Lewis Hamilton szombaton, a texasi Austinban megszerezte pályafutásának 58. pole pozícióját, és ezzel nemcsak az örökranglistát vezető Michael Schumachert közelítette meg tízre, hanem már gyerekkori hősétől, a sport történetének legnagyobb edzésmenőjeként ismert Ayrton Sennától is csupán hétre van. Amikor az időmérő utáni sajtótájékoztatón emlékeztették erre, elismerően szólt az 1994-ben elhunyt brazil legendáról.
A legtöbb pole az F1 történetében
1. Michael Schumacher 68
2. Ayrton Senna 65
3. Lewis Hamilton 57 *
4. Sebastian Vettel 46 *
5. Jim Clark 33
=. Alain Prost 33
7. Nigel Mansell 32
8. Nico Rosberg 30 *
9. Juan-Manuel Fangio 29
10. Mika Häkkinen 26
A * a még aktív pilótákat jelöli
„Az a hét még elég messze van! – mondta. – Hihetetlen, hogy lőtávolba kerültem tőle, de ez azt is mutatja, hogy milyen elképesztő versenyző volt. Annyi idő alatt ilyen sok pole-t összegyűjteni fantasztikus teljesítmény. Én sokkal hosszabb idő alatt jutottam el idáig."
Hamilton ugyanis a 185. versenyén érte el az 58. edzéselsőségét, míg Sennának ugyanehhez mindössze 121 (Schumachernek pedig 196) próbálkozásra volt szüksége.
A Mercedes brit versenyzője tulajdonképpen az austini pálya első szektorában győzte le Nico Rosberget: ott 0,295 másodperccel lassabb volt nála, így annak ellenére ért el jobb időt, hogy a második és harmadik szektorban a csapattársa volt a gyorsabb.
A pályát lenyűgözőnek nevezte, és azt mondta róla, „a fékezés, a befordulási pontok, az autó pozicionálása szempontjából borzasztóan technikás. Nagyon egyedi. Az első kanyarba például egyáltalán nem könnyű beletalálni, az S-kanyarokban pedig rendkívül pontosan kell helyezkedni, ráadásul az aszfalt hepehupás. Az autóm fara ki is tört egyszer."
Hamilton először szerezte meg a pole-t Austinban. Az előző két évben a 2. helyről is nyerni tudott itt, ám az idén gyakran elrontotta a rajtot – azt állítja, most nem tart ettől.
Egész hétvégén gyakoroltam a startolást, úgyhogy jó érzésekkel várom a holnapot
– jelentette ki, hozzátéve, hogy nem aggasztja a Q3 végén elszenvedett technikai probléma sem, amikor pár másodpercre gondja akadt a 7-es sebességfokozattal a felvezető körében. – A csapat azt mondja, nem talált semmilyen hibát, tehát én csinálhattam rosszul valamit."
A legjobb részidőkből összeállított „ideális köre" Rosbergnek csupán 47 ezreddel volt lassabb Hamilton új pályacsúcsánál, ő azonban nem ugyanabban a körben érte el azokat, ezért 2 tizeddel lemaradt a csapattársától.
„Nekem ma jobban feküdt a második és a harmadik szektor, ennyi. Elég egyszerű a dolog, Lewis az elsőben gyorsabb volt nálam, de az utolsó köröm így is jól sikerült, elégedett voltam vele – mondta. – Persze bosszantott, amikor a kivetítőn láttam, hogy Lewis átszeli a célvonalat, és megelőz, de ez benne van a pakliban.
Nem tragédia, az idén már többször láttuk, hogy az időmérő eredménye nem feltétlenül fontos, a 2. helyről is jók lesznek az esélyeim."
Bár a hátralévő négy versenyen elég lenne mindig másodikként befutnia ahhoz, hogy világbajnok legyen, Rosberg azt ígérte, az USA Nagydíjhoz sem így fog hozzáállni. „Ez eszembe sem jut. A győzelemre hajtok" – szögezte le.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!