Vágólapra másolva!
Szerda reggel pont került a Williams-BMW kontra Mark Webber ügy végére: az ausztrál aláírta szerződését, amely 2005-től a kék-fehérekhez köti.

Nyílt titok volt, hivatalossá mégis csak szerda reggel vált: a 2005-ös szezonban Mark Webber lesz a Williams-BMW egyik pilótája. Sir Frank Williams istállójának az elkövetkező hónapokban még egy pilótát kell igazolnia, hiszen Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher is távozik: előbbi a McLarenhez, utóbbi a Toyotához.

"Mark óriási tehetség" - kezdte a dicsérő opuszt Sir Frank. "De nemcsak ezt a vitathatatlan tényt, hanem kitartását, eltökéltségét, motiváltságát is figyelembe vettük, amikor szerződést ajánlottunk neki. Csapatként mindig is olyan mentalitású pilótákat igyekeztünk leigazolni, mint amilyen ő is, boldog vagyok, hogy jövőre minket fog erősíteni."

Webber boldogan kommentálta a hírt. "Ez a szerződés mérföldkőnek számít pályafutásom során" - mondta Webber, aki hatmillió dolláros (más források szerint kilencmillió eurós - nem mindegy) éves fizetésre számíthat. "Bízom benne, hogy számtalan csodás siker lesz a Williamsszel történő együttműködésem gyümölcse, sokat várok a következő esztendőtől. Az év végéig természetesen legjobb tudásom szerint fogom segíteni a Jaguart, de már alig várom, hogy beülhessek az FW26-osba s megtehessek vele néhány kört."

Webber több mint tízéves versenytapasztalatot tudhat a háta mögött, s karrierje során eddig nem nagyon volt olyan állomás, ahol ne teljesített volna meggyőzően. Forma-1-es debütálása alkalmával például rögtön pontot szerzett a gyengécske Minardival, ötödik lett az Ausztrál Nagydíjon.

"Mark olyan karakter, aki új lendületet ad majd a Williamsnek és a BMW-nek is" - ment át elragadtatottba Sam Michael technikai igazgató. "Egyetlen célja a győzelem, a pályán és azon kívül is olyan tulajdonságokat mutat, amelyek a nagy bajnokokat jellemzik. Mark hozzásegíthet minket, hogy a jövőben újra nagy eredményeket érjünk el." "Boldogok vagyunk, hogy Mark csatlakozott csapatunkhoz" - hangzottak már a BMW-motorsportigazgató Mario Theissen szavai. "Ugyanúgy akarja a sikert, mint mi, hozzáállása tökéletesen passzol a mi felfogásunkhoz. Ahogy a szakemberek mindegyike, mi is nagyra tartjuk, érkezésével egyértelműen erősebbek leszünk."

Webber viszonylag későn kezdte autós pályafutását, csupán 13 évesen gokartozott először, miután hazájában jó pár sportágban kipróbálta magát. A Forma-Ford fesztiválon aratott 1996-os sikere után a Forma-3-ban, az FIA GT-bajnokságban, valamint a Forma-3000-ben is bizonyított. A 2003-as világbajnokságot a tizedik helyen zárta, a Jaguar 19 pontjából 18-at szerzett.

"Mindannyian élveztük a Markkal végzett munkát, sok sikert kívánunk neki a jövőben" - búcsúzott Webbertől a Jaguar vezérigazgatója, David Pitchforth. "Rengeteget tanultunk az elmúlt két évben, Mark jóvoltából versenyképes autót építettünk, amellyel pontokat szereztünk. Megértjük döntését, hiszen elérte azt a szintet, amikor már győzelmekre van szüksége. A csapat egész nevében szeretnék köszönetet mondani munkájáért, természetesen figyelemmel fogjuk kísérni további pályafutását. Amennyiben világbajnok lesz, büszkén mondjuk majd, hogy mi is részesei voltunk pályafutásának."

Webber tehetségéhez méltó helyre került, ahol végre bebizonyíthatja, jó autóval a legjobbakkal is képes felvenni a harcot. Átigazolása jó hatással lehet a Forma-1-re, kiélezheti a mostanság eltünedezőben lévő versenyt. Az ausztrál szerződtetése különben egy hajszálon múlt, jaguaros kontraktusa ugyanis kimondta, csak akkor távozhat 2005 előtt, ha ezen esztendő július 31-én a Jaguar nincs a konstruktőri világbajnokság első hét helyezettje között. Webber a Német Nagydíjon szerzett három pontot, ám a "zöldek" egyetlen egységgel ugyan, de így is a Toyota mögött ragadtak (a nyolcadik helyen).