Vágólapra másolva!
Az FIA elnöke szerint sokkal radikálisabb költségcsökkentésre van szükség, mint amit az élcsapatok szeretnének elérni. Az alkalmazottak számát is korlátozná.

A Stratégiai Munkacsoportban szavazati joggal bíró Forma-1-es istállók nemrég egy olyan költségcsökkentési tervezettel álltak elő, amely szerintük megfelelő alternatívát jelentene az általuk megvétózott költségplafonnal szemben. Mivel a legtöbb csapat egyetért abban, hogy az eredetileg 2015-re tervezett költségplafon kivitelezhetetlen megoldás lenne, a nagyobb alakulatok egy hároméves terv ötletét ismertették, amely szabályváltozások útján fokozatosan csökkentené az istállók költségeit. A javaslatok között szerepelt például az aktív felfüggesztés visszahozása, a gumimelegítők betiltása és több alkatrész standardizálása is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt azonban nemrég felkérte a kisebb istállókat, hogy ők is álljanak elő a költségcsökkentést elősegítő ötletekkel. Ő ugyanis egyszerűen „viccesnek” titulálta az élcsapatok javaslatait, amelyek szinte semmivel sem könnyítenék meg a kisebb istállók helyzetét.

Todt drasztikusabb változásokat szeretne látni Forrás: Ferrari

„Tudjuk, hogy jelenleg 100 millió és 400 millió dollár közé tehető a csapatok költségvetése” – nyilatkozta Barcelonában. „Azok a javaslatok, amelyekkel az istállók látszólag elégedettek, körülbelül 2 millió dollárral csökkentenék a költségeket. Ez nevetséges.”

Todt drasztikusabb változtatásokat szeretne bevezetni, szerinte legalább 30-40 százalékkal kell csökkenteni a csapatok kiadásait. „Hogy mit tehetnénk ennek érdekében? Van néhány ötletem. Én is tettem pár javaslatot, és szeretném látni, hogy a csapatok mivel állnak elő” – magyarázta. „Remélhetőleg értelmes emberekről van szó, akik felvetnek majd néhány ésszerű ötletet.”

A francia szerint az egyik legkézenfekvőbb megoldást azt jelentené, ha a csapatok létszámát tudnák valamilyen módon korlátozni. Jelenleg ugyanis egyes istállók több mint 800 főt foglalkoztatnak, ezért rengeteg pénzt kell a fizetésükre költeniük. „Nevetséges arról beszélni, hogy két nappal csökkentjük a tesztek számát – a költségvetés egészét figyelembe véve ez semmit sem jelent” – mondta Todt. „Az alkalmazottakra viszont valóban sok pénzt költenek.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!