|
|
A Michelin nem hozta el legújabb fejlesztését, mert a nemzetközi szövetség szabálytalannak találta |
Juan Pablo, egy éve még teljesen idegennek számítottál. Most milyen visszatérni Ausztráliába?Juan Pablo Montoya:A Williams-csapat rendkívüli erőfeszítéseket tett az elmúlt hónapok tesztjein, valószínűleg ti dolgoztatok a legtöbbet minden szempontból. Mit gondolsz a kocsi fejlődéséről?
JPM: Az ember mindig kicsit többet akar, de azt hiszem, a mi eszközeinkből kihoztuk a legtöbbet. A kocsi megbízhatóbb, mint tavaly, ami nagy dolog. Nem tudjuk, hol tartunk, de ezzel mindenki így van, egészen szombatig.
Ugyanakkor akadt néhány problémátok, ugye?
JPM: Mindenkinek vannak problémái, mégis nagyon bízom a kocsiban; feltétlenül előrelépés a tavalyihoz képest, a kérdés csak, mennyit ér ez másokkal szemben.
Michael, most a tavalyi autót használjátok. Mit gondolsz, a következő versenyeken már bevetitek az újat, vagy inkább maradtok ennél?
Michael Schumacher: Azon múlik, mennyit tudunk majd dolgozni a mostani hétvége és Malajzia között. Egy hetünk lesz tesztelni, ezt feltehetőleg maximálisan kihasználjuk, aztán meglátjuk, milyen munkát tudunk végezni.
|
|
Schumacher és Barrichello tolja be a maláj kislány Ferrariját |
Alapvetően mi a gond, ami miatt nem az új kocsival jöttetek?MS:Bosszant, hogy nem használhatod az új kocsit?
MS: Bizonyos fokig igen. Úgy értem, nem vagyok oda ettől, de mit tehetnék? Ez a helyzet, különben kőkeményen dolgozunk a másik kocsin, amennyit csak lehetséges, ami később talán kifizetődik - kezdetben semmiképp. Hogy mekkora hátrányunk származik ebből - ez az, amit senki nem tud.
Nagy a különbség a két autó között?
MS: Ó igen, mondhatom. Óriásinak tűnik a különbség. Őszintén szólva, nem lehet pontosan megmondani mekkora. Mikor először teszteltem az F2002-est, számos dolog hiányzott, amit az autóra kell rakni. Sosem hasonlítottuk össze közvetlenül a régi és az új kocsit, ehhez versenyeznünk kellene az újjal, eddig ugye erre nem került sor.
Mennyire fontos a Bridgestone első számú csapatának lennetek? Más gyárban is dolgozik nektek egy csapat, számít ez?
MS: Igen is meg nem is. Minden döntésnek pozitív és negatív oldala is van. Korábban két elitcsapatnak szállított a Bridgestone, most csak nekünk, ami elvben azt jelenti, hogy jobban figyelhetnek ránk. De van más tényező is: itt a Sauber, amely ugyancsak erős mostanában, nekünk tudnunk kell, miért.
|
|
Felipe Massa és Nick Heidfeld nézi, amint egy őslakos orvul kipingálja a Saubert |
Ugyanez a kérdés Davidnek is, harcolni fogtok a Michelin támogatásáért a Williamsszel?David Coulthard:Hogyan értékeled az elmúlt hónapok tesztjeit?
DC: Mindenekelőtt nagyon élveztem, hogy nem tesztelek decemberben, így sok energiám maradt januárra és februárra. Több kilométert tettünk az új kocsiba, mint valaha. Papíron tehát nagyobb az esélyünk mindkét autónk célba érésére, úgy néz ki, fejlődtünk valamennyit, de csak az időmérőn és a versenyen mutatkozik meg, mennyit is ér ez.