Vágólapra másolva!

A Ferrari Schumacher kiesésére számított

Voltaképp semmi különös nem történt a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, nyert Michael Schumacher, így a Forma-1-ben továbbra is hiánycikk az izgalom és küzdelem. A hatszoros világbajnok úgy állította be Nigel Mansell rekordját, hogy a verseny kétharmadán keresztül törött kipufogóval közlekedett, Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója meg is jegyezte, kieséssel számolt. A szervezők egyébként vizsgálatot indítottak a felvezetőkörben berohant transzparenses fiatalember miatt.

A hétvégén jelentették be, hogy Bernie Ecclestone megegyezett a Spanyol Nagydíj szervezőivel, a barcelonai futam jövője immár 2011-ig biztos. A sportág első számú ura ugyanakkor hagyott egy kiskaput, mint mondta, ha az Európai Unió ragaszkodik a dohányreklámok 2005 júliusában esedékes betiltásához, s a helyi politikusok sem tesznek kivételt a Forma-1-gyel, a következő évi versenynaptárból kimaradhat a viadal, és csak később térhet vissza. Ecclestone szombaton még dicsérte a spanyol szervezőket, de egy nappal később, a felvezetőkör alatt már biztosan azt kívánta, bárcsak meg se szólalt volna. Történt ugyanis, hogy egy fekete pólós fiatalember mindenkit kicselezve berobogott a rajtrácsra, s saját készítésű transzparensét lobogtatva rövid futószámot mutatott be.

Az AFP hírügynökség "tippje" szerint az úriemberben egy globalizációellenes tüntetőt "tisztelhetünk", akinek mellesleg igencsak hálásak lehetünk: produkciója miatt nem kellett elhalasztani a rajtot, s legalább a futam előtt izgulhattunk egy picit. Később ugyanis nem volt erre mód, az idény messze legunalmasabb versenye volt a barcelonai, amelynek szervezői vizsgálatot indítottak a felvezetőkörben történtek miatt, közleményük tanúsága szerint azért, hogy a jövőben ne történjen ilyesmi. A fiatalembert egyébként szinte ismerősként üdvözölte a spanyol rendőrség, jó néhány őrszobán megfordult már. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem kívánt válaszolni arra a kérdésre, indít-e vizsgálatot, másképpen fogalmazva, lesz-e következménye az esetnek.

Mellesleg, ha már Ecclestone fentebb szóba került (s a futamra úgysem érdemes sok szót vesztegetni), említsük meg, hogy az "öreg" ismét sürgette az időmérő edzés reformját. Ecclestone újra elmondta, szerinte unalmas a jelenlegi rendszer (igaza van), így a jövőben (már a mostani idény közepétől) kétszer félórás tréninget szeretne látni, sok gyors körrel. A gyorsat ez esetben lehet szó szerint érteni, eltörölné ugyanis a kvalifikáció és a verseny közötti tankolási tilalmat. A rajtsorrendet a két edzés legjobb eredményeinek átlagai alapján határoznák meg.

És akkor a versenyről: Michael Schumacher nyert, a lehetséges ötven pontból ötvenet begyűjtve vezeti a világbajnoki pontversenyt, azaz beállította Nigel Mansell 1992-es rekordját. S mivel általában jól szokott szerepelni Monacóban is, könnyen elképzelhető, hogy újabb rekorddal dúsítja kollekcióját. "Természetesen szeretném megnyerni a Monacói Nagydíjat, de nem a rekord miatt. Ez nem érdekel különösebben" - mondta a Ferrari lassacsakán hétszeres világbajnoka. "200 nagydíj, 75 győzelem, mind olyan számok, amelyekre nagyon büszke vagyok. A rajtnál ugyan elhúzott mellettem Trulli, de később többször megelőzhettem volna: mégis azt mondtam magamban, nem kockáztatok, hagyom, hogy működjön a taktikánk. Működött is, az első kerékcserénél megelőztem az olaszt, ezután szólt Ross Brawn rádión, hogy eltört a kipufogó. Próbáltam vigyázni az autóra, de persze túl lassan nem mehettem, mert akkor Rubens megelőzött volna."

Az emlegetett Brawn nem gondolta volna, hogy Schumacher eljut a kockás zászlóig. "11 kör után észleltük, hogy eltört a kipufogó" - emlékezett a brit szakember, aki egy szombati nyilatkozatában amúgy arról beszélt, a Mosley-csomagot nem szabad bevezetni 2008 előtt. "Ez önmagában nem lett volna gond, a teljesítményt nem érintette a hiba, de az autó bal oldala megsérült. A második pit-stop alkalmával kisebb tűz is volt, nem gondoltam volna, hogy Michael eljut a célig. Hiába, az autósporthoz szerencse is kell, s mivel Rubensnek semmi gondja nem volt, mindenképp miénk lett volna a győzelem."

"Úgy gondoltuk, a BAR nagyon gyors lesz, ezért a szombati időmérő előtt két választásunk volt: a gázt tövig nyomva megpróbáljuk elcsípni a pole-t, vagy kitalálunk valami mást. Én utóbbira, a kétkiállásos taktikára szavaztam, s nagyon örülök, hogy így választottam. Már az is kellemes meglepetés volt, hogy a többieknél jóval nehezebb autóval ötödik tudtam lenni az időmérőn, a második helynek nagyon örülök. Szenzációs verseny volt" - értékelt Barrichello.