Red Bull's Dutch driver Max Verstappen powers through a corner during the first practice session for the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 24, 2017. / AFP PHOTO / PAUL CROCK / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
A tervek szerint a Kanadai Nagydíjon vetik be a Renault izmosabb változatát, addig csak egy kisebb fejlesztés készül. Ez önmagában nem elég a felzárkózáshoz, a csapatnak az autóján is javítania kell.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a szezon első négy versenyét azzal a motorváltozattal fogják teljesíteni, amellyel a szezont elkezdték. A Renault-tól a májusi Spanyol Nagydíjra kapnak egy továbbfejlesztett erőforrást, de komolyabb lökésre csak a szezon hetedik állomásától, a júniusi kanadai futamtól számítanak.
"Rengeteg munka vár ránk. Bizakodók vagyunk a tempónk láttán, de sok teendő van mind a Renault térfelén, mind a miénken - nyilatkozta az Autosportnak. - Montrealban jön a nagyobb fejlesztés.
Barcelonában is lesz egy kisebb horderejű, a jelentősebbet viszont Montrealban vetjük be."
Mivel egy versenyző a szezon során csak négy darab motort használhat büntetlenül, Daniel Ricciardo és Max Versappen az év későbbi részében valószínűleg kénytelen lesz még visszatérni a gyengébb, Kanadai GP előtti változatokhoz olyan pályákon, ahol kevésbé számít a motorerő – az aligha megoldható, hogy tizennégy nagydíjhétvégét kihúzzanak két egységgel, hiszen a forgatókönyv szerint Montrealban fogják megkapni a harmadikat.
Markót megkérdezték, hogy a Renault fejlesztésével utolérhetik-e a Ferrarit és a Mercedest, és ezt lehetségesnek tartotta. Ebben bízunk, ha közben sikerül lényegesen javítanunk a kasztnin is. A mérnökeink úgy gondolják, sikerülhet, ahogy a szimulációink is ezt jelzik" - mondta.
A Renault azt tűzte ki célul, hogy körönként 3 tizedmásodperccel jobb legyen a motorja a szezon végén, mint az elején.
Az idénynyitót Verstappen az 5. helyen zárta, Ricciardót azonban az ág is húzta, és nem ért el a célig.
A holland az időmérő után arra panaszkodott, hogy az autójuk túlságosan érzékeny a beállítások megváltoztatására, versenykörülmények között viszont jobban meg volt vele elégedve. A csapat becslése szerint jelenleg körönként mintegy fél másodperccel lassabbak a Ferrarinál és a Mercedesnél.
A Red Bullt egyelőre az is hátráltatja, hogy a Renault a teszteket követően visszatért a tavaly használt, nehezebb és kisebb teljesítményű kinetikus motorgenerátorhoz, az új változat megbízhatósági gondjai miatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!