A 2014-es idény egyik fontos szabályváltozása, hogy az autók minimum tömeghatárát 50 kilogrammal megemelték, idén tehát a versenyzőnek és az autónak együttesen legalább 692 kg-os tömeggel kell rendelkeznie. Az eddigieknél lényegesen nehezebb új hajtásláncok miatt azonban sokan úgy érzik, hogy még feljebb kellett volna vinni a határt, hiszen a nehezebb versenyzőket foglalkoztató csapatok nehezen kerülnek a minimum tömeg közelébe.
Nem csak a versenyzők súlyával van azonban baj, az egyes gyártók motorjai között is nagy a különbség. A Ferrari hajtásláncai a hírek szerint bőven meghaladják a 145 kg-os minimumot, ami az összes partnercsapatuknak fejtörést okoz. Közülük tartozik a Sauber is, amelynek mindkét versenyzője elismerte, hogy egyelőre még küszködnek az autójuk súlya miatt.
„Jelenleg nagyon nehéz elérnünk az ideális tömeget” – nyilatkozta Sutil Malajziában. „Túlsúlyosak vagyunk, amin lépésről lépésre javítani fogunk, bár ez valószínűleg időbe telik majd.”
„Könnyű alkatrészeket gyártani sok pénzbe kerül, de már van egy tervünk a következő néhány futamra, hogy fokozatosan csökkentsük a tömegünket” – tette hozzá a német, akinek az is gondot okoz, hogy 75 kilójával ő a mezőny legnehezebb versenyzője. „Ennél többet már nem tudok fogyni, egyszerűen ilyen az alkatom” – mondta a 183 cm magas pilóta. „Magas vagyok, és ez ellen nem tehetek semmit.”
Sutil attól tart, hogy a testsúlya a csapattársa elleni küzdelmét is befolyásolhatja, hiszen szerinte a mezőny második legkönnyebb versenyzőjének számító Esteban Gutiérrez körönként akár fél másodperces előnyre is szert tehet vele szemben. „A kisebb versenyzők egyértelműen előnyben vannak. Ez nyilvánvaló, mindenki tud róla, ezért remélhetőleg a közeljövőben változtatnak az előírásokon” – mondta Sutil. „Idén már a köridőkben is egyértelműen megmutatkozik a különbség.”
Gutiérrez maga is elismerte, hogy az ő autóját könnyebb lesz majd átalakítani. „Még sokat kell dolgoznunk, hiszen elég nagy a súlyhátrányunk” – mondta a mexikói. „Az én esetemben azonban ez könnyebben ledolgozható lesz, és a szezon közben több kisebb lépéssel próbálunk javítani a helyzeten.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!