nem leltem. Az első körben rossz módban voltunk, [Esteban] Ocon ezért is tudott elkapni.”
Nincs extra teljesítményünk sem, pedig erre a Safety Car utáni újraindításnál szükségünk lett volna, ezért vesztettem el a helyemet [Charles] Leclerc ellen.”
„Lényegében, versenyzés helyett csak próbálunk célba érni az autóval. Nagy problémáink vannak, ezek sok időveszteséget okoztak a versenyen. Remélem, már Bahrein előtt megoldásokat találunk.” Erre a Williamsnek is szüksége lesz, mert a szezon végén elvesztik főszponzorukat, a Martinit, a Stroll-család pedig a pletykák szerint bő 40 millió eurót költ sarjuk versenyeztetésére.