Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the qualifying session of the Formula One Grand Prix of Austria at the Red Bull Ring in Spielberg, Austria on July 2, 2016. / AFP PHOTO / JOE KLAMAR
Vágólapra másolva!
Szerinte Vettelék jobban járhatnak azzal, hogy a szuperlágy gumikon rajtolnak. Rosberg komoly hátrányból indul az Osztrák Nagydíjon, de bízik az autójában.
Lewis Hamilton egy kaotikus, változó körülmények között zajló időmérő edzésen szerezte meg a pole pozíciót az Osztrák Nagydíjra, és a rajtsorrend alapján a futamnak is ő a toronymagas esélyese: legnagyobb riválisai, Nico Rosberg és Sebastian Vettel 5 rajthelyes büntetés kaptak váltócsere miatt, ezért Hamilton mellől Nico Hülkenberg, mögüle pedig Jenson Button indulhat.
Hamilton mégsem várja teljesen magabiztosan a vasárnapi futamot, a Mercedes ugyanis eltérő stratégiával kénytelen versenyezni, mint a szabadedzéseken remek tempót diktáló Ferrarik és a Red Bullok. Az utóbbi két istálló pilótái a Q2-ben a szuperlágy gumikon futották meg a leggyorsabb körüket, ezért a versenyen is ezekkel rajtolnak,
a Mercedesek viszont a gyorsabb, de kevésbé tartós ultralágyakon fognak indulni.
Az etap végén Hamiltonék is megkapták a szuperlágy gumikat, de addigra eleredt az eső, ezért nem tudtak gyors kört futni velük.
„Csak azt tettem, amit a csapat mondott nekem" – válaszolta Hamilton, amikor arról kérdezték, hogy a csapat az ő véleményét is kikérte-e a taktikáról. „A stratégiáért felelős mérnökeink úgy gondolták, az ultralágy gumival járunk jobban. Később viszont látták, hogy a Ferrari a szuperlágyakon van kint, ezért mi is meg szerettük volna próbálni, de már késő volt."
Hamilton tart tőle, hogy a Ferrari a gumiválasztása miatt hátrébbról indulva is előnybe kerülhet a versenyen,
az ultralágy abroncsok ugyanis hamar elhasználódtak a szabadedzéseken.
„A keményebb gumi nyilván tartósabb is, ezért nem tűnik rossznak a választásuk" – mondta a Ferrariról. „Szerintem az ultralágy gumi a versenyen nem működik majd túl jól, nehéz lesz sok kört kihoznunk belőle. Érdekes verseny lesz."
„Remélem, a rajtnál előnyt jelent majd, hogy a lágyabb gumikon indulok. A szabadedzésen viszont csak 4, Nico szerint 5 körig bírták az abroncsok. Mindenképpen nehéz helyzetben leszünk, de megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle."
Hamilton ettől függetlenül elégedett volt az időmérőn nyújtott teljesítményével, hiszen több mint 5 tizedet vert Rosbergre a száradó pályán. „Nagyon jól szórakoztam. A pálya hihetetlenül gyorsan száradt fel, ezért folyamatosan gyorsultunk. Mi mindent jól csináltunk, az időzítésünkkel sem volt gond, és a kört is jól összeraktam."
Rosberg hálás a csapatnak
Rosberg az időmérő után elismerte, hogy Hamilton „egyszerűen túl gyors volt" Spielbergben, a büntetése miatt ráadásul csak a 7. helyről indulhat. Az időmérő elején azonban annak is örült, hogy egyáltalán kihajthat a pályára a délelőtti balesete után. „A csapat elképesztő munkát végzett, még Lewis szerelői is átjöttek, hogy segítsenek felkészíteni az autómat az időmérőre" – árulta el. „Nagyszerűen dolgoztak, jónak éreztem az autómat az időmérőn. Lewis nagyon jó kört futott, gratulálok neki."
A bajnokságot 24 ponttal vezető német elismerte, hogy „komoly hátránnyal" vág neki a versenynek, „de igyekszem kihozni a legtöbbet ebből a nehéz helyzetből. Bízom az autómban, ezen a hétvégén is nagyon jól működik." Abban egyetért Hamiltonnal, hogy a riválosok előnyösebb taktikával vághatnak neki a versenynek, de
bízik a vasárnapra ígért hűvösebb időben.
„A gumik megnehezítik majd a dolgunkat, de nem tudhatjuk biztosan, mennyire, mert holnap elvileg sokkal hűvösebb lesz. Talán így tovább bírják majd az ultralágyak, de nem lehetünk benne biztosak."