Vágólapra másolva!
Geoffrey Willis, a Forma-1-es BAR-Honda-istálló technikai igazgatója a BBC rádióinterjújában kijelentette, csapata futamgyőzelemmel koronázná meg idei teljesítményét. Közben elterjedt a pletyka, hogy a szakembert a Ferrari csábítja.

Évekig (egészen pontosan ötig) próbált az egykori Tyrrell-istálló romjaira épült BAR maradandót alkotni a Forma-1-ben, a tavalyi szezon végéig vajmi kevés sikerrel. A téli tesztek alatt azonban a brackleyi együttes megvillantotta oroszlánkörmeit, hatodik esztendejében pedig nagy lendülettel kezdte gyűjteni a dobogós helyezéseket. Jenson Button négy futam alatt két harmadik és egy második helyett szerzett, nem meglepő tehát, hogy Geoffrey Willis technikai igazgató győzelme(ke)t vár a csapattól.

"Úgy gondolom, teljesen reális esélyünk van egy vagy két futamgyőzelemre" - nyilatkozta Willis a BBC Radio Five Live-nak. "Eddigi parádés szereplésünkön felbuzdulva új célkitűzést fogalmaztunk meg, a Ferrari mögött a második helyen szeretnénk zárni a konstruktőri pontversenyt."

Legközelebb a Spanyol Nagydíjon bizonyíthatja a csapat, hogy helye van a legjobbak között, a barcelonai pályáról amúgy is jó emlékei lehetnek: a tesztek alatt itt páholtak el mindenkit Buttonék. "Barcelonában mindig nagyon gyorsak vagyunk, a spanyol az egyik kedvenc versenyünk. Jó eredményre számítok, biztosan versenyképesek leszünk" - mondta Willis, aki szerint lesz még azért hullámvölgy a BAR-nál, merthogy élcsapatként még nincs elég tapasztalata.

Közben elterjedt a pletyka, hogy a szakembert megkörnyékezte a Ferrari, ezzel kapcsolatban a grandprix.com-nak kijelentette, "mindez puszta spekuláció, nulla valóságtartalommal". A találgatásoknak mindenesetre táptalajt ad, hogy Willis felesége olasz, s fontolgatja az országban való letelepedést is.

Silverstone-ban és Mugellóban folytatódtak a kollektív tesztek, utóbbi helyszínen Gianmaria Bruni is körözött a Minardival. Noha a csapat új aerodinamikai elemeket és felfüggesztést próbált ki, az olasz messze lemaradt a többiektől. Igaz, így sem volt elégedetlen, mint mondta, másfél másodperccel ment jobbat, mint a tavalyi Minardi. Monzában Luca Badoer magányosan tesztelte a Ferrarit (főleg a gumikra koncentrálva), egészen 26 körig: akkor kicsúszott, de sértetlenül úszta meg a balesetet.

Silverstone, 3. nap (eső):
1. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:32.454 (14 megtett kör)
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:33.230 (12)
3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:34.003 (14)
4. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:34.028 (15)
5. Montagny (francia, Renault) 1:41.011 (11)
6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:44.104 (10)
Trulli (olasz, Renault) idő nélkül

Mugello, 3. nap:
1. Szato (japán, BAR-Honda) 1:19.150 (67)
2. Button (angol, BAR-Honda) 1:19.601 (62)
3. Panis (francia, Toyota) 1:20.107 (54)
4. Zonta (brazil, Toyota) 1:20.123 (130)
5. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:20.896 (45)
6. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:23.921 (68)