Sokan úgy érzik, hogy Sebastian Vettel sorozatos világbajnoki győzelmei unalmasabbá teszik a Forma-1-et. A negyedik címe, amit Indiában biztosított be magának, már a Red Bullt szponzoráló Infiniti marketingfőnöke szerint sem annyira értékes, mint a korábbiak. „Nézhetjük úgy is, hogy Sebastian túl sikeres volt" – mondta Andy Palmer az Autocarnak. „Ebből a szempontból talán nem jó hír számunkra, hogy már négy fordulóval a szezon vége előtt megnyerte a vb-t."
A Kleine Zeitungnak még a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateshitz is elismerte, hogy „ez nyilván igaz." Őt idén ritkán lehetett látni a nagydíjakon, a várható bajnokavatás ellenére nem utazott el Indiába sem, ennek azonban semmi köze nem volt Vettel túl könnyűnek tűnő győzelmeihez.
„Már majdnem hetven éves vagyok, és tizenkilenc éve vagyunk érdekeltek a Forma-1-ben. Tízet Peter Saberrel töltöttünk, a Red Bull-lal pedig ez a kilencedik" – mutatott rá. „Az ember ennyi idősen nem feltétlenül vágyik arra, hogy Sanghajba utazgasson, és négy napig ne lássa a napot. Szívesebben mászok hegyet, szedek gombát, bringázom, vagy ilyesmi. Az idő nagyon értékes."
Hogy mi lehet Vettel sikerének titka? A Red Bulltól búcsúzkodó Mark Webber szerint „alighanem ő a Pirelli gumik legnagyobb mestere. A többiek számára ezért rossz hír, hogy a Pirelli marad." Az ausztrál versenyző a Daily Mailnek nyilatkozva hozzátette, hogy nemcsak ő szenved a Pirellikkel – 2010-ben, a Bridgestone-korszak utolsó évében még közelebb tudott maradni Vettelhez –, hanem mások, például Lewis Hamilton is.
„Ő ugyanúgy nem képes kifejezni magát ezekkel a gumikkal, mint én" – mondta. „Ez nem kifogás akar lenni, még ha annak is hangzik. Egyszerűen nyilvánvaló, hogy a Pirellikkel kevésbé voltam sikeres."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!