Vettel biztosan új turbót kap a Ferraritól Kanadára

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Ferrari's German driver Sebastian Vettel arrives in the pits during the second practice session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / Tom Gandolfini
Vágólapra másolva!
Az egyelőre nem biztos, hogy Kimi Räikkönen is megkapja a motorfejlesztést, és az sem világos, hogy hány zsetont használnak fel hozzá, de az igen, hogy a Ferrari szeretne közelíteni az élen álló Mercedeshez.

Nem úgy alakult a szezon első hat futama a Ferrari számára, ahogy remélték, hiszen a kezdeti motorhibák után balesetek miatt vesztettek értékes pontokat, majd a váratlanul feljavuló Red Bull vette el tőlük az idei első győzelem esélyét. A Scuderia az idén a Mercedest vette célba, de eddig csak Melbourne-ben kerültek igazán közel az Ezüstnyilak legyőzéséhez, és egy taktikai hiba miatt ott is vesztettek.

A Ferrarinál két tényező állhat a gyengélkedés középpontjában: a szezon eleje óta csak visszafogott teljesítménnyel üzemeltetik a turbót, ráadásul a gumikból sem tudják kihozni a maximumot. Kanadában mindkét nehézségre megpróbálnak megoldást találni, az Autosport és a Motorsport.com szerint motorfejlesztési zsetonok felhasználásával új turbót vetnek be, sőt egy továbbfejlesztett hátsó futómű is érkezik az SF16-H-hoz.

Vettel új turbót kap, lehet, hogy Räikkönen is Forrás: AFP/Tom Gandolfini

A két szakportál azonban eltérő részleteket közölt azzal kapcsolatban, hogy Sebastian Vettel mellett Kimi Räikkönen is megkapja-e rögtön az új turbót, amely az MGU-H-n keresztül az energiavisszatáplálást optimalizálhatja. Az sem világos egyelőre, hogy két vagy három zsetont fordítanak az újdonság bevezetésére. A Motorsport.com úgy tudja,

a Shell új üzemanyagot is készített a Kanadai Nagydíjra.

„A hibrid rendszer fontos, mert a hosszú egyenesben minden teljesítményre szükség van, és a pálya kanyargós részén fel kell töltenünk az akkumulátorokat, mire a hajtűkanyarból kigyorsítunk a hátsó egyenesre” – magyarázta Mattia Binotto, a Ferrari erőforrás részlegének vezetője.

Monacóban leszerepelt a Ferrari, még a dobogóra sem értek oda Forrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

Az Auto Motor und Sport közben arról számolt be, hogy a Ferrarinál az erőforrás fejlesztése helyett a karosszéria finomítása kerül a középpontba, mert a GPS-es mérések alapján úgy látják, hogy

elsősorban a lassú és a közepes tempójú kanyarokban maradnak le a Mercedestől.

A német kiadvány szerint Sebastian Vettel továbbra is optimista a Scuderia helyzetével kapcsolatban, és az SF16-H-ról azt mondta, „ezzel az autóval megnyertem volna a 2015-ös világbajnokságot.”

A turbón végzett ráncfelvarrás egyébként azért kulcsfontosságú a Ferrari számára, mert az első két versenyen elszenvedett meghibásodások miatt azóta állítólag csökkentett teljesítménnyel üzemeltették, egyes pályákon akár fél másodpercet is veszítve ezzel. A fejlesztés révén újra a maximumon járathatják a turbót.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!