Vágólapra másolva!
A Ferrari sem hibátlan: a világbajnokságot fölényesen vezető Michael Schumacher alatt a csütörtöki, fioranói teszten tönkrement az eddig verhetetlennek bizonyult tűzpiros autó. Jean Todt csapatfőnök ki is jelentette, eljön az idő, amikor versenyen is vereséget szenved az istálló.

A sokáig sebezhetetlennek és hibátlannak hitt Ferrarinál egy héten belül két technikai hiba is fellépett: a barcelonai Spanyol Nagydíjon eltört Michael Schumacher autójának kipufogója (igaz, a német így is felállhatott a dobogó tetejére), míg a csütörtöki, fioranói teszten teljesen bedöglött a motor. Ám addig a pillanatig a nem túl barátságos, 10-18 fokos, esős időben a hatszoros világbajnok 108 kört tett meg, legjobb ideje 56.342 volt. "Nem történt semmi különös, teszteken ilyesmi megtörténik néha" - próbálta elbagatellizálni a dolgot Schumacher.

A Ferrari Fiorano mellett Mugellóban is gyakorolt, utóbbi helyszínen Luca Badoer és Rubens Barrichello rótták a köröket. Az autókat tulajdonképpen két versenyre készítik fel, hiszen a jövő hétvégi Monacói Nagydíj után nem lesz pihenő, rögtön jön az Európa Nagydíj is. "Tavaly nem voltunk meggyőzőek Monte-Carlóban, remélem, sőt, hiszem, hogy az idei futamra jobban sikerült a felkészülésünk. Nyugodtan repülök haza, s kiélvezem a hétvége minden pillanatát" - mondta még Schumacher, akinek nyugodtsága nem ragadt át Barrichellóra.

"Nem feledkezhetünk el arról, hogy a Williams tavaly sem találta igazán a ritmust, egészen addig, míg nem nyert Monacóban" - aggodalmaskodott a brazil. "Nem intézhetjük el őket egy kézlegyintéssel, könnyen meglepetést okozhatnak egy hét múlva annak ellenére is, hogy jelenleg a BAR és a Renault van legközelebb hozzánk." Jean Todt csapatfőnök pilótái szavaihoz annyit fűzött hozzá, bizonnyal eljön majd az idő, amikor vereséget szenved az istálló, ám drukkol, hogy mindez minél később következzen be.

A Paul Ricard-versenypályán kollektív teszt zajlik, a harmadik napon Szato Takuma volt a leggyorsabb az új motorral felszerelt BAR-ral. Az erőforrást a Kanadai Nagydíjon tervezik bevetni, de a japán lelkendezéséből ("nagyon-nagyon jó az új motor") kiindulva elképzelhető, hogy előbbre jön a premier.

Franciaországban ott van a Williams is: a BMW motorsportigazgatója, Mario Theissen megígérte, már Monacóban erősebb lesz a csapat. "Tudjuk a házi feladatot, ideje javítani" - jelentette ki a szakember. "Felturbózzuk a motort Monte-Carlóra." Az istálló német pilótájáról, Ralf Schumacherről ezúttal az a pletyka terjedt el (állítólag menedzsere, Willi Weber szájából), hogy Sir Frank Williams ki akarja rúgni. No comment.

Le Castellet, 3. nap:
1. Szato (japán, BAR-Honda) 1:10.830 (107 megtett kör)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:11.130 (39)
3. Montagny (francia, Renault) 1:11.437 (93)
4. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:11.446 (64)
5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:11.632 (63)
6. da Matta (brazil, Toyota) 1:11.843 (74)
7. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:12.628 (89)
8. Panis (francia, Toyota) 1:13.391 (52)
9. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:13.500 (75)