Vágólapra másolva!
A korábbi években csak a lágy és a közepes gumit használták a Hungaroringen. A Pirelli most beveti a szuperlágyat, ráadásul a pálya aszfaltja is új.

A Pirelli nyilvánosságra hozta a gumiválasztását a júliusi Magyar Nagydíjra: az elmúlt években használt lágy és közepes mellett ezúttal a szuperlágy keveréket is a csapatok rendelkezésére bocsátja majd a Hungaroringen. Az idén eddig ez a hármas számít a leggyakoribb kombinációnak, az első tizenegy versenyből összesen hatszor lesz érvényben.

A Pirelli a Q3 résztvevőinek a szabályoknak megfelelően kötelezően előírt egy szuperlágy szettet. Ez nemcsak a nyári hőség miatt lesz érdekes, hanem azért is, mert a Hungaroringet erre az évre teljes hosszában újraaszfaltozták.

Így sem az olasz cég, sem a csapatok nem tudhatják, mit várhatnak az új burkolattól,

amely sötétebb tónusú a réginél, úgyhogy a meleget is hamar magába szívja.

A szuperlágy gumikkal jelentősen nagyobb lehet a tempó az újraaszfaltozott Hungaroringen Forrás: Hungaroring média

Meglehetősen nagy rá az esély, hogy a Magyar Nagydíjon elért köridők több másodperccel jobbak lesznek az előző években megszokottnál. Az F1 eleve jelentősen gyorsult tavaly óta, a szuperlágy gumik extra tapadást biztosítanak, és a sima felület, valamint az alacsonyabb kerékvetők jóvoltából az autókat lejjebb lehet ültetni, a futóművüket pedig feszesebbre lehet hangolni. Nem véletlen, hogy már a WTCC hétvégéjén is új pályacsúcsok születtek, holott akkor az aszfalt még kissé nyers volt.

Lewis Hamilton a 2015-ös Magyar Nagydíjra 1:22.020-as idővel szerezte meg a pole pozíciót, de nem kizárt, hogy az idén Rubens Barrichello 2004-ben felállított, 1:18.436-os rekordja is veszélybe kerül.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!