Már Toto Wolff sem zárja ki, hogy a Mercedes motorokat szállíthat nagy ellenfelének, a Red Bullnak, amely a jelek szerint egyre elszántabban próbál kihátrálni a Renault-val folytatott együttműködéséből. Habár a francia gyártó ragaszkodik ahhoz, hogy 2016 végéig érvényes szerződésük van az RBR-rel és az STR-rel, ezt az energiaitalos cég vezérkarában állítólag felbonthatónak tartják, mert szerintük a Renault nem teljesítette a kötelezettségeit.
A Mercedes különben is elveszíti egy partnerét, ha a Renault tényleg felvásárolja a Lotust, hogy újra gyári csapattal vegyen részt a világbajnokságban. „Valójában senki nem akarja erősebbé tenni az ellenfeleit" – ismerte el a német-angol csapat főnöke a Sport Bildnek. „Ugyanakkor meg kell találnunk a középutat a tiszta egoizmus és a sorozat érdekei között."
„Természetesen fontos, hogy egészségesen működő és izgalmas bajnokságunk legyen, mert az erős vetélytársak ellen aratott győzelmeknek mindig nagyobb értéke van. Csapatként mindenekelőtt ki akarjuk használni minden előnyünket, hogy megnyerjük a világbajnokságot, amelyért azonban a résztvevők egyikeként felelősséggel is tartozunk."
Korábban a Ferrari is felajánlotta a motorjait a Red Bullnak, de ők állítólag inkább a Mercedesszel lépne szövetségre. Az más kérdés, hogy így mi lenne a Toro Rossóval – még az is felmerült, hogy ők a Honda hajtásláncát használnák, bár ehhez a japán gyártónak először meg kellene győznie őket a fejlődőképességéről.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!